Gå till innehåll

Vad ska jag spela för bygga med min freeroll vinst?


spyse

Recommended Posts

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ni pratar helt seriöst vad ni ska göra med 8€... helt farsinerad. Är det så mkt pengar för dig så detta blir värsta samtalsämnet... otroligt.

 

Det är en lunch ungefär.

 

Hur mycket pengar det är har väl egentligen ingenting med saken att göra.

 

Vill man inte satsa sina egna pengar tycker jag inte det är nåt fel med att ta detta seriöst och försöka åstadkomma något.

 

8€ kan räcka långt, jag hade t.ex 5$ som startrulle som jag vann från en freeroll. De pengarna är uppe i en bit över 1000$ nu, och jag har inte satt in ett enda öre.

Så visst går det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill spela upp dig fårn 8€ så tror jag definitivt att SnG's är det bästa sättet. Så har jag byggt min rulle som började på $40.

 

OT: Och till alla er som väljer att svara oseriöst, what's the deal? Han ber om råd, tycker ni det verkar löjligt, tryck på tillbaka knappen, bemöda er inte med ett tråkigt/onödigt svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ordentligt med pengar på andra sidor men vill bygga rulle med 8E?

Jag får det inte att gå ihop, varför sätta sig o lira freeroll och vinna en väldigt liten summa som man sen ska vara rädd om och börja bygga med om man redan har pengar på andra sidor?

Kan någon förklara!?

///Speedi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ordentligt med pengar på andra sidor men vill bygga rulle med 8E?

Jag får det inte att gå ihop, varför sätta sig o lira freeroll och vinna en väldigt liten summa som man sen ska vara rädd om och börja bygga med om man redan har pengar på andra sidor?

Kan någon förklara!?

///Speedi

 

Klart jag kan förklara, först och främst så ser jag mig INTE som en bra pokerspelare, bara steget över fisken, jag har grindat upp $10 på ladbrokes till $82 vi FL $0.1/0.2 sedan Juli, och i början var det extrema svängningar.

 

Tog en paus från all CG poker i 2 månader och brydde mig bara om att spela Freerolls för att ha något att göra och lära mig läsa bordet och annat mycket grundläggande, passade även på att läsa pokerhandboken, THFAP och nu 4:e Oktober fick jag SS i present.

 

Sedan 6/9 började jag spela mer seriöst men då jag inte vill spela för många h/dag så börjar jag dagen med CG/SnG i max 3 h och sedan spelar jag freerolls på kvällen just för att öva att ha koncentrationen kvar trotts att jag spelat länge.

 

Sedan vinner jag såklart lite på alla freerolls jag spelar (dock inte mycket pga koncentrations problem).

 

Det är först sista 1-1,5 månader jag verkligen känner att jag blivit bättre och spelar bra. Men eftersom min BR är så liten så måste jag ta det lugnt, money managment helt enkelt.

 

ps Glömde $45 på parbet som jag spelat upp från ca $15 freerolls vinster. ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går helt klart att göra något av 8€. Jag började med att spela enbordsfreerolls med vinster på 20 dollarcent för ett par månader sedan. Därifrån har jag grindat upp min rulle till drygt 300 BB på min nuvarande nivå (NL50).

 

Någon sade att det var så lite pengar, inte lönt. Det är kanske sant - men det kan bli jäkligt mycket mer. Man behöver inte ens vara bra på poker på microlimit - räcker i princip med att spela färre händer än motståndarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är nog inte poker ngt för er... Poker handlar om pengar och spel om pengar... vill man inte satsa så.. konsigt inställning ni har till ett sådant spel. eller hur?

 

Jo visst gör det det, men tycker själv det känns bättre att lira för pengar man aldrig satt in, vilket gör att sålänge man inte sätter in nya pengar kan man inte gå back. Så gjorde jag iaf från Freeroll till en duglig bankrulle på nåra månader, jag skulle aldrig i mitt liv vela sätta in pengar på poker då jag isf kan förlora pengar. Men visst satsar jag pengar, pengar jag vunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo visst gör det det, men tycker själv det känns bättre att lira för pengar man aldrig satt in, vilket gör att sålänge man inte sätter in nya pengar kan man inte gå back. Så gjorde jag iaf från Freeroll till en duglig bankrulle på nåra månader, jag skulle aldrig i mitt liv vela sätta in pengar på poker då jag isf kan förlora pengar. Men visst satsar jag pengar, pengar jag vunnit.

 

Och vad säger att de pengarna som du har vunnit inte är dina pengar? Det är klart att du satsar dina egna pengar även om du har vunnit dem genom pokern. Om du skulle förlora pengarna skulle du ju fortfarande förlora dina pengar, eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad säger att de pengarna som du har vunnit inte är dina pengar? Det är klart att du satsar dina egna pengar även om du har vunnit dem genom pokern. Om du skulle förlora pengarna skulle du ju fortfarande förlora dina pengar, eller har jag fel?

