Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag undrar om det skulle gå att ordna så att det läggs till ett led i trådkategoriseringen? Idag ser det ut ungefär så här:

Huvudforum -> Handanalys -> NLTH $50 SH Jag förlorade med essen igen! (tråd).

Med ett extra led skulle det kunna se ut så här istället:

Pokerforum.nu -> Handanalys -> No Limit Texas Holdem -> $50 SH Jag förlorade med essen igen! (tråd).

På så sätt blir det lättare att hitta de händer man är intresserad av, vissa är ju exempelvis inte intresserade av NL-händer.

Fler exempel:

Idag

Huvudforum -> Studier-> PRG: Allt om Poker Tracker! #2 (tråd)

Efter förändringen

Huvudforum -> Studier-> Poker Tracker -> Kalles PT-statistik (tråd)

Hur importera HH från UltimateBet? (tråd)

Är PT värt pengarna? (tråd)

Idag

Huvudforum -> Ekonomi och Juridik -> Allt om Neteller #3

Efter förändringen

Huvudforum -> Ekonomi och Juridik -> Neteller -> Hur mycket försvinner i växlingsavgift? (tråd)

Min poäng är att en del ämnen är så stora att det är olämpligt att ha dem i en enda tråd, samtidigt kan ju inte Neteller eller Pokertracker ha en helt egen underkategori under huvudforumet. Ett led till tycker jag skulle vara lagom.

En önskefunktion i samband med detta vore också att kunna bevaka vissa underkategorier, exempelvis Handanalys -> No Limit Texas Holdem om det är det man är intresserad av.

Vad tycker ni?

Postad

Ja, verkligen. Det är utlovat i nästa version av phpBB som vi hoppas kommer snart för det kommer gör under för forumet! :D

I nya versionen kan man lägga ihop trådar, vilket kommer bli superbra istället för att låsa och hänvisa. :)

- QoS

Postad
Vad vill du att jag ska svara då?

Det är tekniskt omöjligt att ha underkategorier i flera led i phpBB. mao DET GÅR INTE

jag vill ingenting.

Jag skratta bara av ditt svar. Jag mår bra av att skratta. Förlåt..

Postad
Synd, vi får hoppas att det kommer så småningom då.

Den dag phpBB stöder underkategorier i flera led kommer vi låsa in QoS i ett rum med en dator, lite mat och dricka tills forumet är ordentligt uppstrukturerat.

Postad
Ja, verkligen. Det är utlovat i nästa version av phpBB som vi hoppas kommer snart för det kommer gör under för forumet! :D

I nya versionen kan man lägga ihop trådar, vilket kommer bli superbra istället för att låsa och hänvisa. :)

- QoS

Det finns phpBB MODs som fixar både subgrupper och ihopslag av trådar, men ni kanske inte vill installera dessa?

Postad
Det finns phpBB MODs som fixar både subgrupper och ihopslag av trådar, men ni kanske inte vill installera dessa?

Stämmer bra det, vi kör redan en del MODar, både egna och såna från bl a phpbbhacks, problemet är att kodbasen för phpBB förändras snabbt numer och MODarna hinner inte alltid med vilket gör att man inte kan patcha i den omfattningen som (tyvärr) är nödvändigt idag. :(

Det vi hoppas på att är kodgransningen för phpBB 3.0 ska blir klar snart, den har allt som vi behöver och lite till, sub-grupper, trådmerge och toppas av med att authentiseringen är helt porterad till nya Olympus. :D

- QoS

• 2 weeks later...
Postad
Vad vill du att jag ska svara då?

Det är tekniskt omöjligt att ha underkategorier i flera led i phpBB. mao DET GÅR INTE

Tror faktiskt att han VAR nöjd med svaret. Det var de facto ett "underbart svar". Rakt. Enkelt. Kort och koncist. Mer sånt.

Ex. Fråga: Jag satt på AA i BB. Folds fram till SB som höjer 4*BB. Ska jag folda?

Svar: Nej.

Ibland är vidare analys onödig.