Gå till innehåll

SnG - HU, hur hög vinst% är möjlig?


dlinder

Recommended Posts

Frågan lyder som i rubriken: hur stor edge kan man förvänta sig som mest mot en sämre heads up SitNgo-spelare? Vi kan anta att Fi inte är totalt blind utan iaf kan värdera händer, men att Hero är minst ett (antagligen två-tre) snäpp bättre. Vad det nu innebär. Strukturen jag räknar på är den som B2B tillämpar, dvs start på 15/25 och 2000 i stacken, och sen höjning efter 10 min (är det väl).

 

65% verkar väl inte orimligt, men går det att förvänta sig ett högre resultat?

 

Anledningen till mina funderingar är en idé om att börja spela dessa kontinuerligt, varvid man bör hinna ca 4-5 st/timme. Raken är ju hälften så hög som på vanliga SnGs, vilket ju är väldigt fördelaktigt. Men edgen är liten, så jag är rädd att man skulle behöva gå upp till höga nivåer för att få en acceptabel timpeng.

 

Tankar kring detta?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat några hundra på låga nivåer upp till 50 US. Jag har en vinstprocent på ca 61 % och tycker mig vara ganska medioker på HU. Men jag tror inte de som är absolut bäst kommer så mycket högre och ribban borde definitivt vara nådd vid 70 %. Min erfarenhet är att motståndet blir betydligt bättre ju högre nivå man spelar på. En del är riktigt bra så jag tror att motståndet blir hyfsat på 100 US nivån som jag kom fram till att man minst skulle spela på för att det skulle bli några pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...