 

Ja, visst är de pengar man vinner ens egna pengar, och förlorar man dessa så förlorar man sina egna pengar.

Men du missar poängen tror jag. Genom att inte sätta in några pengar så kan han som sämst hamna på ett +/- 0 resultat. Det är ett resultat som slår väldigt många pokerspelares resultat.

 

Jag har lite grann av samma tänk. Min BR består bara av pengar som jag har vunnit. Skulle jag förlora dessa så ligger jag ända bra med plus. Skulle det komma till att jag är en förlorande spelare skulle jag sluta spela poker. Jag vill tjäna pengar, inte sponsra bättre spelare.

 

Sen så är det sant att man måste våga satsa för att spela poker. Det finns väl ingen motsättning i att spela med sin vinst och att våga satsa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det mina pengar, men pengar jag vunnit på poker och inte genom vanligt arbete, jag vägrar alltså som sagt att gå back på pokern på något vis, dvs utöver de pengar jag vunnit innan, var bara detta jag ville poängtera.

 

Mrfestis, visst är det synd om det skulle hända men det är fortfarande pokerpengar, vilka jag iaf inte kategoriserar som vanliga pengar.

 

Jag ser det enkelt sagt på det här sättet, om jag kategoriserar såhär känns det iaf för mig att risken för ett beroende som kan gå ut över min vanliga ekonomi är minimal. Visst möjligt att jag kan ändra åsikt men det är hur jag står i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det mina pengar, men pengar jag vunnit på poker och inte genom vanligt arbete, jag vägrar alltså som sagt att gå back på pokern på något vis, dvs utöver de pengar jag vunnit innan, var bara detta jag ville poängtera.

 

Mrfestis, visst är det synd om det skulle hända men det är fortfarande pokerpengar, vilka jag iaf inte kategoriserar som vanliga pengar.

 

Jag ser det enkelt sagt på det här sättet, om jag kategoriserar såhär känns det iaf för mig att risken för ett beroende som kan gå ut över min vanliga ekonomi är minimal. Visst möjligt att jag kan ändra åsikt men det är hur jag står i dagsläget.

 

Jag förstår hur du tänker. Men om du skulle spela ner din rulle av inspelade pengar (vanliga pengar) från pokern med säg 60-70% från var den är idag så skulle det antagligen kännas eftersom det är vanliga pengar. Även om du fortfarande har gått plus på pokern eftersom du har 30-40% kvar, så svider det ju, för det är ju som sagt vanliga pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har absolut inte sagt något annat, men jag har fortfarande inte gått back på pokern vilket är min poäng. (möjligen också svider det lite mindre då de mer känns som en bonus än hårt förtjänta pengar, men det vet jag som sagt inte)

 

Edit: Måste också säga att det är precis på det sättet som Nickefik säger om det inte framgått i det jag sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades vinna €8 på en freeroll på BestPoker och undrar var jag ska spela för att bygga BR, lägsta FL? SnGs (blir 7-3 st) eller ska jag satsa gå in på lägsta NL med €4, och hoppas på att dubbla.

 

Det sista känns dock rätt tveksamt eftersom om jag misslyckas så är det kört lyckas jag är det dock snabbaste sättet.

 

Säkraste och långsamaste sättet borde vara micro FL men det känns lite tråkigt.

 

Hur tycker ni jag ska göra?

 

Och nej jag tänker inte sätta in mer då jag har pengar på andra sidor och att ta ut pengarn känns lite onödigt då är det bättre att få upp dom och få ytterligare en BR.

 

* Lite RP - QoS *

 

LOL LOL LOL Snälla sig att du skämtar, snälla :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades vinna €8 på en freeroll på BestPoker och undrar var jag ska spela för att bygga BR, lägsta FL? SnGs (blir 7-3 st) eller ska jag satsa gå in på lägsta NL med €4, och hoppas på att dubbla.

 

Det sista känns dock rätt tveksamt eftersom om jag misslyckas så är det kört lyckas jag är det dock snabbaste sättet.

 

Säkraste och långsamaste sättet borde vara micro FL men det känns lite tråkigt.

 

Hur tycker ni jag ska göra?

 

Och nej jag tänker inte sätta in mer då jag har pengar på andra sidor och att ta ut pengarn känns lite onödigt då är det bättre att få upp dom och få ytterligare en BR.

 

* Lite RP - QoS *

 

LOL LOL LOL Snälla sig att du skämtar, snälla :shock:

 

Nej gör jag inte, varför skulle jag göra det? finns ingen mening, varför tror du det? och vad är det roliga med det hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att du på allvar tror att någon bryr sig om att du har vunnit en freeroll och spelat ihop 8 dollar som du så hoppfullt hoppas grinda upp till 37 innan sportlovet. mitt tipps är att be supporten att frysa ditt konto några år tills du har lite mer hår på nacken och vågar ta klivet till nl 0,002 0,004 och känna på dom riktigt hårda swingsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...