Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag spelar 10+1 på Party, dvs snabb struktur.

Tre gånger idag har följande hänt:

Level 3 (stacken ganska oförändrad)

Hittat AK, höjt ca 3-4BB.

Syn av en gubbe.

Träffat TPTK, samtidigt som fi träffat set.

Torskat hela stacken.

Är jag dömd att förlora hela stacken här, eller ska det gå att slinka undan?

Hur spelar ni när ni träffar med AK i snabba SnGs och blindsen börjat bli kännbara? Kan man nångonsin folda mot en spelare?

Postad

lvl3 har du ju relativt djup stack endå men tror mer på att betala av endå. skulle du däremot sitta på ännu djupare stack samt tydlig kraftig träff för fi bör man fundera på fold.

Postad

Du ger för lite info.

Man kan alltid komma undan. Jennifer Harman la ner AA på en flopp som såg ganska ofarlig ut och Paul Philips visade pocket tior som han utökat till triss på floppen.

Efter floppen höjer du, om du får all in tillbaks... då kan det vara triss på gång. Krävs god read på Fi.

Postad

Haha... Jag feltolkade rubriken "Slinka med TPTK?", då jag inte tänkte på slinka som verb i första hand. Det såg ganska kul ut då.

Gällande AK-träffen så har du som tidigare personer nämnt inte givit mycket information. Dock så brukar en träffad AK mot triss innebära adios för min del när blindsen stigit en del i S&G:s eftersom stackdjupen som regel är väldigt grunda.

Postad
Haha... Jag feltolkade rubriken "Slinka med TPTK?", då jag inte tänkte på slinka som verb i första hand. Det såg ganska kul ut då.

Samma här o sen gick man in så fort man bara kunde..

Klickade så frenetiskt med musen att jag faktist kom in på 4 andra trådar innan jag hittade hit..

Postad

I och för sig så är det en hand som är ganska uppenbar. Höjer du före floppen och bettar hårt på floppen när du träffat så borde fi inte trycka om han vet lite hur du spelar. Men vet han att han har den bästa handen så är det inga konstigheter. Då är det bara att avgöra hur mycket EV+/- som det ger dig att syna, folda i det läget.

Postad

Hehe det gäller ju att välja rubriker så att tråden lockar till sig folk. =)

Tack för svaren allihopa. Även fast de verkar gå isär en del. Problemet är ju att om man tänker info-beta till sig så mycket information så att man tror sig veta när man är slagen, så är man ändå så committad att det knappast går att lägga.

Ni som tycker att man ska kunna lägga sig. Hur ska man beta då? Hur skulle en rimlig sådan betting-sekvens kunna se ut? (750 i stacken, och BB är 50)

Postad

Ni som tycker att man ska kunna lägga sig. Hur ska man beta då? Hur skulle en rimlig sådan betting-sekvens kunna se ut? (750 i stacken, och BB är 50)

Går inte för mig, du plockar AQo

i limpare du bettar 4xBB = 200 får en syn limparen foldar.

Pott: SB + BB + Limp + Du + Syn = 525

Du har nu 550 kvar.

Floppen kommer Q T 3

Du bettar ut dvs ställer, du kan ju inte lägga in 60-80% av stacken du måste ställa. Du bettar 1/2 pott = 250 du har 300 kvar då är det bara å ställa nästa gång du får ett A på handen eller PP. Eller när du måste lägga BB oavsett hand.

Postad

Enda sättet att komma undan är väl något i stil med:

Tight spelare UTG höjer till 150. Du synar med AKo.

Flop: KQJ/AQJ

Han checkar, du bettar 200, han sätter dig all in för 400 till. Här lär han ha dig slagen nästan varje gång och du kan lägga. Å andra sidan har du hålpipa och eventuellt tvåpardrag, så t o m här är det tight.

För övrigt förstår jag inte alls vad King Ingo menar. Hur hade du spelat om du hade missat eller hade KJ/QQ/färgdrag. Check-foldat?

Postad

Ni ska nog bortse från mitt inlägg Kenny. :)

Vad jag menade i min egen lilla värld är att det kanske finns en chans att räkna ut att man är helt körd. Om man vet att det är godnatt redan där så tycker jag att man kan lägga ned handen fastän man är commited.

Men bara om man "vet". Då har man ju trots allt några marker kvar att trycka in på någon coinflipp eller liknande.

Detta är precis vad du skrev i ditt inlägg.