Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jaaa, slaskspel jättesent på natten på Sviten. Plussar rätt fint på bordet och har lite över en lax. Fått bra kort men spelat aggro och plockat alla potter osynad. Dock har folk börjat spela tillbaka mot mig på sistone - Noelia (en tjej som har rykte om sig att spela riktigt tajt) reraisade mig t.ex. på en A9x-flop och jag fick folda min bluff. Hon hade 99 och setet i och för sig - så det kanske inte så konstigt att hon reraisar mig...

Err.

I alla fall. Jag tror det är övermörkat, kanske tom av mig - ett gäng limpare, jag slänger en slö blick på mina kort och smackar upp en hundring totalt preflop med 74o. Jag får en syn från någon i CO som jag inte har den minsta readen på, så jag checkar mörkt.

Flop:

K6x.

Han checkar bakom.

TurN:

K6x 3

Jag betar ut 200 (han har 250 totalt kvar i stacken - han kan alltså inte beta ut mig med omslag)

Samtidigt som jag betar fejkar jag tellsen med darrande händer, som ska betyda att jag har en jättestark hand. Har ju inte slaskat med honom förut, inte vad jag minns i alla flal, så jag vill ju få honom att tro att jag har en blatant fysisk tell när jag har nötterna. Plus att han kändes svag. Och jag ville ha potten. Jag ville VERKLIGEN ha just denna pott.

Stort spel är det hur som helst.

Men bra?