Gå till innehåll

NLT - QQ, svårt beslut på flop


Recommended Posts

LasseCongo multitablar och verkar spela relativt TAG.

 

Game # 163957134 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Silverdalen"

Game ended 2005-11-11 19:27:55 GMT+01:00

 

Players:

LasseCongo (EUR 87,30 in seat 1)

loke80 (EUR 30,70 in seat 2)

Hitte_Joel (EUR 22,20 in seat 3)

skottarn (EUR 57,45 in seat 4)

thokel (EUR 7,00 in seat 5)

sir_stark (EUR 19,81 in seat 6)

 

Dealer: Hitte_Joel

Small Blind: skottarn (0,25)

Big Blind: thokel (0,50)

 

skottarn was dealt: Qc - Qs

 

sir_stark Call (0,50)

LasseCongo Raise (1,50) <- Sätter honom inte på en särskilt stark hand med den höjningen. Det skulle kunna vara en sc, men jag vet för lite om honom för att få ut någonting.

loke80 Call (1,50)

Hitte_Joel Call (1,50)

skottarn Raise (4,50)

thokel Fold

sir_stark Fold

LasseCongo Call (3,25)

loke80 Call (3,25)

Hitte_Joel Call (3,25)

 

Flop 4d - 2c - 3c

 

skottarn Check <- Gillade INTE att få tre synare pre. Ganska lätt att lägga QQ då, men på den här floppen blir det lite svårare. Det som gör att jag inte bettar här är att det redan ligger €20 i potten. Säg att jag bettar någonstans mellan €10-€20. Om jag då får syn av en person ligger det €40-€60 i potten och jag vet fortfaranade i stort sett ingenting om fi's hand. Jag kan dessutom få syn av fler personer, plus att jag måste agera först på varje gatan.

- Bör jag betta här? Vad gör jag då mot omslag?

 

LasseCongo Check <- Kan inte se att han checkar med AA/KK här.

loke80 Bet (10,00) <- Har ca €15 kvar. Ska jag trycka in här?

Hitte_Joel Fold

skottarn Fold <- Tänker tills tiden går ut och fegar ur. Det jag är rädd för är ett set.

 

När jag ser tillbaka på handen tycker jag att jag skulle ha tryckt in mot loke80 som bara hade €15 kvar, men jag är mycket osäker på vad som är bäst. Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa mer preflop. Jag skulle höjt till MINST 6,00. Nu fick du med dig 3 spelare till floppen, smärre katastrof.

 

Eftersom du raisade så lite så vet du inget om deras händer. Mkt möjligt att någon har 56 eller A5. Floppat set är inte otroligt heller.

 

Jag skulle troligen check/foldat denna hand. Gillar inte alls floppen och det finns mycket bättre lägen att ta fiskens pengar.

 

Men nu när han bettar 10,00 är det nog inte helt galet att ställa in såsen. Han gör en ganska stor bet och det brukar inte tyda på en monsterhand på de här nivåerna.

Men jag skulle nog foldat.

 

 

Som sagt, större raise preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, potten är på 20$ och en kille med ca 25$ bettar ut 10$. Du lägger dig?

 

Kan inte tänka mig annat än att det är värt att slänga in 25$ för att försöka ta hem potten, alt. syna för att inte pot-commita sig mot lasse congo. Chansen är stor att han skulle checka ett set i detta läge, trots den farliga brädan. Mer troligt är att han har ~77 och kollar läget, eller att han har A :club: J :club: eller liknande.

 

Är du efter lär du ha iaf 3½ outs med 2 damer och ett backdoordrag. Inte mycket, men alltid något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar rekommendera fold men här tycker jag definitivt inte du ska lägga. Du leder mot en stor del av hans HD; högre par är uteslutet pga preflop action så han kan ha:

 

Leder mot:

55-JJ

Axs med färgdrag (värsta fall Ac4c)

 

Du ligger efter:

22, 33, 44 och 56 och A5, och mpnga av dem väljer att slowplaya här eftersom du garanterat kommer att beta.

 

Tror att du lade bästa handen i onödan här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar rekommendera fold men här tycker jag definitivt inte du ska lägga. Du leder mot en stor del av hans HD; högre par är uteslutet pga preflop action så han kan ha:

 

Leder mot:

55-JJ

Axs med färgdrag (värsta fall Ac4c)

 

Du ligger efter:

22, 33, 44 och 56 och A5, och mpnga av dem väljer att slowplaya här eftersom du garanterat kommer att beta.

 

Tror att du lade bästa handen i onödan här.

 

Måste nästan vara första gången du förespråkar en syn. Inget fel med det men du brukar bara vara i kontrast med alla andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar rekommendera fold men här tycker jag definitivt inte du ska lägga. Du leder mot en stor del av hans HD; högre par är uteslutet pga preflop action så han kan ha:

 

Leder mot:

55-JJ

Axs med färgdrag (värsta fall Ac4c)

 

Du ligger efter:

22, 33, 44 och 56 och A5, och mpnga av dem väljer att slowplaya här eftersom du garanterat kommer att beta.

 

Tror att du lade bästa handen i onödan här.

 

Måste nästan vara första gången du förespråkar en syn. Inget fel med det men du brukar bara vara i kontrast med alla andra.

 

Det är ju bara för att alla andra är såna lösaggro synstationer ;)

 

I ärlighetens namn kanske jag är lite för tight i mina rekommendationer, gudarna ska veta att jag gör en del lösaktiga grejer själv, men många "analyser" här på forumet är av typen "Äh, syna han bluffar säkert och gör han inte det har du ju 3 outs". Det vanligaste misstaget spelare gör är ju knappast att de foldar för mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar rekommendera fold men här tycker jag definitivt inte du ska lägga. Du leder mot en stor del av hans HD; högre par är uteslutet pga preflop action så han kan ha:

 

Leder mot:

55-JJ

Axs med färgdrag (värsta fall Ac4c)

 

Du ligger efter:

22, 33, 44 och 56 och A5, och mpnga av dem väljer att slowplaya här eftersom du garanterat kommer att beta.

 

Tror att du lade bästa handen i onödan här.

 

Måste nästan vara första gången du förespråkar en syn. Inget fel med det men du brukar bara vara i kontrast med alla andra.

 

Det är ju bara för att alla andra är såna lösaggro synstationer ;)

 

I ärlighetens namn kanske jag är lite för tight i mina rekommendationer, gudarna ska veta att jag gör en del lösaktiga grejer själv, men många "analyser" här på forumet är av typen "Äh, syna han bluffar säkert och gör han inte det har du ju 3 outs". Det vanligaste misstaget spelare gör är ju knappast att de foldar för mycket...

 

Generellt så är det nog sällsynt att folda för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...