Gå till innehåll

NLT - JK blir triss på turn får mothugg på River!

Recommended Posts

Postad

Table Table 36585 (6 max) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: caripuglia ( $24.75 )

Seat 2: BaccoTabacco ( $0 )

Seat 3: asusquam2 ( $44.75 )

Seat 4: NeutroN1986 ( $17.35 )

Seat 5: RidderAnton ( $23.25 )

caripuglia posts small blind [$0.10].

asusquam2 posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to NeutroN1986 [ Jc Kc ]

NeutroN1986 raises [$1].

RidderAnton calls [$1].

caripuglia calls [$0.90].

asusquam2 folds.

** Dealing Flop ** [ 9s, Tc, Kd ]

caripuglia checks.

NeutroN1986 bets [$2].

RidderAnton folds.

caripuglia calls [$2].

** Dealing Turn ** [ Kh ]

caripuglia checks.

NeutroN1986 bets [$3].

caripuglia calls [$3].

** Dealing River ** [ 5c ]

caripuglia bets [$10]

* Mini RP - QoS *

Postad

Småjobbigt läge, men du får nog ta och hitta synen där. Men jag har svårt att sätta fi på någon hand, han kan ha kåk/stege likväl som en uselt spelad AQ eller J8. Någon sorts read skulle hjälpa en hel del.

Postad

Måste säga detta känns som en lätt syn, din bet på turn är väl mindre än halvpott vilket tyder på svaghet från din sida. Skulle synat ner, återhöjning spelar i detta läge knappt nån roll då du har runt 1.5$ kvar i din stack. Tycker J är en duglig kicker, får bara hoppas han inte slöspelat sin stege eller träffat kåk på river det är vad jag skulle säga.

Postad

Jag hade synat.

Om han slowspelade triss med stegdrag på bordet så får han betalt för sin risktagning.

Fold känns inte som ett bra alternativ, och inte reraise heller, så jag tycker syna, har han kåken, får han betalt. Alla andra händer har du.

Postad

Checka turn där finns inte i min handbok, i alla fall inte på denna nivån, känns som -ev för min del iaf, han kan sitta på nötstegen men då är det bara att betala av tycker iaf skulle jag inte frukta QJ mest på turn utan mycket mer KQ KTs eller K9s eller så, tror iaf inte alls på stegen på turn, känns som en reraise skulle ske på turn isf. Ska bli spännande att se resultatet iaf om du callade.

Man kan ju ha fel som sagt :P

Edit: Efter lite tankegång så måste jag säga att jag inte tror på kåk alltså inte 99 TT KT eller K9 så jag tror att det skulle leda till en miniraise på turn på dessa nivåer, äsch jag gör nog allt för komplicerat och utesluter alltför många möjliga händer, så jag tror inte alltför starkt på detta, bara lite magkänsla :lol:

Postad
Småjobbigt läge, men du får nog ta och hitta synen där. Men jag har svårt att sätta fi på någon hand, han kan ha kåk/stege likväl som en uselt spelad AQ eller J8. Någon sorts read skulle hjälpa en hel del.

Hitta synen? Du måste skämta.

Så klart man raisar lite på rivern när fi höjer rakt in i honom.

AQ är för övrigt inget jättemonster precis

Postad

caripuglia bets [$10].

NeutroN1986 is all-In [$11.35]

caripuglia calls [$1.35].

>You have options at Table 36605 (6 max) Table!.

caripuglia shows [ Th, Ks ] a full house, Kings full of tens.

NeutroN1986 doesn't show [ Jc, Kc ] three of a kind, kings.

caripuglia wins $34.20 from the main pot with a full house, Kings full of tens.

Jag trodde han satt med K,5 eller något liknande men jag kände att jag va tvungen att trycka in mina sista dollars.. shit happens ;)

Postad

Hitta synen? Du måste skämta.

Så klart man raisar lite på rivern när fi höjer rakt in i honom.

