Vertical Mind Postad 17 November , 2005 Rapport Postad 17 November , 2005 S&G SH, 10+1 dollar. Inga direkta reads mer än att bordet verkar ganska löst. Har funderat länge över denhär handen och behöver ett par second opinions så att säga: Seat 2: PUGamble ($1,610 in chips) Seat 3: ROBnVANNA012 ($1,480 in chips) Seat 5: Phil7h ($1,505 in chips) Seat 6: VerticalMind ($1,470 in chips) Seat 10: hawk0915 ($1,435 in chips) ANTES/BLINDS PUGamble posts blind ($10), ROBnVANNA012 posts blind ($20). HOLECARDS Dealt to VerticxalMind [KH,AS] PRE-FLOP Phil7h folds, VerticalMind bets $80, hawk0915 folds, PUGamble folds, ROBnVANNA012 calls $60. Gör en standardhöjning, får en syn. Borde jag höja mer här eftersom det är SH? FLOP [board cards QS,AD,8D ] ROBnVANNA012 checks, VerticalMind bets $100, ROBnVANNA012 calls $100. Rätt hyfsad flop, AQ och A8 är väl de enda händer jag fruktar nu. Lägger ut ett "nästan-pot" bet för info. Syn. Kan han ha AQ? Ger jag odds till ett flushdrag? TURN [board cards QS,AD,8D,7C ] ROBnVANNA012 bets $175, VerticalMind bets $500, ROBnVANNA012 calls $325. Här betar han ut, höjer tre gånger hand bet typ och han synar. Här tror jag att jag är slagen, men med vad? RIVER [board cards QS,AD,8D,7C,QD ] ROBnVANNA012 checks, VerticalMind checks. Han checkar, och jag med. Har han synat ner med en dam är jag nu definitivt slagen men även flushen går in, har jag verkligen gett honom rätt odds för ett drag? Det jag mest funderat över är; hade jag vunnit handen på flop/turn om jag betat mer aggresivt? Vill jag vinna handen tidigare? * Mini RP - QoS * Citera
Hjort Postad 17 November , 2005 Rapport Postad 17 November , 2005 Du vill inte vinna handen osynad tidigare, då får du ju inget värde alls för din TPTK och gör det hela väldigt lättspelat för din motspelare (han lägger ju knappast bättre händer). På turn så skulle jag normalt synat och sedan bestämt mig på rivern. Citera
spyse Postad 17 November , 2005 Rapport Postad 17 November , 2005 För litet bet på floppen. Sedan känns raisen på turn lite farlig då du betar pot sedan bettar han ut först på turn. En syn på turn och om han sedan checkar på rivern då är det ju bara att smälla på för då kan han ju inte ha Q om han däremot fortsätter betta på river ser jag det som en solklar fold. Citera
Hjort Postad 17 November , 2005 Rapport Postad 17 November , 2005 För litet bet på floppen. Varför då? En syn på turn och om han sedan checkar på rivern då är det ju bara att smälla på för då kan han ju inte ha Q För han kan aldrig checkraisa ett monster? Citera
spyse Postad 17 November , 2005 Rapport Postad 17 November , 2005 För litet bet på floppen. Varför då? En syn på turn och om han sedan checkar på rivern då är det ju bara att smälla på för då kan han ju inte ha Q För han kan aldrig checkraisa ett monster? 1. För att det är en SnG och i dom vill jag ta hem potten när jag träffat och inte låta honom dra till en bättre hand trotts att det är EV+ dom gångerna han missar. 2. Självklart kan han göra det han kan ju oxå sitta med 62o och bluffar, jag utgår såklart från vad jag anser vara troligast, ska man tänka på alla möjligheter som finns ja då kommer vi långt men inte närmare sanningen. Citera
Recommended Posts