Zyr Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 http://www.stevepavlina.com/blog/2005/10/polyphasic-sleep/ http://en.wikipedia.org/wiki/Polyphasic_sleep http://glenrhodes.com/index.php?option=com_content&task=view&id=54&Itemid=9 någon som testat detta? det borde ju va drömmen för alla pokerspelare, bara sova runt 3h per dygn * RP - QoS * Citera
Loveless Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Bah, jag vill ha en teknik så att jag kan sova 14 timmar om dagen igen. Citera
Zyr Postad 14 November , 2005 Författare Rapport Postad 14 November , 2005 Bah, jag vill ha en teknik så att jag kan sova 14 timmar om dagen igen. varför då? Citera
Nidot Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 14 timmar sömn om dagen är bara slöseri på tid och väldigt jobbigt, speciellt på morgonen. Detta har dock en tendens att upprepas varje helg Hursomhelst så hade jag gärna testat denna metod men är nog jävligt jobbig att genomföra då man går i skola. Men jag tror om man äter rätt, rör på sig tillräckligt och sover tillräckligt länge på satta tider borde denna metod funka. Kolla bara på Spanjorers ''Siesta" (stavning). Såg en dokumentär om detta och de vaknade vanlig tid (ca. 8) lade sig och sov 1-2 timmar mitt på dagen och gick och lade sig 2-3 på natten, utan att bli trött, allt detta p.g.a denna lilla timme. Citera
Milo Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 Intressant, men måste vara väldigt svårt att hålla ett sov-schema. Om man är trött, så kan man lägga sig en stund och håller ett föremål (nycklar lr annat skit) samtidigt. När du tappar föremålet, så vaknar man till - då har du fått tillräckligt med sömn, och borde känna dig mycket piggare. Sover du längre så känner man sig tröttare/segare när man vaknar. Citera
thorn Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 Hade jag inte jobbat hade jag definitivt testat, har varit intresserad av det ett tag. Citera
heltok Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 fan vad koolt.. låter EV++. men folk lär ju skratta åt en... och kräver massa diciplin. hade det inte varit för att jag skulle ut och resa så hade jag lätt prövat detta! vore grymt kul om ni här kunde köra detta i vinter och berätta hur det var så kan jag köra det sedan i vår Citera
Milo Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 "Drawbacks One drawback is that I hit a wall if I stay up for more than about five hours without a twenty to thirty minute nap. My concentration and energy seem to vanish in a matter of minutes and I absolutely have to go take a nap. This can create some problems in social situations, but one can somewhat shuffle the naps around to adjust for this. Another drawback is that my appetite is substantially larger and I will often crave strange things that I don't recall craving in the past. One great example of this is grape juice; I now drink this regularly, but before I switched I don't recall ever wanting it. My speculation is that my body isn't producing enough of some chemical that it would normally produce in stages 3 and 4 deep sleep." Ganska STOR nackdel den första där. Citera
heltok Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 This can create some problems in social situations Ganska STOR nackdel den första där. äh, pokerspelare hamnar väl aldrig i sociala situationer? EV- att vara social Citera
TjockisBagarn Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 This can create some problems in social situations Ganska STOR nackdel den första där. äh, pokerspelare hamnar väl aldrig i sociala situationer? EV- att vara social Vet inte hur det är med dig men de flesta är något annat förrutom pokerspelare också, då påverkas den andra delen. Fast du kanske aldrig lämnar din lägenhet då det är EV- Citera
Recommended Posts