Gå till innehåll

Samla ihop ett gäng och dra till Thailand?


totti

Recommended Posts

Några funderingar på VAR i Thailand detta kalas skulle äga rum? Finns ju en hel del ställen att välja på. Jag skulle ju helt klart föredra ett ställe med lite ös runt omkring typ Phuket eller Pattaya. Iofs dyrare att hyra där, men är man flera som delar så blir nog merkostnaden marginell.

 

Vore kul att höra vad ni andra har för önskeställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 245
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Några funderingar på VAR i Thailand detta kalas skulle äga rum? Finns ju en hel del ställen att välja på. Jag skulle ju helt klart föredra ett ställe med lite ös runt omkring typ Phuket eller Pattaya. Iofs dyrare att hyra där, men är man flera som delar så blir nog merkostnaden marginell.

 

Vore kul att höra vad ni andra har för önskeställen.

 

pattaya har thailands billigaste boende och bästa hålligånget plus att dom spelar live turneringar 3 ggr i veckan på ett svensk ställe där snuten mutad och klar så det är inga bekymmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hur länge har ni planerat att stanna där? För om ni alla delar på en lägenhet så tror jag att hyran blir mycket mindre, fast iförsig om ni ska stanna där typ ett år så är det klart bättre att hyra."

 

-ja att dela på hyran blir väl billigare hur som helst?

 

"pattaya har thailands billigaste boende och bästa hålligånget plus att dom spelar live turneringar 3 ggr i veckan på ett svensk ställe där snuten mutad och klar så det är inga bekymmer"

 

-hmmm, muta snuten är kanske inte vad jag hade tänkt. Inte heller lira live.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

pattaya har thailands billigaste boende och bästa hålligånget plus att dom spelar live turneringar 3 ggr i veckan på ett svensk ställe där snuten mutad och klar så det är inga bekymmer

 

Pattaya är väl även känt för att vara en riktig skithåla. Vad jag har hört är det mest medelålders feta män som åker dit för att leta brudar. För 10 år sedan var det badförbud där på grund av all förorening. Vet inget om det i dag. Det kanske har blivit bättre eller inte stämde. Jag har kollat upp liveturneringarna där och de är inte mycket att hänga i granen i försörjningsyfte i alla fall. Mer som kul grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

pattaya har thailands billigaste boende och bästa hålligånget plus att dom spelar live turneringar 3 ggr i veckan på ett svensk ställe där snuten mutad och klar så det är inga bekymmer

 

Pattaya är väl även känt för att vara en riktig skithåla. Vad jag har hört är det mest medelålders feta män som åker dit för att leta brudar. För 10 år sedan var det badförbud där på grund av all förorening. Vet inget om det i dag. Det kanske har blivit bättre eller inte stämde. Jag har kollat upp liveturneringarna där och de är inte mycket att hänga i granen i försörjningsyfte i alla fall. Mer som kul grej.

 

Jag var i Pattaya i februari, dock bara 2dagar. Kände mig rätt ensam som västerlänning under 25år. Var där med en bekant från Bangkok för att sola 2dagar, så jag är väl fel person att bedömma, såhär är läget:

 

Hat Pattaya är rätt skabbigt. Mycket sexhandel och många pensionärer. Växer så det knakar, el-ledningar dras under jorden och priserna stiger. Bra om man vill investera. Vattenbrist och allmänt skitigt. Redlight-områden i överflöd. Frilansande tjejer i massor. "bra priser och duktiga tjejer" sägs det.

 

Hat Jomtien ligger 10min därifrån. Fin överturistad strand, bra bad. Mycket barnfamiljer och inte alls samma sexhandel som pattaya.

 

Gillar man att köpa sex så är Pattaya antagligen paradiset på jorden. Annars så tror jag man som västerlänning trivs bättre i Phuket,Samui eller annan ö.

