Gå till innehåll

NLT - JJ möter all in på turn


Stoffe

Recommended Posts

Har ingen read på fi här.

 

Table Table 65671 (Real Money) -- Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: beanwfu ( $5)

Seat 2: generallee27 ( $7.11)

Seat 3: Leatherass_ ( $5.43)

Seat 4: stiffe_05 ( $24.75)

Seat 5: P_Frank ( $47.27)

Seat 6: Dtiger001 ( $32.02)

Seat 7: ResidentJ ( $30)

Seat 8: BigStiffs ( $35.29)

Seat 9: OnAPowerPlay ( $25)

Seat 10: GwarRocks ( $11.01)

stiffe_05 posts small blind (0.10)

P_Frank posts big blind (0.25)

OnAPowerPlay posts big blind (0.25)

beanwfu posts big blind (0.25)

** Dealing down cards **

Dealt to stiffe_05 [ Jd, Jh ]

Dtiger001 folds.

ResidentJ calls (0.25)

BigStiffs folds.

OnAPowerPlay checks.

GwarRocks folds.

beanwfu checks.

Leatherass_ folds.

stiffe_05 raises (1.40) to 1.50

P_Frank calls (1.25)

ResidentJ folds.

OnAPowerPlay folds.

beanwfu folds.

 

Raisar 6 bb för att inte få med för många till floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ Th, 4c, 4s ]

stiffe_05 bets (3)

P_Frank calls (3)

 

Följer upp med en pottbet. Får syn vilket gör mig väldigt osäker. Vad kan han ha?

 

** Dealing Turn ** : [ 3s ]

stiffe_05 checks.

P_Frank bets (42.77)

P_Frank is all-In.

Stiffe_05 ??

 

Osäkerheten gör att jag inte vill bygga för stor pott och jag checkar därför på turn. Han möter upp med att ställa in. Given fold här? Hur ska jag spela handen?[/b]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer kan kan FI tänkas syna med preflop? Det är ju en rätt så stor höjjning preflop så man borde ju bara få syn av rätt så starka händer.

 

Om det är en tight-passiv spelare så är det ju ett jätte-enkelt lägg, mot en lös-aggro spelare blir det en syn.

 

Utan read vet jag inte riktigt... Man slår ju i princip bara en bluff här, om FI inte synat med ett lågt pocket och tror att du har en missad AK.

 

Personligen skulle jag gissa på QQ eller liknande.

 

Men om jag checkar på turn så kommer jag syna en bet i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han nu inte bluffar ut mig förstås.

 

Vilket ju knappast känns otänkbart eftersom ditt spel formligen skriker missad AK/AQ. Varför bettar du inte turn? Du har ju ingen anledning att tro att du inte leder där. Slår han då om kan du lägga dig med gott samvete.

 

Precis den kritiken jag ville ha. Tack!

Jag ser för tillfället faror överallt tyvärr och försöker hålla ner potter istället för att ösa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tidigare skrivits här beror synen på vilken read du har på spelaren.

 

Men jag hade nog lagt mig här vid osäkerhet.

 

När man grindar så är en viktig del av spelet money management. Man ska väga den insats man lagt in mot den risk spelet innebär.

 

I det här fallet var insatsen låg jämfört med hans gigantiska overbet. Så antingen bluffar han starkt eller sitter på väldigt bra kort. Det är svårt att veta. Om du däremot hade bettat 60-70 procent av potten på turn och sedan fått en reraise hade det varit lättare att lägga ner handen.

 

Om han inte bluffar sitter han förmodligen på JJ eller QQ, troligast nog QQ då du har JJ och han förmodligen hade gjort en reraise preflop med KK, AA.

 

Han kan även ha AK men då är det en semibluff på gång.

 

Men som sagt, i och med att du inte bettade på turnen, och inte erbjudit någon read på honom, är det väldigt svårt att dra slutsatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tidigare skrivits här beror synen på vilken read du har på spelaren.

 

Men jag hade nog lagt mig här vid osäkerhet.

 

När man grindar så är en viktig del av spelet money management. Man ska väga den insats man lagt in mot den risk spelet innebär.

 

I det här fallet var insatsen låg jämfört med hans gigantiska overbet. Så antingen bluffar han starkt eller sitter på väldigt bra kort. Det är svårt att veta. Om du däremot hade bettat 60-70 procent av potten på turn och sedan fått en reraise hade det varit lättare att lägga ner handen.

 

Om han inte bluffar sitter han förmodligen på JJ eller QQ, troligast nog QQ då du har JJ och han förmodligen hade gjort en reraise preflop med KK, AA.

 

Han kan även ha AK men då är det en semibluff på gång.

 

Men som sagt, i och med att du inte bettade på turnen, och inte erbjudit någon read på honom, är det väldigt svårt att dra slutsatser.

 

När man grindar? Grinda = spela poker

 

Money managment har inte med en enskild hand att göra. Det handlar om din bankrulle och att du lever upp till kraven för att minimera den relativa variansen i rullen.

 

Har du spelat på microlimit förut, så bör du veta att spelet där innefattar mycket "moves". Folk som har tittat på för mycket WPT som tror att man ska dega in 200BB i ett cashgame varannan hand är vanliga.

Eller så vet dom inte hur man spelar och förväxlar foldknappen med raiseknappen. En sak är säker iallafall, de flesta är väldigt dåliga.

 

Och tro mig när jag säger att jag har sett det här spelet tusentals gånger förut: Check, All in.

Varför skulle han ha QQ eller JJ preflop? Lika stor chans att han sitter på 72o.

 

Om fi är överaggro, vilket många är på dessa nivåer, så är en syn självklar.

 

En fyra har han mycket sällan, varför skulle han ställa in för 2xpott när vi visar svaghet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...