Gå till innehåll

Operation: Rädda idol-Jens!


heltok

Recommended Posts

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=267456

 

"För er som inte följer Idol 2005 på TV 4. Här en resumé:

 

Programmet går ut på att utse Sveriges nya popidol. Flera hundra falsksångare kände sig kallade. Alla utom elva finalister gallrades bort. Programmet sänds därefter varje fredag. En artist åker ut i varje program. En expertjury ger omdömen men TV-tittarna bestämmer vem som flyger. Fyra artister återstår. Vinnaren får ett fett skivkontrakt.

 

Nu till saken:

 

I den återstående kvartetten finns en mespropp från Piteå som heter Jens. Juryn hatar honom. Efter varje program ordnar Aftonbladet omröstning där 2-3 procent av AB:s läsare brukar ha honom som favorit. Ändå krånglar han sig på något obegripligt sätt kvar - vecka efter vecka.

 

I expertjuryn sitter Daniel Breitholtz, skivbolagsnisse på Sony BMG som ska producera en skiva med vinnaren av Idol 2005. Vecka efter vecka tycker Breitholtz att Jens ska väck. Vecka efter vecka har han fel. Breitholtz har börjat svettas: "Det kan väl inte... Nej... Eller...?"

 

TÄNK om det gick att arrangera Sveriges största tv-kupp där ALLA röstade på Jens så att Piteås i särklass mesigaste kareokekung (snäll verkar han vara, men så släpigt trist att man baxnar) gick och vann hela skräpet. Vilken härlig tragedi för BMG Sony och flintskallen Breitholtz!

 

Min uppmaning till alla skadeglada Flashback[läs pokerforum]-marodörer: Sprid budskapet. Rösta på Jens! Fyra veckor kvar. Det kostar fem kronor per vecka att rösta. En tjuga totalt. Det kan ni väl avvara när syftet är så ädelt som att skapa tv-historia.

 

Fredagar klockan 20.00. TV 4. Mot-------------->telefonen!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

haha fyfan va roligt. Sånt älskar jag! Räkna med min röst haha..

 

 

hehe.. liknar den gången min klass (9:an) skulle utse klassens lucia som skulle lussa för hela skolan. De 3-4 snyggaste "givna" brudarna satt så klart på helspänn i klassen när rösterna räknades.. men vad de inte visste var att jag hade övertalat alla grabbarna i klassen att rösta på en speciall tjej som annars inte hade vunnit. En som typ inte fick så mycket "rampljus" pga att de snyggaste jämt tog så mycket plats..

 

Tjejens min som vann och de "givnas" miner när de insåg vad som skett är fortfarande helt obetalbart när jag tänker på det..

 

Tjejen som vann blev såklart skitglad :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta låter ju rätt kul. Själv tillhör jag dock den skaran som sett max 10 min sammanhängande på Idol, tycket det är måttligt roande...

 

Men jag kanske hakar på nästa fredag, man vet aldrig, sånt här e ju kul. :twisted:

 

Alla ni (och kanske jag själv då) som gör det borde ju ha en gemensam signatur som ni sprider på detta, flashback o andra forum ni är aktiva på. Det kanske kan ta fart ordentligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flintskallen Breitholtz!

Har för mig att Breitholtz är medlem på forumet! :lol:

 

- QoS

 

bara sett ett avsnitt och det var det som gick igår och minns inte så noga.. är det inte 2 flintisar i juryn? Vem är Breitholtz, han som ragga upp en av deltagarna i förra omgången eller?

 

 

iaf borde alla med lite humor och djävulskap i sig ställa upp och rösta på Jens, fyfan va roligt. Om nu inte omröstningen riggas när TV-4 inser vad som börjar ske.. (hehe kunde inte låta bli :))

 

 

förlåt men lite OT: vem är den där Cleas? och tanten som försökte se och verka coolast och tuffast ut av dem alla med sitt amerikanska "roaack än raaoooll"

 

brr..

 

 

EDIT: f.ö. har jag nu hjälp till att sprida budskapet vidare till 2 andra forum. Hoppas verkligen på detta hehe..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förlåt men lite OT: vem är den där Cleas?

 

What!? Clabbe för bövelen! ;):lol:

 

han såg riktigt.. het ut eller nåt.

Dropbass klart jag vet vem han är, driver juh bara, han är Günter juh.

 

 

Fast vem damen men det extremt onaturliga beteendet och formuleringarna är har jag inte lyckats klurat ut ännu.. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vem damen men det extremt onaturliga beteendet och formuleringarna är har jag inte lyckats klurat ut ännu.. :?

 

Hon med röda pricken i pannan?

Vet inte riktigt vem hon är men hon påminner om fylkärringarna i förortskrogarna runt om i Sthlm.

Hon var väl t.om full i ett avsnitt förra året, var iaf en massa skriverier om det och kvällstidningarna ljuger ju aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...