Gå till innehåll

Skoluppgift, skapa en pokerhemsida!

Recommended Posts

Postad

Hej,

Jag går tredje året på gymnasiet och har precis påbörjat kursen Webdesign A. Då jag har ett gediget pokerintresse så tyckte jag att det var en bra idé att göra en pokerhemsida. Den ska inte vara über avancerad men vill ändå ha ett bra innehåll.

Tänkte mig lite länkar, egna tips, guider till de vanligaste spelen(Pot-Limit Omaha, No-Limit Texas Hold'em, Limit 7-Card Stud), bok- och filmtips med pokeranknytning med mera.

Vore bra om ni kunde tipsa om något som kan intressera er på sidan.

:)

* Lite RP - QoS *

Postad
jag skulle vilja ha en hemsida som ger en bra beskrivning på hur man spelar FLT SH. vad jag vet saknar världen en bra sådan...

word!

frågan är om man skulle orka ta och sätta ihop en FLT-6max wiki och låta folk börja skriva. verkar vara många som vill ha en sådan.

Postad

Skapa en hemsida där du lockar folk till att spela, men när de skriver in kreditkortsnummer och sådant så händer ingenting förutom att numret mejlas till dig.

Eftersom det är webdesign antar jag att sidans utformning och utseende är det viktigaste - då kan du gott kopiera artiklar från andra sidor (med deras tillåtelse) men presentera dessa på ett snyggt sätt.

Postad
Tänkte mig lite länkar, egna tips, guider till de vanligaste spelen(Pot-Limit Omaha, No-Limit Texas Hold'em, Limit 7-Card Stud), bok- och filmtips med pokeranknytning med mera.

Tänkte du bara copyrightinfringa till dig allt material då eller vad?

Blir rätt mycket jobb att få ihop det där på egen hand. Om det inte är något du lägger upp på nätet så antar jag att du kan göra vad du vill.

Postad
jag skulle vilja ha en hemsida som ger en bra beskrivning på hur man spelar FLT SH. vad jag vet saknar världen en bra sådan...

word!

frågan är om man skulle orka ta och sätta ihop en FLT-6max wiki och låta folk börja skriva. verkar vara många som vill ha en sådan.

Låter som en god idé. Jag började lite smått i somras med att söka upp info här på forumet och anteckna i ett eget block, men sedan slutade jag av någon anledning.

Hellre NL SH

Det är inte lika svårt att hitta info om.

Postad

Vad sägs om att köra igång en wiki som vi alla här på forumet bidrar med text till ?

Du får ditt arbete löst utan att lyfta för många fingrar och skapar samtidigt en enorm informationskälla.

Hade varit tufft med wiki.pokerforum.nu

Postad

word!

Not word! ;)

Hellre NL SH

Jag har försökt pressa min granne kring detta. Han 8-tablar NL-SH. :shock:

Postad
Vad sägs om att köra igång en wiki som vi alla här på forumet bidrar med text till ?

Du får ditt arbete löst utan att lyfta för många fingrar och skapar samtidigt en enorm informationskälla.

Hade varit tufft med wiki.pokerforum.nu

Jo det hade varit tufft, men j-vlar vad det skulle spammas affekoder... det skulle aldrig funka. Sen så finns det ju lite saker som folk inte är ense om vilket skulle leda till massa konstigheter när alla kan ändra på allt hela tiden.

I en wiki så skriver man ju bara vad som är rätt, man diskuterar ju aldrig för att komma fram till vad som är rätt :P

Forum är det som gäller ;)

Postad

Det fanns faktiskt en Wiki "in the begining", tror att det var Hjorts förslag och det installerades en Wiki, men tyvärr så orkade ingen underhålla den så den dog ut helt. :(

Numer är problemet precis som Henkeman skrev att det spammas mycket, annars vore en wiki just perfekt för att ha levande FAQer i.

- QoS