Conigol Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Är inte helt säker om det här är rätt avdelning för detta... Det är så att jag har vunnit 290 tusen kr på BET 365 nyligen och nämnas skall att jag satt in ca 220 tusen kr sen oktober vilka dom har tagit redan. Dessa 290k ville jag ta ut. Då skickar BET365 ett email där dom skriver att min kortutgivare har nekat uttaget. Jag kontaktar banken och kortutgivaren Visa och SEBkort säger att Visa International har en gräns på 10 tusen kr varje 30 dagar som man kan belasta kortet med genom insättningar. Dom ber mig kontakta BEt365 och säga att dom ska överföra direkt till bankkontot vilket expekt alltid gjorde. Jag säger detta till BET365 men dom säger att dom inte får göra detta pga brittiska regler och ber mig kontakta kortutgivaren och be dom att göra ett undantag. Detta kan dom inte göra säger dom utan dom måste betala ut pengar så som dom kom in, dvs med visa kortet. Vad kan jag göra? Har någon haft liknande problem? Jag fattar inte varför gränsen sitter där, jag fattar inte varför Bet 365 inte kan betala ut som expekt gör och enda alternativet dom kommit med hittills är att betala ut 290 tusen kr på 29 månader. 10 tusen varje månad. IDIOTI... * Lite RP och flytt till E&J - QoS * Citera
Hjort Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Ta en check, i värsta fall går det säkert att öppna brittiskt konto. Citera
kydyl Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Ta en check, i värsta fall går det säkert att öppna brittiskt konto. Problemet verkar vara att 220kkr måste tillbaka till visakortet innan man kan ta ut med någon annan metod. Citera
Donner Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Det där med max 10kkr/30 dagar låter jäkligt skumt. Jag har själv plockat ut 3 x $2k (ca 45kkr) till VISA under samma dygn och det var inga som helst problem. Det var förvisso till Nordea, men är det VISAs policy borde det ju inte funkat för mig heller. Citera
jaroiten Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Har sajten blackjack? Lira isf svart/rött tills du losar allt så blir du kvitt det problemet.. Citera
Orcus Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Vet inte om detta är till någon hjälp men, men. Aldrig varit några problem att överföra ifrån Bet365 direkt till bank i Sverige. Är det för att det är så pass stort belopp ? Problemet verkar ju ligga på att de kräver att pengarna ska tillbaka samma väg som dom kom in, via CC ? Har du varit i kontakt med Bet365's svenska support ? Om inte försök att få tag på en kille vid namn Fredrik 0080 12 365 365 mellan 10-23 (kanonbra kille, dom gånger jag haft kontakt med honom) Lycka till, hoppas annars det är någon annan här som ev. kan guida vidare. Citera
Nidot Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Testa ta kontakt med VISA och förklara din situation så kanske det kan lösa sig. Citera
Conigol Postad 18 November , 2005 Författare Rapport Postad 18 November , 2005 Vet inte om detta är till någon hjälp men, men. Aldrig varit några problem att överföra ifrån Bet365 direkt till bank i Sverige. Är det för att det är så pass stort belopp ? Problemet verkar ju ligga på att de kräver att pengarna ska tillbaka samma väg som dom kom in, via CC ? Har du varit i kontakt med Bet365's svenska support ? Om inte försök att få tag på en kille vid namn Fredrik 0080 12 365 365 mellan 10-23 (kanonbra kille, dom gånger jag haft kontakt med honom) Lycka till, hoppas annars det är någon annan här som ev. kan guida vidare. För du in pengar genom visa eller från bank till spelkonto? För jag förde in pengar genom visa kortet och dom säger att pengarna måste tillbaka samma väg. Det var fredrik jag pratade med faktiskt.. Dom sa att dom inte får överföra till banken pga brittiska regler.. banken säger att jag inte kan höja gränsen. men om det nu gått att göra en sån överföring för donner i nordea kanske SEB Banken är idioter? Citera
Conigol Postad 18 November , 2005 Författare Rapport Postad 18 November , 2005 Jag fick nu detta email av bet365 Hej Conny, Tack för samtalet igår. P.g.a de problem som du har haft med din bank måste vi göra ett undantag och skicka tillbaka pengarna med en banköverföring och vi kommer inte att acceptera några ytterligare insättningar med detta kort. För att du skall kunna spela måste vi skapa ett nytt konto till dig och du måste sätta in pengarna med en annan betalningsmetod. Citera
NeoSlayer Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Har sajten blackjack? Lira isf svart/rött tills du losar allt så blir du kvitt det problemet.. Tycker du själv att du är rolig med dina inlägg?? Citera
Conigol Postad 18 November , 2005 Författare Rapport Postad 18 November , 2005 Dom har nu överfört pengarna och dom lär dyka upp inom 3-4 dagar. arbetsdagar... Dom har dock skapat ett nytt konto åt mig och jag får inte längre sätta in pengar genom kreditkort Hajar inte varför, men men jag får iaf pengarna. Citera
