Swede Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Ja, man blev ju inte direkt mindre sugen på att göra den thailandresan efter att ha sett när & fjärran idag Citera
Donner Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Nä, fy fan vad sugen jag blev. Citera
vocc Postad 17 November , 2005 Rapport Postad 17 November , 2005 Jag ska till Thailand i januari och hänga runt i några mån. Hade ju varit grymt som fan att hooka ihop ett pokercrew, och vara kvar några månader till. undrar hur dom ställer sig till illegal immigrants på den sidan världen. jag menar, dom har ju själva ett par stycken ute på vift ska väl dock inte va några probs att fixa visum iofs. men det är bara att vandra ner till närmaste resebutik o skaffa en biljett (så jag vet att ni är seriösa), svepa en piña colada sen signa upp Citera
maradona Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Jag är helt klart intresserad! Jag har precis kommit hem från thailand. Och det skulle vara perfekt att tillbringa vintern där borta med pokerspel och värme. I början av 2006 skulle vara kanon att åka. Citera
Kidder Postad 18 November , 2005 Rapport Postad 18 November , 2005 Jag ska till Thailand i januari och hänga runt i några mån. Hade ju varit grymt som fan att hooka ihop ett pokercrew, och vara kvar några månader till. undrar hur dom ställer sig till illegal immigrants på den sidan världen. jag menar, dom har ju själva ett par stycken ute på vift ska väl dock inte va några probs att fixa visum iofs. men det är bara att vandra ner till närmaste resebutik o skaffa en biljett (så jag vet att ni är seriösa), svepa en piña colada sen signa upp Det lugnt visum mässigt, jobbade själv på Phi-Phi under 6 månaders tid i min ungdom (93-94), bara att ta tåget till Malaysia över dan eller nåt billigt flyg till Singapore och sen tillbaks igen så får du 3 friska turist månader igen. Eller 2 månader kanske då....... Citera
Xerion Postad 22 November , 2005 Rapport Postad 22 November , 2005 hur går det med planeringarna då? Citera
brandt Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Har som många andra haft planer på att åka till thailand. Så jag är väldigt intresserad. Kan nog oxå åka i början på 2006. Det här lät ju hur kul som helst. Citera
Toan Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Har som många andra haft planer på att åka till thailand. Så jag är väldigt intresserad. Kan nog oxå åka i början på 2006. Det här lät ju hur kul som helst. Minst sagt. Citera
theraven Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 hur mkt pengar krävs ungefär per månad inklusive allt. måste inte vara värsta lyxlivet men mat hyra o vissa nöjen som tex dykcertifikat. klarar man sig på en 4000 kr/månad? Citera
heltok Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 hur mkt pengar krävs ungefär per månad inklusive allt. måste inte vara värsta lyxlivet men mat hyra o vissa nöjen som tex dykcertifikat. klarar man sig på en 4000 kr/månad? 4000kr/månad är dubbla medellönen och folket där verkar överleva trots att de har barn etc att försörja. men som västerlänning bränner man oftast runt 6000kr+/månad. för att komma ner mot 4000kr/månad inkl aktiviteter får man hålla väldigt strikt budget om man ska klämma in dykning etc. sikta in dig på 200kr/dag, det är mer rimligt! Citera
theraven Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 hur billigt är det åka tåg/flyg (från phuket) till närliggande länder som malaysia, kina osv. och hur var det med tsnuamin senast var det bara västkusten av phuket som blev påverkad eller var det hela ön? Citera
theraven Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 men hur ser mäklarna/hyresvärdarna på det att 4 tjugoåringar kommer vill hyra en 600m2 villa med inget jobb alls där? ska man nämna att man spelar poker som inkomst eller bryr dom sig inte? betalar man flera månaders hyra i förskott så att man visar att man är värd att 'lita på' eller? Citera
vocc Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 tror inte det är så blodigt. va i kina i somras och där åkte man shanghai - hongkong för typ 250:- hade man tagit sittplats hade det kostat motsvarande 47:- eller nått. det va ändå en liten bit man åkte då. Citera
Zyr Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 detta låter som nått som jag och mina kompisar skulle kunna tänka oss göra i framtiden Citera
