fishifish Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Denna kvällen var det sjukaste jag varit med om under dom 3 år jag har spelat poker.. har aldrig sett så dåliga floppar el missat så många drag.. el jag missade alla drag under 7 timmar.. Hur ska jag spela denna handen.. förlorar en massa pengar på sådana här händer.. Players: the-razer (EUR 108,60 in seat 1) x-turn (EUR 121,32 in seat 2) kksf1381 (EUR 69,65 in seat 3) poker_tude (EUR 89,00 in seat 4) Vatikaani (EUR 70,15 in seat 5) Hero (EUR 52,92 in seat 6) Dealer: x-turn Small Blind: kksf1381 (0,50) Big Blind: poker_tude (1,00) Hero was dealt: Qs - Qh Vatikaani Fold Hero Raise (5,00) <--- bettar jag för lite? the-razer Fold x-turn Fold kksf1381 Fold poker_tude Call (4,00) <--- QJ , KQ , AK ? Flop Th - 6d - 7c poker_tude Check Hero Bet (8,00) <--- Tycker det va ett rätt bra raise.?? poker_tude Call (8,00) Turn Th - 6d - 7c - 8h poker_tude Check <--- Kan inte tänka mig han spelar A9 såhär.. Vad ska jag göra här? Citera
Adapa Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Preflop var bra, kanske lite mindre raise. Flopp, dra på mer, typ 10$ Turn är lite knepig. Jag skulle nog ha checkat efter och betalat av ett bet på rivern om inget riktigt scarecard faller, typ ett till kort till stegen eller överkort. Citera
jacobmal Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 sitt inte med ett halvt inköp. checka turn å syna ett rimligt bet på river om inte A/T kommer. Citera
jna Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Hero Raise (5,00) <--- bettar jag för lite? Tycker det är lagom. Hero Bet (8,00) <--- Tycker det va ett rätt bra raise.?? Skulle smaskat på minst pott. Vill att fi ska få betala ordentligt för att få se A eller K. Om fi synar en dryg potbet får jag dessutom informationen att han sitter på en riktigt stark hand, såvida han inte är en tomte. poker_tude Check <--- Kan inte tänka mig han spelar A9 såhär.. Vad ska jag göra här? Har han A9 är han ju Santa himself. Här blir readen viktig. En dålig spelare kan du ha slagen. En bra spelare spelar nog bara så här passivt om han har en riktigt stark hand. Svårt. Jag skulle nog ändå testat en bet till i storleken 2/3 pot. Om han synar är du förmodligen slagen. Citera
Kenny_Roger Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Här checkar jag nog bakom på turn och betalar av många rivers. Du har antagligen bäst hand men har inget emot en billig showdown, samtidigt som ganska få händer du slår betalar av turn. Undrar för övrigt varför du tycker att QJ är en av hans troligaste händer när han synar från BB? Mycket troligare är ju pocketpar, Ax eller möjligen suited connectors. Citera
Mjorich Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Definitivt ett läge att utnyttja sin position för billig showdown. Citera
Djens Postad 13 November , 2005 Rapport Postad 13 November , 2005 checkar du bakom och bara synar river kan du få betalt av så gott som alla händer som skulle syna dig och samtidigt ha dig slagen...typ Citera
Recommended Posts