Gå till innehåll

NLT - Trn, JJ i slutet på turneringar.


Recommended Posts

700k turnering

 

Normalt så skulle väl jag gå all in här men jag kände inte för det då detta var den starkaste handen jag fått på länge. Man kan väl även laborera med att jag hade en större stack där det varit mer försvarbart att bara göra en höjning. Tråkig handhistory men kanske intressant just för att det är så vanligt i turneringar att man hamnar i dessa lägen. Jag är JAG.

 

 

Seat 1: scorpionfish (12696 in chips)

Seat 2: StelckDk (15655 in chips)

Seat 3: Beardie (25682 in chips)

Seat 4: Marnixvdb (10910 in chips)

Seat 5: nycjosh17 (22345 in chips)

Seat 6: devilbird666 (1467 in chips)

Seat 7: AKULA1 (13597 in chips)

Seat 8: zxhoodrat (15500 in chips)

Seat 9:JAG (9117 in chips)

scorpionfish: posts small blind 400

StelckDk: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

 

Dealt to JAG[Jc Js]

 

Beardie: folds

Marnixvdb: folds

nycjosh17: folds

devilbird666: folds

AKULA1: folds

zxhoodrat: folds

JAG: raises 1600 to 2400

scorpionfish: calls 2000

StelckDk: folds

 

*** FLOP *** [3c As 7h]

 

scorpionfish: bets 2400

 

Vad göra här? Går det att läsa fi egentligen i dessa situationer?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns väl som att han ofta kan spela på esset som skrämselkort här, beroende på hur pass bra han är

 

Om han har ett ess så får vi väl anta att han inte tänkt släppa det, vilket innebär att en c/r är ett bättre sätt att få värde av alla dina sämre händer.

 

Men vette fan hur jag skulle gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt ofta är det där en bluff alternativt betar han för att kunna släppa om du ställer in. Så sjukt spel att beta ut när man vet att du till 99% kommer göra en continuation bet. Han betar ut direkt för att det blir för dyrt att check-raisa dig och blir då potcommited. En ganska billig och effektiv bluff att beta ut som han gör. Hur skulle du spelat med en träff i det där läget ur hans position? Självklart checkraisar du, eller?

 

jag hade gått all-in i den där situationen. Svårt för honom att inte sätta dig på ett starkt ess då. Är han kompetent så hittar han ju viket med allt förutom tvåparet eller AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bet i ett sådant läge signalerar rätt ofta en större svaghet än en check. Jag skulle ställa in och verkligen sätta honom på ett svårt beslut. Har han ett starkt A kommer han att syna, ett svagt A..... beror på hur bra han är antar jag om han sätter dig på ett starkare A eller inte. Har han inte ett A kan han omöjligt syna.

Jag säger ställ in, han kommer bara att syna med ett starkt A. En AllIn visar ju också att du faktiskt inte är rädd för esset....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där situationen är ganska kul.. ofta om jag floppat hårt så kan jag också betta rakt ut in i raisaren.. ofta blir folk så förbannade för att man inte checkar att dom just slår om allin med en ganska medioker hand. Fast detta beror ju mycket på vem som har raisat, vilket nivå spelet håller o s v.. men faktum kvarstår. Nästan alla sätter en inte på en stark hand om man bettar in i en raisaren eftersom 99% alltid väntar på beten och sen checkraisar vilket är synnerligen fantasilöst..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett tufft beslut men jag trodde inte han hade något A utan ett lägre par så jag tryckte in allt. Han la sig och sa senare att att han satt på 99. Hade han träffat så hade han nog antagligen checkraisat eller tryckt in allt direkt. Det var så jag läste det i alla fall.

 

Normalt sett hade jag gått all in preflop här men ibland måste man ju pröva något nytt för att utvecka sitt spel.

 

Så de flesta här skulle ha gjort ett korrekt beslut. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt ofta är det där en bluff alternativt betar han för att kunna släppa om du ställer in. Så sjukt spel att beta ut när man vet att du till 99% kommer göra en continuation bet. Han betar ut direkt för att det blir för dyrt att check-raisa dig och blir då potcommited. En ganska billig och effektiv bluff att beta ut som han gör. Hur skulle du spelat med en träff i det där läget ur hans position? Självklart checkraisar du, eller?

 

jag hade gått all-in i den där situationen. Svårt för honom att inte sätta dig på ett starkt ess då. Är han kompetent så hittar han ju viket med allt förutom tvåparet eller AK.

 

Jag skulle snarare hävda att spelaren är inkompetent om denne lägger sig med ett hyfsat ess efter att ha bettat ut. Om du kollar på stackarna så är JAG's allin en höjning på under 5000 i en pott över 10000 så motståndaren får runt 3:1 i potodds.

 

Jag är tveksam till om det kan vara korrekt att lägga sig med något ess över huvud taget i det här fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag skulle snarare hävda att spelaren är inkompetent om denne lägger sig med ett hyfsat ess efter att ha bettat ut. Om du kollar på stackarna så är JAG's allin en höjning på under 5000 i en pott över 10000 så motståndaren får runt 3:1 i potodds.

 

Jag är tveksam till om det kan vara korrekt att lägga sig med något ess över huvud taget i det här fallet.

 

Håller med. Det var min tanke också. Annars hade det varit ett lättare beslut om jag trodde att jag skulle kunna "bluffa" bort fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett tufft beslut men jag trodde inte han hade något A utan ett lägre par så jag tryckte in allt. Han la sig och sa senare att att han satt på 99. Hade han träffat så hade han nog antagligen checkraisat eller tryckt in allt direkt. Det var så jag läste det i alla fall.

 

Normalt sett hade jag gått all in preflop här men ibland måste man ju pröva något nytt för att utvecka sitt spel.

 

Så de flesta här skulle ha gjort ett korrekt beslut. 8-)

 

Det är inte utvecklande på något sätt att försöka spela en stack på 11BB postflop. Hade du ställt pre hade du fått hela hans stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...