Gå till innehåll

NLT - Trn, KK med A på brädan


Papa Kubo

Recommended Posts

På Nussemans begäran kommer en HH från pf-turneringen. Fick lite kommentarer i chatten att jag spelade konstigt/fult.

 

PokerStars Game #722495488: Tournament #2758478, Hold'em No Limit - Level X (400/800) - 2004/09/26 - 17:53:28 (ET)

 

Table '2758478 2' Seat #8 is the button

Seat 4: martenmania (1290 in chips)

Seat 5: Kubokubo (12418 in chips)

Seat 8: SolarStone (14250 in chips)

Seat 9: Filip (38042 in chips)

 

martenmania: posts the ante 50

Kubokubo: posts the ante 50

SolarStone: posts the ante 50

Filip: posts the ante 50

Filip: posts small blind 400

martenmania: posts big blind 800

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kubokubo [Kc Ks]

 

Kubokubo: raises 1600 to 2400

SolarStone: folds

Filip: calls 2000

martenmania: calls 440 and is all-in

 

*** FLOP *** [Ah 4d Qc]

 

Filip: checks

Kubokubo: bets 9968 and is all-in

Filip: folds

 

*** TURN *** [Ah 4d Qc] [Ts]

 

*** RIVER *** [Ah 4d Qc Ts] [7s]

 

*** SHOW DOWN ***

Kubokubo: shows [Kc Ks] (a pair of Kings)

Kubokubo collected 2320 from side pot

 

martenmania: shows [Ad 6h] (a pair of Aces)

martenmania collected 3920 from main pot

 

Har inte så mycket att säga egentligen. På floppen fick jag nån konstig tanke att jag måste isolera mig mot marten och därför ställde jag in. Förlusten blev extra bitter då jag någon hand senare hittar A2, springer rakt in i Filips krokar och åker ut. :|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur ofta det händer, men det känns som varannan gång att det kommer ett A på floppen då man sitter med KK.

 

Men vad hade du för alternativ i det läget? Checka och åka på en fet bet och sen lägga dig?

 

Nää in med degen preflop istället. Går det så går det, det är ju bara "chips" du/vi spelar om :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, nu har jag tänkt lite. Om det inte blir nån sliskig splitpott kan tre saker hända om Filip synar.

 

1 Jag har den bästa handen och vinner en monsterpott.

2 Du har den bästa handen och vinner en liten huvudpott, medan jag tar hem en stooor sidopott.

3 Filip har den bästa handen och skickar ut oss båda, vilket skulle gett mig tredjeplatsen.

 

Så jag måste säga att min move känns ganska rätt så här i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle höja några BB för att kolla vart jag står. Synar han så borde han ha ett äss eller bättre och man får då ta lite lugnt... Foldar han så ökar chansen att man vinner. Att gå all in är inte så bra eftersom han foldar om han inte har ett bra äss eller bättre. Du kan få honom att folda med en betydligt mindre höjning.

 

Men eftersom martenmania gick all in så kan man ju tro att han har ett äss eller ett par så då är det inte så bra att pusha ut den andra spelaren som kanske får tur och kan lyckas få en bättre hand och slå ut martenmania.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men eftersom martenmania gick all in så kan man ju tro att han har ett äss eller ett par så då är det inte så bra att pusha ut den andra spelaren som kanske får tur och kan lyckas få en bättre hand och slå ut martenmania.

 

Jag gick all-in eftersom jag redan hade 2/3 av min stack i BB, så jag kan ha vilken hand som helst.

Med tanke på det och att vi bara är 4 vid bordet, så tycker jag nog det är ok att pusha med kungarna i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick all-in eftersom jag redan hade 2/3 av min stack i BB, så jag kan ha vilken hand som helst.

Med tanke på det och att vi bara är 4 vid bordet, så tycker jag nog det är ok att pusha med kungarna i alla fall.

 

OK, tänkte inte på att du hade så mycket redan i potten.

 

Jag hade i alla fall inte gått all in där med pocket KK eftersom det räcker nog med en liten höjning på några BB för att nån som inte har ett äss att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...