Nej jag skämtar inte. Fi:s bet säger att han slår ett triss. Om han bluffar med bustat drag är det menlöst att höja, om han har kåken/stegen är det sämre att höja än att syna. Enda gångerna det ger nåt att höja är när fi har något i stil med sämre triss som han är villig att syna det lilla riverraiset med. Men ok, det är inget jättefel att höja eftersom det är en sån pyttesumma, men jag tror ändå att en syn är bättre.

AQ är för övrigt inget jättemonster precis

Jag har verkligen ingen aning om vad du pratar om nu.

Postad

Inte checka på turn på den här nivån? skämtar du med mig?

Då är du inte bekant med begreppet "offensiv check".

Föreslår att du tittar på Lederers "More secrets no no limit holdem" där han förklarar det väldigt bra.

Och Howard Lederer om nån spelar ju på höga nivåer.

Postad
Inte checka på turn på den här nivån? skämtar du med mig?

Då är du inte bekant med begreppet "offensiv check".

Föreslår att du tittar på Lederers "More secrets no no limit holdem" där han förklarar det väldigt bra.

Och Howard Lederer om nån spelar ju på höga nivåer.

Har inte läst boken och hävdar absolut inte att jag är någon mästare på poker, men jag skulle inte vela checka på en sådan farlig bräda. Det kändes enligt mig som om han ledde och skulle därför försöka få ut så mycket som möjligt genom bet på turn och river om nu inte den andre hade betat river. Men jag tror jag är bekant med begreppet men du får gärna förklara då jag inte är säker, finns alltid nåt nytt att lära. :)

Postad

Offensiv Check:

Du sitter i position och är osäker på var du har Fi. Ett exempel kan vara att Fi har check-synat preflopp och flopp.

Detta kan ju tyda på drag, eller stark hand. Om man då har bettat kraftigt för att få bort draghanden kan det ju va lite svårt att veta om Fi verkligen sitter på drag fortfarande (chansar) eller har en stark hand.

När turn kommer och om Fi då checkar är frågan: Betta eller checka?

Situation 1. Fi leder på turn över dig.

När du bettar här och Fi synar eller reraisar så har du förlorat pengarna som du satsade. Poker handlar ju även om money management och att begränsa skadan när du är efter. Om Fi bara skulle syna och sen satsa på river så har du en besvärlig sits framför dig och kan förlora ännu mer pengar på en syn.

Alltså genom en check här så sparar du pengar och begränsar skadan. Synar du rivern och förlorar så har du förlorat mindre än om du satsat på turn.

Dessutom får du ett gratiskort, och i o m att du är efter på turn så kan din hand förbättras.

Situation 2. Du leder över Fi på turn.

Här ska man göra ett starkt avvägande av huruvida man tror att Fi kan förbättra sin hand på river och oddsen för det. Om man tror att han inte kan förbättra sin hand, eller oddsen är dåliga för det så ska man checka, varför?

För att ge sken av svaghet. Fi kommer nu förmodligen att satsa pengar på rivern och när du synar så får du ut mer pengar från honom, medan om du satsar på turn nu och han ligger efter så kommer han förmodligen att lägga ner handen och då går du miste om extra betten på river.

Så båda fallen ger positivt utslag. Det enda negativa är om Fi förbättrar sin hand, och vanligen är oddsen för det väldigt låga. Här har vi i och för sig stegdrag på floppen, men jag tror att man kan utgå från att Fi antingen har triss här eller färdig stege,,, han känns inte som på drag, varför checka på turn kan vara en bra idé.

Postad

Okey får tacka för den mycket fina förklaringen, läste detta innan i en annan tråd men var inte säker på vad begreppet hette.

Men som sagt det beror på hur man tolkar läget på turn här om man inte vet resultatet självklart, men när du förklarar som du gjorde måste jag hålla med om att checka turn är ett alternativ men att jag själv inte skulle gjort det för att möjligen kunna kräma ur mer pengar av en fiskig callingstation vilket han nog är nu när man ser hans call med KT mot raise. Aja har ändrat åsikt om att check inte finns i min handbok nu iaf, tjo och gonatt.