kydyl Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Dom har nu överfört pengarna och dom lär dyka upp inom 3-4 dagar. arbetsdagar... Dom har dock skapat ett nytt konto åt mig och jag får inte längre sätta in pengar genom kreditkort Hajar inte varför, men men jag får iaf pengarna. Vad bra att det ordnade sig. Varför du inte får sätta in med kreditkort igen är för att de inte vill att det hela ska upprepas antar jag. Anledningen till att de vill sätta tillbaka allt till kreditkorten är ju för att förhindra kreditkortsbedrägerier. Citera
Conigol Postad 18 November , 2005 Författare Rapport Postad 18 November , 2005 Dom har nu överfört pengarna och dom lär dyka upp inom 3-4 dagar. arbetsdagar... Dom har dock skapat ett nytt konto åt mig och jag får inte längre sätta in pengar genom kreditkort Hajar inte varför, men men jag får iaf pengarna. Vad bra att det ordnade sig. Varför du inte får sätta in med kreditkort igen är för att de inte vill att det hela ska upprepas antar jag. Anledningen till att de vill sätta tillbaka allt till kreditkorten är ju för att förhindra kreditkortsbedrägerier. Jo, det är ju det som ligger bakom. Men låt oss säga att Bet 365 hade vägrat betala ut till bankkontot och bara erbjudit sig att betala 10 lax varje månad i 29 månader. Hade jag kunnat stämma dom eller något? Citera
Orcus Postad 19 November , 2005 Rapport Postad 19 November , 2005 Jaha det var Fredrik du snackade med, ok. Dom flesta pokersiter har det som regel, att sätter man in via CC. Så ska det gå den vägen tillbaka också. Trist men sant, men det är precis som Kydyl m.fl skriver att det är för att undvika CC fraud. Jag använder både CC, Bank och NETeller. Rådet jag kan ge dig för framtiden, är att använda NETeller eller någon annan virtuell bank. För att snabbt och smidigt förflytta pengar mellan siterna. Vet ju inte heller vilka limits du lirar, men generellt råd är att inte "binda" för mkt deg i en site (beror ju helt på limits, BR osv.) Lirar du enbart på ett fåtal så rek. jag dig att använda enbart Bank eller NETeller. T.ex. Kör du siter med € använd då Bank+CC och siter med $ använd då NETeller. Beror ju lite på vilken din valuta på NETeller är. Din sista fråga, Nej det tror jag inte hade varit något bra alternativ. Däremot kanske VISA eller din Bank kunde gjort något undantag m.m. Rådet är att inte använda CC till så stora eller många överföringar. Jag använder endast CC till snabba och få överföringar. Oavsett, skönt det löste sig för dig ! (Massa deg som satt fast ) Citera
Conigol Postad 21 November , 2005 Författare Rapport Postad 21 November , 2005 Ja, nu är det så att jag bara vill spela på Bet365 eftersom att dom har spel jag gillar. Jag kollade in Neteller men de kändes ovant och med mycket limits. Jag vill kunna lägga in 10 tusen kr och spela för dom. Alternativet är vanliga banköverföringar som dock tar flera dagar. Citera
Conigol Postad 21 November , 2005 Författare Rapport Postad 21 November , 2005 Neteller känns så avancerat också.. Security id och grejer. Massa siffror.. Citera
Orcus Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 Ok, du vill enbart lira på Bet365, ok. Nja, finns ju liksom inte så många options då, om dom stängt ner dig för vidare CC transaktioner. Om du nu promt vill använda CC, får du ju snacka med Bet365 och förklara läget och kanske skicka över ordentligt med säkerhetsunderlag (kopia på pass, m.m.) och ev. snacka med din Bank eller VISA för att ev. höja transaktions limitar. Annars är det ju rena banköverföringar som gäller. Svårt att förstå varför du ska börja använda CC igen, och göra samma sak igen Vi kan inte trolla åt dig Citera
Conigol Postad 21 November , 2005 Författare Rapport Postad 21 November , 2005 Nej CC är nog uteslutet. Banköverföringar får det bli. Jag testar Moneybookers nu. Det är typ som Neteller. Jag överför pengar dit med CC med en liten räntesats och sedan överför jag till BEt365 vilket går direkt. Problemet är att jag inte lyckats aktivera CC på moneybookers så för att testa använde jag mig av en banköverföring till moneybookers som jag sedan ska överföra till BEt365. Överförde 1 tusen för att testa så får jag se hur det är. Citera
Orcus Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Coolish, yep jag kikade lite om moneybookers. Verkar väl vara helt oki. Skriv gärna i den tråden när du fått allt att funka, alltid bra för andra att veta hur det funkar osv. Som sagt, kul det löste sig för dig och lycka till ! Citera
Conigol Postad 24 November , 2005 Författare Rapport Postad 24 November , 2005 I den här eller en annan tråd? Var enklare än neteller och allt funkar som smort. Helt perfekt tycker jag. Fast man kan inte använda visakortet förrän efter 3-4 dagar. Dom drar en summa mellan 1-14 kr vilket du ska bekfräfta efter dom har dragit av de så dom är säkra på att du är du. Sedan är det bara att köra igån med visakortsinsättning eller vanliga banköverföringar. Citera
Orcus Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=4651 Citera
Recommended Posts