bennolenno Postad 22 September , 2004 Rapport Postad 22 September , 2004 Jag är hjälten. Sitter med pocket 5. 0.25-50 unibet. Så här går det till: Players: hjälten (EUR 28.00 in seat 1) Liffa (EUR 37.75 in seat 2) redeye (EUR 16.75 in seat 4) Whisperman (EUR 62.50 in seat 5) rikardw (EUR 96.75 in seat 6) Jebbster (EUR 24.25 in seat 7) alderfalk (EUR 50.00 in seat 8) Dealer: hjälten Small Blind: Liffa (0.25) Big Blind: redeye (0.50) Blind out of turn: alderfalk (0.50) hjälten was dealt: 5c - 5d Whisperman Call (0.50) rikardw Fold Jebbster Fold alderfalk Check hjälten Call (0.50) Liffa Call (0.25) redeye Check Flop Jh - 5h - 6d Liffa Check redeye Check Whisperman Bet (0.50) alderfalk Fold hjälten Raise (1.75) Liffa Fold redeye Fold Whisperman Call (1.25) Turn Jh - 5h - 6d - 7h Whisperman Check hjälten Bet (3.25) Whisperman Call (3.25) River Jh - 5h - 6d - 7h - 7d Whisperman Bet (25.00) Efter hans bet är jag fullständigt övertygad om att han fått in sin färg. Men vad spelar det för roll, jag har ju kåken!! hjälten All-In (22.50) Whisperman Payback (2.50) Whisperman shows: 6s - 7s (a full house, sevens full of sixes) goalan shows: 5c - 5d (a full house, fives full of sevens) Whisperman wins: EUR 55.50 (with a full house, sevens full of sixes) Asså hur fan går det till?!!?! Jaja, spelar man tillräckligt många händer så händer det osannolika bla bla bla... Frågar ni mig händer det allt för ofta, både till min fördel och nacdel. Kanske tycker jag bettar för lite eller nåt? Men var ju så övertygad om att han drog på färgen, ville ju att han skulle få den. Citera
NewYork Postad 23 September , 2004 Rapport Postad 23 September , 2004 Fan, har du inte sett Rounders. Citera
greywolf Postad 23 September , 2004 Rapport Postad 23 September , 2004 jojo man skapar sin egen lycka. eller i det här fallet olycka. Citera
quads Postad 23 September , 2004 Rapport Postad 23 September , 2004 Liknande har hänt mig i SNGs där jag fått trips på floppen, full house på turnen, och en annan kille fick en bättre full house på river. Citera
NewYork Postad 23 September , 2004 Rapport Postad 23 September , 2004 Han lilla bet på floppen indikerar nog inget stort drag, utan liten träff. När du raisar och han synar visar han liten träff med tillägg, färg- eller stegdrag. Hans check-call på turn betyder kanske färgträff för slowspel, (eller bottenstegen) eller tvåpar (han sätter dig nog på AJ eller nåt) Nyckeln är när rivern kommer och han slår om. Då har han ju definitiv sagt att det inte är slowspel. Varför vänta ett kort till med att slå om? Ville han slowspela färgen skulle han ju väntat på din bet och sen raisat. Så, antingen bluffar han dig, eller... Citera
Recommended Posts