Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Behöver hjälp! Vill ha en ny MP3-spelare, men det är ju en djungel där ute! Försöker läsa mig in på vad som gäller, men inte är det lätt inte! Vad finns det för erfarenheter här på forumet?

Ipods är ju populära och snygga, men ett stort krux med dom är att dom saknar radio. Visst, det är inte hela världen, men ändå... Sedan har jag hört en del neggo om Nano, och den är kanske den spelaren som ligger närmast där. Om inte Photo är bra. Humm.

Frågan är ju om man ska ge sig på en HD-spelare, eller en med flash-minne. Storlek avvägt mot storlek. Mer lagringsutrymme, men samtidigt klart större och tyngre att släpa på.

Någon som har en ny spelare och kan ge kommentarer?

Just nu är alternativ:

Flashspelare

- Ipod Nano

- Iriver N11

HD-spelare

- Iaudio X5 <-- Högintressant, någon som har en och kan berätta?!

- Ipod Photo

- Sony NW-A3000

Någon som kan tipsa?

• 8 months later...
Postad

Är ute efter en mp3-spelare. Kollat runt på diverse sajter men har beslutsvånda.

Krav:

- Minst 10GB

- FM-mottagare

- Kondensskyddad*

- Snabbspolning**

- Återuppta uppspelning mitt i en fil**

Jag är absolut ingen varumärkesfetishist. Däremot avskyr jag prylar som rasar ihop efter ett tag, så det billigaste skräpet går oftast bort.

* Kanske inte är nåt problem, men den ska alltså tåla en varm ficka en kall vinterdag etc.

** Något som inte går i mp3-filer med min gamla cd-spelare.

Postad
ryktet säger iPod nano 8GB runt 5e september. bara rykten, men vem vet...

Kollade hemsidan (8GB fanns inte presenterad men den har väl kanske samma spec som de andra). Såg inget om det jag hade i min kravlista. Vad säger ryktena mer? Och bör man inte hellre välja en med hd istället för flash?

Postad

Har en iRiver 40gb hd-spelare, inte direkt den man joggar med men den är bra för ljudböcker och hela mp3-arkivet.

Säljer den gärna, inte använt den alls mycket för att jag köpte en liten bärbar som jag har på resor osv.

Den är det:

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3-players/215913/details

FM-radio, äter de flesta format (även bilder o xvid), ordentlig display, usb2 (även direkt till digitalkamera). Orginalkartong, skyddsfodral osv finns kvar. Med lite tur så är det garanti kvar fortfarande.

Ge mig ett skambud så är den din :)

Postad
ryktet säger iPod nano 8GB runt 5e september. bara rykten, men vem vet...

Kollade hemsidan (8GB fanns inte presenterad men den har väl kanske samma spec som de andra). Såg inget om det jag hade i min kravlista. Vad säger ryktena mer? Och bör man inte hellre välja en med hd istället för flash?

http://www.appleinsider.com/article.php?id=1965

15september verkar gälla för nano. vem vet vad som händer, mini ersättes ju av nano lite spontant förra året, nano har inte uppdaterats på 1år. änna dags för något kul nu...

Postad

Jag är nöjd med min Ipod Video 60gb. Det går att köpa till en kontroll till ipod som har radio funktio (500 kr dock). Microsoft ska släppa en mp3 spelare iår vart man ska kunna byta låtar mellan spelarna...Kanske något?