Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här sitter jag med en bra starthand i en flervägspott, i bästa possition. Spelet fram till Turn är inte så mycket att orda om, men jag "fiskar" lite väl mycket här eller. Döm själva.

$25 PL Texas Hold'em

Seat 2 is the button Jag

Total number of players : 10

Seat 1: tybc05 ( $42.03 )

Seat 2: Jag ( $23 )

Seat 3: KellyTrain ( $16.70 )

Seat 4: IT8ntEZ ( $29.30 )

Seat 5: Gr8Mike ( $26.30 )

Seat 9: KickCass ( $7.35 )

KellyTrain posts small blind [$0.10].

IT8ntEZ posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to Jag[ Qc 9c ]

Gr8Mike raises [$0.85]. Bet i SB. Kan han ha högt pp, kanske AK, AQ?

KickCass calls [$0.85].

tybc05 calls [$0.85].

Jag calls [$0.85].Given call.

KellyTrain calls [$0.75].

IT8ntEZ folds.

** Dealing Flop ** [ 2c, 5c, 4d ]

KellyTrain bets [$0.50].

Gr8Mike raises [$2]. Knappast hjälpt av floppen. Vekt satsat om han har högt pp med färgdrag ute.

KickCass calls [$2].

tybc05 folds.

Jag calls [$2]. Finfint, färgdrag och givet att jag synar. Oddsen finns ju där.

KellyTrain folds.

** Dealing Turn ** [ Ah ]

Gr8Mike bets [$3]. Vet inte vad han vill representera. Risken finns ju att han sitter på färgdrag, men den risken är jag villig att ta.

KickCass is all-In. Plötsligt liv i honom. Jagar han färg? Träffad stege?

Jag calls [$4.50]. Här har jag, om jag tänker rätt, inte odds att syna men jag räknar med att vid träff på river blir det mer stålar i potten. Är detta rätt tänkt? Motiverar det en syn. Jag är inte så missnöjd med att jag synar mot mina odds, snarare att jag utsätter mig för en återhöjning. Vad säger ni, är det bara att köra på?

Gr8Mike calls [$1.50]. Nice, han höjer inte.

** Dealing River ** [ Tc ]

Gr8Mike is all-In. Jaha, där försöker han representera färgen. Bluff eller inte är frågan?

Jag is all-In. Här är det bara att syna. Har jag jagat färgen hela vägen och träffat kan jag ju inte ge mig här.

Kan inte låta bli att känna mig lite "fiskig" här. Balanserar jag på gränsen för vad som är +EV?

Åsikter tack.

Postad
Gr8Mike calls [$1.50]. Nice, han höjer inte.

Jag vet inte vart du hänger men på de flesta sidor får man inte höja om någon gått all-in och inte dubblat den tidigare höjningen..

Annars tycker jag det är bra spelat förutom preflop. För mig är Q9 verkligen inte en given syn mot en preflophöjning och jag räknar kallt med att de flesta som kommer skriva här kommer hålla med mig. (undanräknat djens o någon till..)

Postad

Tycker inte synen preflop är så jäkla dålig, om du vet vad du sysslar med efter floppen.

Annars ser jag inget fel med spelet. Det enda är ju om du skulle vara sugen på en semibluff på flopp om du vittrar svaghet, men det känns ju inte helt nödvändigt då risken är att du bettar bort dig istället, samtidigt som du faktiskt får bra odds.

Turn är ju ingen vits att semibluffa då han är all-in, och man får väl anta att han slår damhög.

Postad
Tycker inte synen preflop är så jäkla dålig, om du vet vad du sysslar med efter floppen.

Problemet är ju att i det här läget kommer det antagligen inte räcka med att träffa bara damen eller nian, vilket innebär att du i princip måste folda mot ett bet på varje flop där man inte träffar färg, stege, tvåpar eller får odds för att syna ett färgdrag eller ett färgdrag. känns väldigt -EV.

Postad

Aha, givetvis. Tänkte inte på att han inte kan höja. Sorry.

Men på knappen i PL och när det inte kostar mer, är det inte värt att se floppen då? Motiverade min syn mot den tidiga raisen att om jag träffar kan det bli stor pot.

Postad

Problemet är ju att i det här läget kommer det antagligen inte räcka med att träffa bara damen eller nian, vilket innebär att du i princip måste folda mot ett bet på varje flop där man inte träffar färg, stege, tvåpar eller får odds för att syna ett färgdrag eller ett färgdrag. känns väldigt -EV.

Menar inte att det är insta-syn, men med knapp, och betalningsvilliga/lättbluffade motståndare så tror jag det går att få värde ur det.

Sen tror jag väl att det går att vara lite mer kreativ ibland än att bara lägga sig varje gång man inte får odds att dra eller monsterträffar.

Postad

Men på knappen i PL och när det inte kostar mer, är det inte värt att se floppen då? Motiverade min syn mot den tidiga raisen att om jag träffar kan det bli stor pot.

Typiskt "parre-syndrom"

"Om jag träffar hårt med 53o hårt här så kommer jag troligtvis få väldigt bra betalt" 8-)

Eller vad säger du parre, det måste vara ett parre-syndrom :D

Postad
"Om jag träffar hårt med 53o hårt här så kommer jag troligtvis få väldigt bra betalt" 8-)

Hehe. Nu kanske jag anser att Q9s är något bättre starthand än 53o.

Men å andra sidan kan ju som bekant alla starthänder vinna. Bara man försöker tillräkligt många gånger. ;)

Postad

Menar inte att det är insta-syn, men med knapp, och betalningsvilliga/lättbluffade motståndare så tror jag det går att få värde ur det.

Sen tror jag väl att det går att vara lite mer kreativ ibland än att bara lägga sig varje gång man inte får odds att dra eller monsterträffar.

givetvis behöver man inte ha AA varje gång man ska syna, men spelar du en hand i sen position för att träffa så måste det ju vara mycket bättre att spela två låga kort, t.ex en 45s. Då är risken mycket mindre att du är dominerad om du träffar en triss eller ett tvåpar. Däremot om du träffar Q med den kickern på en 3QQ-flop, kan det fortfarande innebära att du är totalkörd med så många med i potten.

Postad

Typiskt "parre-syndrom"

Eller vad säger du parre, det måste vara ett parre-syndrom :D

Ähh, Q9o är en skön slaskhand man kan få bra betalt med om man träffar. Detta var ju shorthanded, jag blir glad att någon spelar slaskhänder förutom jag :)

Nu ser jag inte vad tredje personen har kvar i stacken efter turn, det är viktigt för att veta om du hade odds för att dra till färgen på turn. Är för lat för att räkna ut också. När du klonkar är det ju autosyn.

Postad
givetvis behöver man inte ha AA varje gång man ska syna, men spelar du en hand i sen position för att träffa så måste det ju vara mycket bättre att spela två låga kort, t.ex en 45s. Då är risken mycket mindre att du är dominerad om du träffar en triss eller ett tvåpar. Däremot om du träffar Q med den kickern på en 3QQ-flop, kan det fortfarande innebära att du är totalkörd med så många med i potten.

Håller absolut med det om lägre kort.

Men som sagt så tycker jag att det är marginellt och att man bör ha koll på bordet. Jag tar inte synen mot direkt svårhanterliga spelare.