Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$0.5/1

I femte position höjer jag, först in, med K:spade: Q:spade:. Får syn av knappen och BB.

FLOP (3 spelare):

7:heart: 2:diamond: Q:club:

Jag bettar, Fi1 höjer, Fi2 lägger. Jag synar.

Rätt eller fel att syna höjningen? Han synade bara min höjning preflop, så vad har han?

TURN (2 spelare):

5:heart:

Jag bettar, Fi höjer. Jag synar.

Syn eller fold? Borde antagligen lagt ner här...

RIVER (2 spelare):

3:club:

Jag checkar, Fi bettar.

Sparar resten tills jag fått några kommentarer...

Postad

Du kan köra lite hur som helst här, bara du ser till att

1) inte lägga dig, och

2) få in ett par bets i potten.

Din spelvariant som vi hittills känner den åstadkommer detta. Att lägga river är inte aktuellt tycker jag.

Postad

Jag skulle nog föredra att antingen reraisa på floppen för information eller calla hans raise och sen check-call hela vägen.

Det beror vilken read du har på motståndaren. Men att calla raisen o sen beta ut på turnen är lite motsägelsefullt tycker jag.

Postad

Känns som i 99 fall av 100 när man blir reraisad i low limit har motståndaren minst tvåpar. I undantagsfall kan dom försöka köpa frikort för färg/stegdrag. Varit i samma sits som dig många gånger och där på floppen när han reraisar (som jag för övrigt tycker han borde spara till turn för få in lite mer big bets, 3 damer står sig nog bra ändå) så kan man vara rätt säker på att man ligger bakom. Surt dock att lägga ned toppar med bra kicker i heads up.. Brukar check/calla ned och losa själv. :cry: