Hjort Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Avgifter tycker jag går bort helt. Det tycker jag också. Men som sagt, en del där bara en del av forumet får POSTA men alla får LÄSA, som någon sa tidigare, tycker jag själv låter som en tokbra idé! Men då får du ju inte posta mer, kommer inte det kännas jobbigt? Citera
Djens Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Men då får du ju inte posta mer, kommer inte det kännas jobbigt? Äsch då, jag kan alltid whina i min dagbok om hur orättvisa moderatorerna är Citera
Sommar Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Det bästa skulle ju vara om alla slutade skriva om sådant som är OT Ett annat är att moderatorerna tar bort alla badbeat trådar och skickar ett snällt pm till den personen att det inte är önskvärt? Edit: inte bara bad beat trådarna Citera
Nusseman Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Det bästa skulle ju vara om alla slutade skriva om sådant som är OT Ja, i alla fall i trådar som börjar som pokertrådar. Vi har ju ett OT-forum av en anledning Ett annat är att moderatorerna tar bort alla badbeat trådar och skickar ett snällt pm till den personen att det inte är önskvärt? Edit: inte bara bad beat trådarna Det tar sjuuuuukt mycket tid i anspråk. Speciellt med tanke på att varje sånt PM brukar följas av en eller två PM med frågor om varför just deras trådar skulle plockas bort. Citera
parre Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Avgifter suger tycker jag också. Dessutom tror jag inte diskussioenrna i "elit-forumet" skulle bli särskilt mycket bättre eller hålla en högre nivå. Vem har inte råd att slanta upp en hundring för att fritt få skriva vad den vill? Sedan skulle det ge upphov till en omodererbar bautatråd där ett tusental personer skulle klaga. Nej, inga avgifter! Citera
QoS Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Oj, mycket i denna grupp idag. Självklart är målsättningen att OT snack ska i så stor utsträckning som möjligt finnas i OT-grupperna eftersom det blir tråkigt för folk som vill läsa en tråd seriös och försvårar den sunkiga sökfunktionen ytterligare. Vi tittar just nu på hur vi ska hantera det hela så att vi ska komma tillbaks till mer pokerfokuserade diskussioner utan att känslan på forumet ska försvinna, men tills dess så är det helt klart tacksam om volympostare (inkl undertecknad) hjälper till genom att undvika att gå OT i så stor utsträckning som möjligt. Dock kan jag säga redan nu att betal medlemskap känns rätt off i dagsläget. Som vanligt är vi öppna för alla konstruktiva förslag så vi får andra infallsvinklar på en ev. fin lösning. Enjoy! - QoS Citera
Saint_Bjorn Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Har ett förslag som alternativ till "vip-nivå". De förtjänta, utsedda av en komitté bestående av moderatorerna, får etiketten "Aktoriserad pokerexpert". Detta framgår genom en titel på samma ställe som moderatorernas och klubbvärdarnas. På så sätt kan man enkelt se vilka som har något vettigt att komma med i t ex handanalyser, utan att man stryper pöbelns välvilliga, dock felaktiga, synpunkter. (Läses med en gnutta ironi, förslaget som sådant dock fullt seriöst.) Då det gäller nonsensinlägg, typ ironi utan poäng, "lol", etc, tycker jag också att de är överflödiga och störande (dock har jag själv fallit för frestelsen vid några tillfällen, utan att vara en volympostare eller "aktoriserad pokerexpert" själv). Men tycker man att en tråd är löjlig, frågan redan besvarad, e dyl, så får man försöka hitta sin ödmjukhet och 1) Inse att alla inte är på samma nivå, 2) Inse att man förmodligen själv ställt samma frågor i begynnelsen och 3) Inse att det faktiskt kan vara svårt, inte minst för en "noobie", att hitta de färdiga svaren på pf.nu. I fallet 1) kan man låta bli att posta, om man inte känner för att ge en hjälpande hand och i fallet 2) och 3) kan man göra samma sak. Moderatorernas uppgift är bl a, vilket jag tycker de sköter bra, att ensa bland slasket. Slasket växer sig bara större med en massa provocerande inlägg på blöj-nivå. Låt hellre bli att posta om ni tycker att tråden är fånig eller redan besvarad i forumet. Och så länge vi är "freerollers" på det här forumet tycker jag vi ska visa djup vördnad åt moderatorerna som sköter det hela med engagemang och förnuft. Citera
Papa Kubo Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Ge Papa Kubo tillgång till banningsverktyget så är det snart inte mycket OT-snack kvar. Citera
devalanteriel Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Och inte mycket annat snack heller. Det var en rätt kass idé. Citera
freeman Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 Måste hoppa in här. jag har slutat att läsa HH pga av att 95% är badbeat historier eller jag satt med 22 flop kom AK2 2 gick allin jag folda med jag skulle ha vunnit m.m http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=18529&start=0 skapade jag om ni nu kollar Björn85 inlägg så lär han gått in och kolla HH på siten DOH ( byt game id nu ) och läggt in vad som har hänt!. jag brukar aldrig skriva någit i HH för dom folk brukar ge bra svar för det mesta. sen kommer tomten som skriver håller med. eller dyligt skriv om ni har något att säga eller håll....... ger exempel http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=18587 algot88 mycket fundigt svar? tycker att man ska ge orsak varför SEN tycker jag att JAG har rätt att missbruka off topic ( mina historier etc är ju iaf roliga att läsa ) där är min..öö.. 20kr Citera
devalanteriel Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 Kan du formulera det där i form av antingen en fråga eller ett påstående? Det räcker liksom inte med att dina ord ibland hänger ihop för att vi ska fatta vad du menar. Citera
Recommended Posts