Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

No limit 0.25-50. KK på handen. Hjälten is me.

Dealing Hole Cards

> NOPPAN called for $1

> Agathodaimon called for $1

> jacksen called for $1

> SHAQDADDY folded

> Iizei folded

> pokerzp3 folded

> hjälten raised for $4

> JMD folded

> swecro folded

> reese73 folded

> NOPPAN called for $3

> Agathodaimon folded

> jacksen called for $3

Flop J©, 6h. Js

> NOPPAN bet for $2

> jacksen folded

> hjälten called for $2

Här vet i fan vad jag gör? Ska jag raisa här och om han callar den utgå ifrån att han har en knekt på hand?

TURN: 3h

> NOPPAN bet for $4

> hjälten called for $4

Här callar jag igen. Mestadels för att jag inte bestämt mig för vad jag ska göra. Börjar fundera på om han bettar lite för att han försöker mjölka ut mig?

> Dealing the river 4s

> NOPPAN bet for $2

> hjälten called for $2

Här har jag bestämt mig för att han en knekt å att han nöjer sig med 2 dollar till, tror kanske att jag lägger mig om han raisar för 10. Callar ändå för att det bara kostar 2 att få reda på vad han har.

> NOPPAN shows Two Pair, Jacks over Sixes

>hjälten wins $29 with Two Pair, Kings over Jacks

Spelar säkerligen denna hand helt åt helvete, men med lite tips kan det bli bättre :D

Postad

jag tycker att det ser ut som hans bet på rivern är väldigt svagt, som om han tror du skulle ha knekten och därför inte vill comitta för mycket pengar, här skulle jag nog bettat för value..

Postad

Ok. För det första är det bra om du skriver ut hur stora stackar ni har, gör det betydligt enklare att komma med tips. För det andra får du gärna kommentera hur din motståndare spelat tidigare. Sen förstår jag inte strukturen, är det 0,25/0,5 ni spelar eller 0,5/1??

Såhär hade jag spelat den här handen (förutsatt att det är 0,5/1) ni spelar:

Preflop: Hade nog höjt lite mer mot 3 limpers, ca 7-8.

Flop: Han bettar 2 i en pott på runt 15 dollar och du sätter honom på en knekt? Varför då? Snarare indikerar väl det här svaghet. Tycker du spelar alldeles för passivt här, själv hade jag reraisat pott och sannolikt foldat ett omslag då han ev försöker trappa dig med sitt minibet.

Tycker inte alls att du kan utgå från att han har en knekt på hand om han synar ditt pottbett, på de här nivåerna kan man se de mest konstiga spel och att han skulle syna ett pottbett med en 6, PP eller till och med två överkort är inte alls otroligt.

Turn: Du tror att han "mjölkar" dig med sitt patetiska 4 dollars bett? Det hade inte jag trott, tror fortfarande det indikerar svaghet, pottbett enl ovan.

River: Han har triss i knektar och nöjer sig med att betta.....2 dollar!! Inte ens den mest tomtiga motståndare skulle göra det. Han har ingen hand och du måste höja honom här.

Överlag tycker jag du spelade den här handen riktigt dåligt och tror att du hade kunnat vinna en bra mycket större pott om du spelat den mer aggressivt. Passa dig noga för att bli en synstation! Just den här typen av motståndare är de som är villigast att syna ner dina KK med en 6a.

mvh

Postad

Jag vet. Håller på å bli en callstation känns det som. Hoppas att det är att jag är nybörjare och att de senaste dagarna som satt sina spår. För det är då jag förlorar såna här potter när jag varit aggressiv. Vad kan man säga. Spelar som ett rövhål.

Postad

håller i stort sett med "vinden" här förutom på en punkt, att du hade kunnat vinna en MYCKET större pott. Du bör slänga in en reraise på floppen. Alternativet är ju en call och ett omslag på dyrare turn men du måste ju kolla upp honom nånstans på vägen. Att sätta honom på en knekt känns som sagt konstigt men om du inte raisar någonstans är det svårare att veta om du sen skule höja på river och få en stor reraise mot dig. även en tomte bör släppa den hand han hade mot en reraise på flop eller turn så egentligen skall den inte behöva gå till river, och gör den det skulle jag tro att jag är slagen....med ordentliga reraise allafall