psykologen Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 hur mkt pengar krävs ungefär per månad inklusive allt. måste inte vara värsta lyxlivet men mat hyra o vissa nöjen som tex dykcertifikat. klarar man sig på en 4000 kr/månad? Man klarar sig om man är stationär. Men man skall ju ha råd att käka ute varje mål och för att kunna betala för öl och sprit, hyra motorcykel, dyka, resa runt lite, köpa fett med kläder, massage, någon kurs i chigong osv. Jag skall nog ned om några månader och stanna typ 2-3 mån. Jag räknar med mellan 30- 40 papp totalt. Citera
theraven Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 det är väldigt lätt att ha värsta drömfantasier om att bo i thailand men nåt mäste väl också vara jobbigt om man skulle flytta dit och bo i ca ett år? kan nån som är erfaren av detta svara på vad som är jobbigast med att flytta och bo i thailand? Citera
psykologen Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 det är väldigt lätt att ha värsta drömfantasier om att bo i thailand men nåt mäste väl också vara jobbigt om man skulle flytta dit och bo i ca ett år? kan nån som är erfaren av detta svara på vad som är jobbigast med att flytta och bo i thailand? Alla jävla thailändare! Jag fattar inte var de kommer ifrån? Citera
psykologen Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 Nämen det värsta är väl att lämna släkt och polare. Om man har några vill säga. Citera
Nick_the_Swede Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 Jag är sugen på att göra nåt sånt här, helt klart. Har funderat på att dra runt i Europa eller USA (och ev Kanada) men Thailand är ju ett alternativ... känns som man vill lära känna varandra lite innan man bestämmer sig dock. Jag kan åka fr.o.m. mars 2006, då mitt andrahandskontrakt går ut. Citera
minucci Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 Det e väl som Nick påpekar att det är väl inget som säger att man trivs ihop bara för att man spelar poker. Man har ETT gemensamt intresse/ hobby/ jobb men det räcker inte speciellt långt. Tror inte att ett enda löst ihopsatt pokergäng som möttes på pokerforum kommer sitta på planet tillsammans. " Jag e på " " jag kan då men först måste jag göra det här " " Kan man klara sig på 4000 i månaden så e jag på " ( fast jag vill bo i en stooooooor villa ) Lycka till Citera
psykologen Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 Det e väl som Nick påpekar att det är väl inget som säger att man trivs ihop bara för att man spelar poker. Man har ETT gemensamt intresse/ hobby/ jobb men det räcker inte speciellt långt. Tror inte att ett enda löst ihopsatt pokergäng som möttes på pokerforum kommer sitta på planet tillsammans. " Jag e på " " jag kan då men först måste jag göra det här " " Kan man klara sig på 4000 i månaden så e jag på " ( fast jag vill bo i en stooooooor villa ) Lycka till Nog för att jag håller med. Men det är nog ganska lätt att hitta fler intressen. Brudar (har man en annan läggning så finns det gott om ladyboys) Sprit Beachen Min erfarenhet av att bo med en massa okända människor är att det räcker för ett tag i alla fall. Citera
minucci Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 Brudar (har man en annan läggning så finns det gott om ladyboys)Sprit Beachen Ok. Fyra gemensamma intresse då Citera
Toan Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 Brudar (har man en annan läggning så finns det gott om ladyboys)Sprit Beachen Ok. Fyra gemensamma intresse då Brudar, sprit, poker, vadå kan man ha andra intressen också? Citera
Ving Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 Hur var det med tsnuamin senast var det bara västkusten av phuket som blev påverkad eller var det hela ön? Det var bara på västkusten. En tsunami kommer aldrig någonsin kunna skada östkusten. Dock är det västkusten du vill bo på men det är ingen fara. Vågen orsakade bara skador precis närmast stranden. Som värst var det i norr. På Patong kunde man se spår av förödelsen ett par hundra meter upp på huvudgatan. Längre söderut syntes inte särskilt mycket alls. 10 mil norrut i Khao Laok var det värre. Citera
Rosco Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 Det värsta med att åka till Thailand är att man förr eller senare måste åka hem till Svedala igen= stor ångest. Citera
Recommended Posts