Gå till innehåll

Grebbestad European Poker Challenge mars 2006!


grebban

Recommended Posts

Jag har fått min bekräftelse och papper på boendealternativ. Daock har jag inte fått någon info om blindstrukurer och dylikt. Kan du inte skriva upp blindökningarna här på sidan grebban? Det blir ju en viss skillnad om de höjs ex 50/100, 75/150.... eller alternativt 50/100, 100/200. Jag är i alla fall nyfiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 361
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Riktigt sugen är jag, synd att jag inte kan vara där...

 

Blindstrukturen i sin helhet finns väl på sida 3 i denna tråden (om det är den som gäller, vill säga).

 

Tycker den ser fin ut i allmänhet. Om man jämför med nätet så blir den något vassare än PokerStars $700K Guaranteed, vilket är jäkligt bra (enda regelbundna nätturneringen som har bättre struktur är PokerStars Deep Stack-turneringar). Då räknar jag att man lirar dubbelt så många händer online, vilket ju bara är en uppskattning iofs.

 

Dock har jag några invändningar (kanske att tänka på tills nästa gång ;) ):

 

- Blinds-dubblingen i början har ju nämnts...

 

- Överlag är det ju fint och mjukt, t.ex. 5k/10k, 6k/12k, 7k/14k, 8k/16k, 9k/18k, 10k/20k, men sedan skuttar man till 15k/30k?? Kan man inte lägga in en 12k/24k där emellan?

 

- Sedan fortsätter det mjukt och fint upp till 50k/100k, därefter nytt megaskutt till 100k/200k :shock: ? På finalbordet vill man ju ha om möjligt ännu mjukar ökningar än tidigare, det är ju där man verkligen vill att skillsen ska avgöra...

 

- 30 minuters rundor är ju helt ok, men bara ändra till t.ex. 40 gör ju skitmycket skillnad i slutändan.

 

- Varför har ni inga ante?

 

 

Thats my five cents.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått min bekräftelse och papper på boendealternativ. Daock har jag inte fått någon info om blindstrukurer och dylikt. Kan du inte skriva upp blindökningarna här på sidan grebban? Det blir ju en viss skillnad om de höjs ex 50/100, 75/150.... eller alternativt 50/100, 100/200. Jag är i alla fall nyfiken.

 

Skicka din mailadress på info@grebbestadspoker.se notera med blinds, så skickar jag denna. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9k/18k, 10k/20k, men sedan skuttar man till 15k/30k?? Kan man inte lägga in en 12k/24k där emellan?

 

12k/24K kommer inte att läggas in, förra året var det mycket brant i början, så ett litet skut måste vi ha :D

 

- Sedan fortsätter det mjukt och fint upp till 50k/100k, därefter nytt megaskutt till 100k/200k :shock:

 

Här så finns det orehört med marker hos spelarna så detta är knappt märkbart ;)

 

 

- Varför har ni inga ante?

 

Då samtliga bord dealar själva i början skulle spelet ta oerhörd tid, och mycket få händer spelas om ante skulle in.

Hade det varit dealers på samtliga bord från början så Ok, nu kommer dom först i slutet ;)

 

Men tackar för inlägget, man vet aldrig, kan bli ngn ändring på ngt före spelet startar.

/Grebban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemsidan ser bra ut, även om jag hade gjort den annorlunda ;)

 

Länkar till 24hpoker om man klickar på bilderna, men den nere i mitten på förstasidan kommer man till någon fransk konstig sida där inget funkar och man måste ha password??

 

Bruden uppe i vänstra hörnet ser lite märklig ut, bilden verkar ha fått andra dimensioner eller något... gäller nog de andra bilderna också, som för övrigt har lite låg upplösning. Kom igen grebban, detta är 2000-talet! Var är de flashiga animationerna, videofilmerna och den häftiga musiken?? Skämt åsido, men bilderna skulle inte må dåligt av en liten uppfräshning...

 

Jag klickar på EPC-blindschemat, som är i svart och gult?? AIK?? Vafan!! Nä, skämt igen, men kanske bättre att bara ha det i vanlig hederlig text på vit bakgrund, i mindre stil. Och bruden till vänster, vad gör hon där? Jag vill ju klicka på henne! Och var är killarna?? ;)

 

Länkarna längst ner på sidan funkar inte.

 

 

Jag hoppas du tar kritiken på rätt sätt. Med min idrottsvana vet jag att folk ibland inte gillar att man kritiserar ideellt arbete (för det är det väl?), oavsett kvalitet, då ska man fan bara va glad att någon gör det. Och tro mig, jag är skitglad! Men bra kan alltid bli bättre. Den som slutar bli bättre slutar vara bra, eller vad det heter... :P

 

Skitbra jobbat! Har inte upptäckt det här Grebbestad-tjofräset förrän nu, men det verkar ju helfett, så synd att det ligger så långt iväg, bara, ni kan inte flytta hela Grebbestad till Skåne eller nåt? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi nu iskallt räknar med att det blir 600 st. deltagare, hur kommer prisstegen att se ut? 1'an får ?????? Kr. 2'an får ?????? Kr. 3'an får ?????Kr. Osv. Blir det fler än 36 st. ITM?

 

Prisstegen är inte klar till 100%.

Men: Det kommer att bli 50 priser (ITM) och ca: 40-45% till vinnaren, så då har ni ett ca: på hur denna kommer att se ut, hoppas detta räcker så länge.

Så kommer jag att lägga ut en komplett lista på våran hemsida inom det närmaste....

 

/Grebban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir det nån satelit på nätet?

 

 

Sportingbet Poker kommer i februari att hålla satelliter online till Grebbestad European Poker Challenge.

 

Exakt datum och mer information för dessa kommer längre fram.

 

För de som vinner kommer priset att inkludera buy-in till tävlingen + boende på turneringshotellet Tanumstrand Hotel för två personer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bekräftelser / Betalningar.

 

Just nu har alla bekräftelser gått iväg, har du inte fått ngn, ring mig omgående.

 

Gällande bekräftelser om betalning, skall alla vara ute under kvällen ikväll, har du då inte fått ngnt mail imorgonbitti, ring mig omgående :D

 

Varför omgående hela tiden ??? ;)

Det är nu endast 89 platser kvar, bara så att ingen blir bortglömd. Ni som har bokat och e klara, boka era rum, pratade med hotellet idag, och det börjar rasla till gott där nu.

 

/GRebban

0730569999

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...