 

Billigaste boendet hittar man i Isaan, men där tror jag inte någon här vill bo. Ni är ju pokerspelare! En sådan här villa har ni väl råd med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

pattaya har thailands billigaste boende och bästa hålligånget plus att dom spelar live turneringar 3 ggr i veckan på ett svensk ställe där snuten mutad och klar så det är inga bekymmer

 

Pattaya är väl även känt för att vara en riktig skithåla. Vad jag har hört är det mest medelålders feta män som åker dit för att leta brudar. För 10 år sedan var det badförbud där på grund av all förorening. Vet inget om det i dag. Det kanske har blivit bättre eller inte stämde. Jag har kollat upp liveturneringarna där och de är inte mycket att hänga i granen i försörjningsyfte i alla fall. Mer som kul grej.

 

Jag var i Pattaya i februari, dock bara 2dagar. Kände mig rätt ensam som västerlänning under 25år. Var där med en bekant från Bangkok för att sola 2dagar, så jag är väl fel person att bedömma, såhär är läget:

 

Hat Pattaya är rätt skabbigt. Mycket sexhandel och många pensionärer. Växer så det knakar, el-ledningar dras under jorden och priserna stiger. Bra om man vill investera. Vattenbrist och allmänt skitigt. Redlight-områden i överflöd. Frilansande tjejer i massor. "bra priser och duktiga tjejer" sägs det.

 

Hat Jomtien ligger 10min därifrån. Fin överturistad strand, bra bad. Mycket barnfamiljer och inte alls samma sexhandel som pattaya.

 

Gillar man att köpa sex så är Pattaya antagligen paradiset på jorden. Annars så tror jag man som västerlänning trivs bättre i Phuket,Samui eller annan ö.

 

 

när ja pratade ligaste boendet hittar man i Isaan, men där tror jag inte någon här vill bo. Ni är ju pokerspelare! En sådan här villa har ni väl råd med?

 

när ja pratade om billigt boende menade ja naturligtvis om ställen med västerlänningar på förövrigt har ja och min svenska tjej varit där nere 25 ggr så det är inte sex köpet som lockar det är bara kanon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag trodde inte att det var andra som funderade på att göra detta.

 

Har varigt mest önske tänkande för min del, men jag var lite nyfiken på hur mycket det skulle kosta att leva där nere. Den där villan såg ju riktigt fin ut, är man ett par som delar så är det ju hur billigt som helst. Antar att mat och allt sånt där är sjukt billigt? Har aldrig varigt i Thailand.

 

Skulle vara riktigt roligt att göra det i ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag trodde inte att det var andra som funderade på att göra detta.

 

Har varigt mest önske tänkande för min del, men jag var lite nyfiken på hur mycket det skulle kosta att leva där nere. Den där villan såg ju riktigt fin ut, är man ett par som delar så är det ju hur billigt som helst. Antar att mat och allt sånt där är sjukt billigt? Har aldrig varigt i Thailand.

 

Skulle vara riktigt roligt att göra det i ett år.

 

Alla priser varierar beroende på vad och var man handlar. Men allmänt så är thailand ett riktigt riktigt billigt land att leva i, mat, bensin och mycket annat är väldigt billigt. Skippar man dom värsta turist-lyx-restaurangerna och går på antingen en liten thailändsk restaurang med riktigt god thailändsk mat så är maten sjukt billig.

 

Ställen där maten är dyrare är typ ställen som ser lite exklusivare ut som underförstått är till för charterturister som inte vågar äta på ett vanligt litet hak. Det lustiga är att maten nästan alltid är sämre på sådana, större ställen. Det är nog lite fördomar men det ligger en hel del i det.

 

Åka taxi är väldigt billigt det också, även om taxichaufförerna lärt sig att ta mycket mer numera, man måste ju pruta lite.

 

Kort sagt, leva där är snorbilligt sålänge man prutar lite och ser till att man inte blir alldeles lurad. Jättesvårt att få lika lågt pris som en thailändare dock på ställen där det itne är fasta priser. När en thailändare vill köpa en sak på en marknad så börjar dom på ett mycket lägre pris och förhandlar än om en västerlänning skulle komma dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte lite coolt det här, snart är ni väl tillräckligt många för att fylla ett helt villakvarter.

Har drömt drömmen mer än en gång själv! Men får nog vänta in nästa säsong pga praktiska skäl.

Men om det blir av, så kan ni väl föra en utförlig dagbok om det hela.

Plus att vi vanliga dödliga som inte bara kan sticka iväg sådär, kan kika förbi och kolla läget på semestern.

 

Lycka till! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla priser varierar beroende på vad och var man handlar. Men allmänt så är thailand ett riktigt riktigt billigt land att leva i, mat, bensin och mycket annat är väldigt billigt. Skippar man dom värsta turist-lyx-restaurangerna och går på antingen en liten thailändsk restaurang med riktigt god thailändsk mat så är maten sjukt billig.

 

Ställen där maten är dyrare är typ ställen som ser lite exklusivare ut som underförstått är till för charterturister som inte vågar äta på ett vanligt litet hak. Det lustiga är att maten nästan alltid är sämre på sådana, större ställen. Det är nog lite fördomar men det ligger en hel del i det.

 

Åka taxi är väldigt billigt det också, även om taxichaufförerna lärt sig att ta mycket mer numera, man måste ju pruta lite.

 

Kort sagt, leva där är snorbilligt sålänge man prutar lite och ser till att man inte blir alldeles lurad. Jättesvårt att få lika lågt pris som en thailändare dock på ställen där det itne är fasta priser. När en thailändare vill köpa en sak på en marknad så börjar dom på ett mycket lägre pris och förhandlar än om en västerlänning skulle komma dit.

 

Ok! Hur är det med att bo i Thailand i ett år? Jag menar, man måste väl ansöka visum för det va? Massa sånt krångel, betala skatt å sånt. Gah, vore ju skit kul att göra detta, men det kräver en hel del planering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här är planen, vi hyr en fin villa med 4 sovrum, bredband till alla. Därifrån kan man ju dra iväg å upptäcka landet emellan grind perioderna. Var då? Jag själv har ingen lust till att åka till nått prostitutionscentra, utan är väl mer för nått paradisliknande ställe med nära till beachen. Finns väl shyst uteliv mest överallt antar jag. Om vi blir 4 st å splittar hyra å bredband kan vi nog bo jävligt bra å billigt.

Som sagt messa mig om ni är seriösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle ju vara perfekt om detta planeras till någon gång i början av 2006. Det kräver ju en del fixande om man ska dra iväg ett helt år.

 

Köper man en ny dator där nere eller tar man med sig sin egna? hehe

 

Prostituerade är inte anledningen jag vill till Thailand, utan det är mest att det är billigt och bra väder :)

 

Det där villan är riktigt fin alltså. Sjukt att man kan ha råd med ett sånt ställe för bara någon tusen lapp i månaden heh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle ju vara perfekt om detta planeras till någon gång i början av 2006. Det kräver ju en del fixande om man ska dra iväg ett helt år.

 

Köper man en ny dator där nere eller tar man med sig sin egna? hehe

 

Prostituerade är inte anledningen jag vill till Thailand, utan det är mest att det är billigt och bra väder :)

 

Det där villan är riktigt fin alltså. Sjukt att man kan ha råd med ett sånt ställe för bara någon tusen lapp i månaden heh.

 

Annars skaffar du dig en bärbar vilket är smidigare. Om jag kommer med på något liknande tar jag enkelt bara med bärbara sen är det problemet ur världen. :)

 

Totti du verkar ha exakt samma idéer som jag har. Viktigt med bredband för grindingen är en viktig del tiden där borta och sedan som totti säger kan man ta avstickare då och då och uppleva andra på egen hand eller med någon annan. Kanske hyr en bungalow på någon Ö eller tar dykarcertifikat eller vad som helst.

 

Som jag sagt till Totti på PM så är jag verkligen intresserad att vara med på det här. Problemet är bara att jag inte är ledig förrens nästa sommar och framåt, alltså från sommaren 2006 till sommaren 2007 typ eftersom jag går sista året nu på gymnasiet.

 

Blir det av i år kan jag inte vara med alltså men slår vi oss ihop några tills nästa år och kollar med hus o.s.v. redan nu så är jag mer än gärna med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...