Gå till innehåll

PLO8 - Newbie blew away his stack in one hand!


Recommended Posts

Först vill jag säga att jag är en nybörjare på Omaha och spelar det mest för att lära mig.

 

Jag har ingen tanke på att antingen göra Rebuy eller Addon trots att det är väldigt förmånligt att göra Addon.

 

 

 

Omaha High PL Turnering 50$ UnlRebuy first 4 Levels + 1 Addon 3000

 

Starting chips: 1500

 

Entrants 24

 

Priser:

 

1 925$

2 600$

3 450$

4 300$

5 225$

 

 

Satsningsstruktur: 50/100

Bordsstämning: loose/aggressive

Antal spelare vid bordet: 8

 

 

Jag har ökat mina chips från 1500 till 6.137. Vill spela tight nu när jag får denna starthand när jag sitter närmast dealern:

 

As - 9h - Ks - Ad

 

 

 

 

*Preflop*

 

UTG(Stack 4.755) callar 100

Fold

Fold

Opponent (stack 2998) raises to 450

Drc (stack 6.137) calls (ville egentligen ta det lite lugnt, här borde jag kanske ha raisat tillbaka men jag ville se en flopp)

Fold

Fold

Fold

UTG Call

 

 

*Flop*

 

6s - 8s - 7h

 

UTG bets 1500 (bettar potten)

Opponent folds

DRC calls

 

Jag har par i Ess + Nut flush draw Jag känner att han kan ha floppat en stege eftersom han bettade rätt in i rejsaren. Jag måset också erkänna att min lilla erfarenhet av Omaha + snabba beslut gjorde att jag tänkte att jag hade ett öppet stegdrag med min nia vilket jag senare insåg inte var fallet eftersom jag måste ha 2 kort i min hand för att få den stegen.

 

 

 

 

Pot: = 6000

Antal spelare i handen: 2

 

*Turn*

 

2d

 

UTG goes allin (2,805)

DRC Calls

 

(Känner att jag är ute och cyklar här men är pottcomittad och vet att om jag får en spader vinner jag handen + att det finns en chans att motståndaren inte har stegen eftersom det spelas rätt loose.

 

 

 

 

*River*

 

2c

 

UTG shows: 4c - Kh - Kd - 5h (a straight, eight high)

drc shows: As - 9h - Ks - Ad (two pairs

UTG wins 10,110.00 (with a straight, eight high)