Gå till innehåll

Neteller-varning från The Gaming Club?


jw1700

Recommended Posts

Jag lägger den här i en egen tråd och inte i Netellertråden då risken är stor att den försvinner i mängden. Jag blev precis uppring ifrån en person på Gaming Club (primanätverket) som varnade mig för att fortsätta använda Neteller eftersom "we have experience some problem with Neteller". Han föreslog istället en annan metod.

 

Jag undrar om någon annan har fått liknande samtal och om någon haft problem med Neteller.

 

Jag vill påpeka att jag bara har positivt att säga om Neteller så här långt av egen erfarenhet. Jag vann en större turnering på Partypoker för två veckor sedan. Första priset var 11.000 dollar. Jag bad om utbetalning från Partypoker klockan 08.00 på lördagmorgon. 10.00 satt dom på Netellerkontot och 11.00 hämtade jag ut pengar med mitt Netellerkort på bankomaten runt hörnet. Jag begärde också en större utbetalning direkt till bankkontot och dom pengarna fanns där på tisdagen, så jag har ingen dålig erfarenhet. Men man blir ju fundersam när man får ett sådant här samtal.

* Lite RP för att förtydliga - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

akta dig,

 

att 50 dollar blev insatt på ditt konto behöver inte betyda ngt.

 

Alltså jag är inte alls medveten om hur gaming club funkar, men för en svindlare så är 50 dollar värt att betala för att kunna länsa ett konto vid senare tillfälle

 

(ungefär som svindlare som bjuder folk på gratis teaterbiljetter och sen när folket är borta så länsar de deras hem)

 

men som sagt, jag kan vara helt ute och cyklar, men jag tycker det är en bra allmän varning.

 

Sen kan det vara så att de bara vill att du använder en annan metod, kanske ett företag om de har bra avtal med, så att DE kan tjäna mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaming Club ringer dock stup i kvarten för minsta sak. Så fort man vunnit en satelit eller turnering ringer de och gratulerar.

 

för ett tag sen hade jag inte spelat på några veckor och då ringde de och undrade vart jag tagit vägen hehe

 

trevliga pöjkar de där :D

 

Helt ärligt, det är ta mig faan världsklass! Fatta att många har att lära lite om kundvård...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger den här i en egen tråd och inte i Netellertråden då risken är stor att den försvinner i mängden. Jag blev precis uppring ifrån en person på Gaming Club (primanätverket) som varnade mig för att fortsätta använda Neteller eftersom "we have experience some problem with Neteller". Han föreslog istället en annan metod.

 

Jag undrar om någon annan har fått liknande samtal och om någon haft problem med Neteller.

 

Jag vill påpeka att jag bara har positivt att säga om Neteller så här långt av egen erfarenhet. Jag vann en större turnering på Partypoker för två veckor sedan. Första priset var 11.000 dollar. Jag bad om utbetalning från Partypoker klockan 08.00 på lördagmorgon. 10.00 satt dom på Netellerkontot och 11.00 hämtade jag ut pengar med mitt Netellerkort på bankomaten runt hörnet. Jag begärde också en större utbetalning direkt till bankkontot och dom pengarna fanns där på tisdagen, så jag har ingen dålig erfarenhet. Men man blir ju fundersam när man får ett sådant här samtal.

 

Sa han vad för problem dom hade haft?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaming Club ringer dock stup i kvarten för minsta sak. Så fort man vunnit en satelit eller turnering ringer de och gratulerar.

 

för ett tag sen hade jag inte spelat på några veckor och då ringde de och undrade vart jag tagit vägen hehe

 

trevliga pöjkar de där :D

 

Helt ärligt, det är ta mig faan världsklass! Fatta att många har att lära lite om kundvård...

 

Absolut. Gaming Club är outstandning bland pokerrummen när det gäller kundvård. Inget snack om saken.

 

Nej dom sa inte vad som var problemet utan bara det jag skrevi tidigare; "We are..."

 

Jag ska maila dom för att se om det här är något dom känner till, så återkommer jag sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaming Club ringer dock stup i kvarten för minsta sak. Så fort man vunnit en satelit eller turnering ringer de och gratulerar.

