vikko Postad 10 November , 2005 Rapport Share Postad 10 November , 2005 Jag har spelat poker i ca 1 år, motivationen är botten och mina ca 10 månader ägnade åt det facinerade spelet Pot Limit Omaha känns väldigt bortkastade. Jag har aldrig riktigt lyckats - jag har mest gått noll varje gång. Varje gång i snart 1 år. Fattar ni känslan? Jag skulle vela att någon duktig spelare ger mig feedback på mitt spel, om inte tar jag ut de (för tillfället $1300) jag tjänat ihop under hela min kärriär. Kanske 50% är från bonushoreri - jag går ju alltid noll så bonushoreri är ju ren vinst för mig. Jag förväntar mig såklart ingen hjälp, men jag hade varit mer än oänligt tacksam. Jag vill ha ett svar - Sluta, eller dålig period. Jag slutar vid årsskiftet om det inte vänder, och ägnar mig åt nått givande. Åh just de, glömde nästan säga. Ni kommer ju självklart inte tro på detta men: jag är inte spelberoende. Jag känner inget som helst sug efter att spela. Jag har nyligen haft ett uppehåll på 1 månad utan framgång. Samma visa. Anledningen till att jag spelar är för att jag väldigt, väldigt gärna vill fara till Tyskland till sommarn, och se VM. För det måste jag dra ihop ca $250 i månaden, 8-9 dollar om dagen. Busenkelt, men det är inte det. Jag lyckas inte. * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alexei Postad 11 November , 2005 Rapport Share Postad 11 November , 2005 Du vinner inte. Du tycker inte om att spela. Du är inte spelberoende. ??? Varför spelar du då? Varför skaffar du inte jobb istället? Om du bara behöver $250 varje månad, behöver du inte jobba särskilt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Santa_Bege Postad 11 November , 2005 Rapport Share Postad 11 November , 2005 Kanske går det dåligt eftersom du har press på dig att få ihop pengar inom en viss tid? Även om du inte är spelberoende verkar det som om du är beroende av att få resa vilket din lösning är poker på nätet för att ha råd. Mitt råd är att om du värdesätter resan högt och inte klarar av pressen med pokern skall du sluta. Dela ut reklam eller något som ger dig en extrainkomst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Busschafförn Postad 5 December , 2005 Rapport Share Postad 5 December , 2005 Vad är det för fel på bonushoreri, går ju lätt att dra in mkt mer än 9 dollar om dagen på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 17 December , 2005 Rapport Share Postad 17 December , 2005 Det är ingen idé att spela om man inte är tillräckligt motiverad. De flesta spelar skitdåligt när de inte har kul samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 17 December , 2005 Rapport Share Postad 17 December , 2005 Lås dig inte för enstaka svängningar och fokusering av resultat. Känner du att du har press på dig att prestera går det oftast åt helvete. Jag spelade för ett tag sen poker för att få råd med en massa olika saker, och minsta förlust gjorde mig irriterad. Jag spelade därför inte mitt spel och spelade därför inte heller vinnande pokerspel. Koppla bort resultatfokus och fokusera på SPELET i sig. Och just det. Har du testat på Texas? Isåfall, vad får dig att spela Omaha istället för det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dostojevski Postad 18 December , 2005 Rapport Share Postad 18 December , 2005 Hej! Du skriver att du inte känner sug efter att spela och att du inte är spelberoende. I denna sats tror jag du svarar på din egen fråga. Självfallet måste man ha en passion för spelet om man ska lyckas bli en vinnare. Man måste älska att spela, ja, man måste helt enkelt vara beroende av att spela eller gambla. Detta under kontrollerade former förstås. Folk som endast spelar för att vinna pengar kommer i längden att misslyckas. Visst, det finns en del extrema begåvningar som på kort sikt kan tjäna pengar på poker, trots en obefintlig passion för spelet. I längden tror jag dock att detta är en omöjlighet, då pokerspelets natur förutsätter att man älskar att spela. Det finns ingen möjlighet att en helt opassionerad spelare, månad efter månad, år efter år, kan fortsätta att spela med den skärpa och motivation som krävs för att vinna. Att bara gå ut och spela för att vinna pengar kan fungera ett tag, men vad händer när man redan vunnit pengar? Vad ger bränsle åt motivationen då? Självfallet är svaret på denna retoriska fråga: passionen för spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidot Postad 23 December , 2005 Rapport Share Postad 23 December , 2005 Det finns väldigt många som faktiskt spelar och är väldigt duktig i det på detta forum. Så testa starta en dagbok så ska vi nog allt kunna hjälpa dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 23 December , 2005 Rapport Share Postad 23 December , 2005 ja, man måste helt enkelt vara beroende av att spela eller gambla. Detta under kontrollerade former förstås. Är du dum i huvudet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Psyk 02 Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 läs lite böcker, Omahadelen i Potlimit and nolimit poker av Reuben o Ciaffone borde ge dig fingervisning om vad som går fel, för nåt är fel om du bara nollsummespelar.. med lite skills i omaha bör man ligga på en ordentlig BB/100 och på de låga borden räcker det med ganska grundläggande grejer för att lyckas rätt bra. Träna dig i att räkna outs, och det ska vara rena outs!! tex ett öppet stegdrag är 8 men om två flushkort är ute har du bara 6 nötouts osv. har du triss på turn men boarden har stege/färg prickar du kåk 25% av gångerna (10 outs). Med såna saker i ryggmärgen är det lättare. När jag började med omaha körde jag snortajt och spelade nästan bara nuts o det funkade, efter hand ju mer du lär dig desto mer ser du situationer där man har utrymme att bluffa och tvinga folk till underkastelse Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts