Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Satt och lirade ett homegame (cashgame) för några timmar sedan och denhär handen kom upp.

Alla vid bordet är LAG. Vi satt mest å slaskade lite bara. FI3 är väldigt slaskig och relativt dålig pokerspelare men just ikväll har han klonkad alla hålstegar och trissar åsså vidare... Men till handen.

Blinds=1-2kr max buyin 100kr

Jag dealer 220kr

FI 1 ca100kr

FI 2 ca100kr

FI 3 ca 700kr

FI 4 ca 300kr

Preflop.

Jag plockar upp AQs i hearts.

FI 3 höjer till 8kr

FI 4 synar

Jag höjer till 20kr (Eftersom bordet var väldigt slaskigt så vill jag få ut nått om jag sätter Q lr A, Rätt?)

FI 1 foldar

FI 2 foldar

FI 3 synar

FI 4 synar

Flop

Qd 8d 5d

FI 3 höjer 20kr

FI 4 synar

Jag höjer 40kr ( Gör en mini höjning för att kolla vart ja ligger, rätt, fel?)

FI 3 går ALL IN ( Denna slaskiga spelar brukar oftast inte göra sånna här moves.. Men jag vet inte vad han försöker göra egentligen.. har han oxå TP och vill hålla flush draws borta? lr har han flush? 2 par? triss?)

FI 4 foldar

Jag ????? ( Detta beslut tyckte jag var riktigt svårt... Vad tycker ni jag ska göra?)

Skulle vara tacksam för svar!

Postad

Om fi3 var full skulle jag kunna tänka mig att syna.

I de andra fallen skulle jag lägga mig, du har bara TPTK på en enfärgad bräda, han kan mycket väl sitta på färdig färg, eller set, eller AhQx, eller nåt annat som slår dig. Du slår väl egentligen bara en riktig bluff, så därför skulle jag lägga mig. Dessutom gör han sin höjning efter det att du kört en reraise, samt att det finns chansen att det blir tre spelare som slåss om potten. Tycker allt tyder på att styrka.

Postad

tycker att det känns som ett ruter ess, säjer du att han är en slaskare så har han nog inget emot att ställa in med nötflushdraget, men det är riktigt svårt att sätta folk på händer med det preflop spelet, han skulle ju kunna ha ett set eller låg färg i värsta fall å då är du ju död ,

slaskar han å du säjer att han är dålig så är det mest troliga att du har honom just nu skulle jag tro men chansen är ju väldigt stor förmodligen att du kan förlora mot hans eventuella drag, antingen är du knapp favorit eller så drar du dött är min åsikt inget av lägena känns ju bra.

förmodligen inget + ev att syna han har ju fortfarande stor chans att dra ut dej även om du leder nu men håller han på så här ofta så skulle jag nog synat men det låter ju som om han inte gör det, om inte annat för att markera att man inte är nån man kan köra med :roll: svårt läge!

svårt att spela mot slaskare, tycker att det är bättre att försöka hålla ner potterna å spela ut dem när du väl träffar, skulle kunna tänka mej att endast syna på floppen å se om den där rutern kommer eller inte (mycket lättare att bluffa på färgdrag på floppen än på turn!)bettar han ut pott igen så är du nog slagen är min erfarenhet, inte många som vågar betta ut starkt 2 ggr med drag när 2st synat bakom ( en syn kan ju faktiskt va ett starkare spel än att raisa ibland, dock tveksamt om det är det i multipotter som redan ä rätt stora ) gör han det ändå så är han förmodligen full eller har en bra hand anser jag.

man får ju tänka på att du har visat väldig styrka både innan floppen å till viss del på floppen så han lär tro att du har en hand som mycket väl kan va bättre än den hand du faktiskt har ( om han nu kan tänka på sånt?) tex KK med ruterkungen. (vilket jag skulle blixtsynat med mot den typen av spelare som han verkar vara) mitt tips är att du foldade en hand med -ev vilket ju alltid är en bra fold :D