 

för ett tag sen hade jag inte spelat på några veckor och då ringde de och undrade vart jag tagit vägen hehe

 

trevliga pöjkar de där :D

 

Helt ärligt, det är ta mig faan världsklass! Fatta att många har att lära lite om kundvård...

 

Absolut. Gaming Club är outstandning bland pokerrummen när det gäller kundvård. Inget snack om saken.

 

Nej dom sa inte vad som var problemet utan bara det jag skrevi tidigare; "We are..."

 

Jag ska maila dom för att se om det här är något dom känner till, så återkommer jag sen.

 

Gamingclub har nätets sämsta kundvård, dom har stängt ner mitt konto 2 gånger utan nån anledning och dom svarar helt oseriöst på alla mail med standardsvar o skiter i sina kunder. Det är min uppfattning och många delar den i den speciellla problemtråd gamingclub hade förut här på forumet. Första gången hade jag pengar där så brydde mig om att styra upp det men nu andra gången orkar jag inte bry mig, tog nog 20 mail för att få dom att fatta plus snack med deras representant här på forumet. Jag skulle aldrig lita på dom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamingclub har nätets sämsta kundvård, dom har stängt ner mitt konto 2 gånger utan nån anledning och dom svarar helt oseriöst på alla mail med standardsvar o skiter i sina kunder. Det är min uppfattning och många delar den i den speciellla problemtråd gamingclub hade förut här på forumet. Första gången hade jag pengar där så brydde mig om att styra upp det men nu andra gången orkar jag inte bry mig, tog nog 20 mail för att få dom att fatta plus snack med deras representant här på forumet. Jag skulle aldrig lita på dom...

 

Att det alltid ska vara så svårt att veta vem man ska lyssna på.. Då stannar jag kvar hot Expekt då, där vet man i alla fall att saker sköts på ett bra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det alltid ska vara så svårt att veta vem man ska lyssna på.. Då stannar jag kvar hot Expekt då, där vet man i alla fall att saker sköts på ett bra sätt.

 

Expekt är ju oseriöst av alla, spärrar konton på löpande band för obefogade misstankar om chipdumping och sen vägrar va en smula tillmötesgående när man mejlar dom.

 

För övrigt är ju deras klient bland dom sämsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[OT] Jag måste säga att Heypoker har överlägsen kundsupport. Inte bara för att HeyJohan är kung, utan även för att mailsupporten varit relativt snabb och levande. Inga standardsvar har jag stött på iaf. Efter att jag hade haft diverse problem mailade de tillbaks tre gånger efteråt för att försäkra sig om att allt funkat bra för mig. Var tvungen be dem sluta maila mig efter 3:de gången :lol: [/OT]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ en fråga i den engelska tråden för TGC?

 

Själv signade jag på TGC under PF.nu:s första drive där och då var supporten under all kritik. Det tog mig säkert 2 veckor för att försöka signa up, inklusive ett antal "goddag yxskaft"-samtal med supporten. De misslyckades kapitalt med första PF.nu-turneringen som vart FL istället för NL, konstanta blinds och vem som helst kunda spela turneringen, inte bara PF-medlemmar. Efter det så bestämde jag mig för att ta ut pengarna och aldrig återvända. De kanske är bättre nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamingclub har nätets sämsta kundvård, dom har stängt ner mitt konto 2 gånger utan nån anledning och dom svarar helt oseriöst på alla mail med standardsvar o skiter i sina kunder. Det är min uppfattning och många delar den i den speciellla problemtråd gamingclub hade förut här på forumet. Första gången hade jag pengar där så brydde mig om att styra upp det men nu andra gången orkar jag inte bry mig, tog nog 20 mail för att få dom att fatta plus snack med deras representant här på forumet. Jag skulle aldrig lita på dom...

 

Instämmer helt. Fick mitt konto låst också. Oproffsig support. Lovade att jag skulle få min utbetalning då om jag bara skickade in kopia på körkort och fakturor. Min icke då skulle dom ha kopia på VISA-kortet. Protesterade och slapp detta som tur var. Det hela kändes väldigt oseriöst och olustigt. Det är säkert bra att de använder olika säkerhetssystem med att måsta skicka kopior på körkort och VISA-kort känns inte direkt som om det gynnar min säkerhet. Bojkottar TGC sedan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...