eroz Postad 12 November , 2005 Rapport Share Postad 12 November , 2005 Jag får följande felmeddelande lite titt som tätt: (oftast när jag spelar men även när progget bara står och går i bakgrunden) ------------------------------------------------------------- See the end of this message for details on invoking just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box. ************** Exception Text ************** HHGetter.CashierException: Could not find select list (in 'SetGetLatest()') ---> HHGetter.CashierWrongTabException: Hand History tab not selected at HHGetter.CashierCom.GetHHWindow() at HHGetter.CashierCom.SetGetLatest(Int32 numberOfHands) --- End of inner exception stack trace --- at HHGetter.Form1.Timer1_Tick(Object sender, EventArgs e) at System.Windows.Forms.Timer.OnTick(EventArgs e) at System.Windows.Forms.Timer.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr idEvent, IntPtr dwTime) ************** Loaded Assemblies ************** mscorlib Assembly Version: 1.0.5000.0 Win32 Version: 1.1.4322.573 CodeBase: file:///c:/windows/microsoft.net/framework/v1.1.4322/mscorlib.dll ---------------------------------------- HHGetter Assembly Version: 1.0.2142.18107 Win32 Version: 1.0.2142.18107 CodeBase: file:///D:/Program/HHGetter%20%5BBeta%5D%5BTrial%5D/HHGetter.exe ---------------------------------------- System.Windows.Forms Assembly Version: 1.0.5000.0 Win32 Version: 1.1.4322.573 CodeBase: file:///c:/windows/assembly/gac/system.windows.forms/ 1.0.5000.0__b77a5c561934e089/system.windows.forms.dll ---------------------------------------- System Assembly Version: 1.0.5000.0 Win32 Version: 1.1.4322.573 CodeBase: file:///c:/windows/assembly/gac/system/ 1.0.5000.0__b77a5c561934e089/system.dll ---------------------------------------- System.Drawing Assembly Version: 1.0.5000.0 Win32 Version: 1.1.4322.573 CodeBase: file:///c:/windows/assembly/gac/system.drawing/ 1.0.5000.0__b03f5f7f11d50a3a/system.drawing.dll ---------------------------------------- Microsoft.VisualBasic Assembly Version: 7.0.5000.0 Win32 Version: 7.10.3052.4 CodeBase: file:///c:/windows/assembly/gac/microsoft.visualbasic/ 7.0.5000.0__b03f5f7f11d50a3a/microsoft.visualbasic.dll ---------------------------------------- System.Xml Assembly Version: 1.0.5000.0 Win32 Version: 1.1.4322.573 CodeBase: file:///c:/windows/assembly/gac/system.xml/ 1.0.5000.0__b77a5c561934e089/system.xml.dll ---------------------------------------- Accessibility Assembly Version: 1.0.5000.0 Win32 Version: 1.1.4322.573 CodeBase: file:///c:/windows/assembly/gac/accessibility/ 1.0.5000.0__b03f5f7f11d50a3a/accessibility.dll ---------------------------------------- Interop.SHDocVw Assembly Version: 1.1.0.0 Win32 Version: 1.1.0.0 CodeBase: file:///D:/Program/HHGetter%20%5BBeta%5D%5BTrial%5D/Interop.SHDocVw.DLL ---------------------------------------- Microsoft.mshtml Assembly Version: 7.0.3300.0 Win32 Version: 7.0.3300.0 CodeBase: file:///D:/Program/HHGetter%20%5BBeta%5D%5BTrial%5D/Microsoft.mshtml.DLL ---------------------------------------- CustomMarshalers Assembly Version: 1.0.5000.0 Win32 Version: 1.1.4322.573 CodeBase: file:///c:/windows/assembly/gac/custommarshalers/ 1.0.5000.0__b03f5f7f11d50a3a/custommarshalers.dll ---------------------------------------- ************** JIT Debugging ************** To enable just in time (JIT) debugging, the config file for this application or machine (machine.config) must have the jitDebugging value set in the system.windows.forms section. The application must also be compiled with debugging enabled. For example: <configuration> <system.windows.forms jitDebugging="true" /> </configuration> When JIT debugging is enabled, any unhandled exception will be sent to the JIT debugger registered on the machine rather than being handled by this dialog. ------------------------------------------------------------- Man kan välja att avsluta programmet alternativt fortsätta och när man fortsätter fungerar det som vanligt till nästa gång skylten ploppar upp. * Lite Pill - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rille Postad 12 November , 2005 Rapport Share Postad 12 November , 2005 Vad är det för MSDN som man behöver ladda ner? Filen jag hittade på länken var typ 352MB stor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
billnet Postad 12 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 12 November , 2005 Har du en uppdaterad windows ska du inte behöva ladda ner något... Troligen har du redan .net framework installerat, annars hittar du den via windows update. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juan1904 Postad 13 November , 2005 Rapport Share Postad 13 November , 2005 Skulle du kunna fixa någon kommunikation för oss som använder Mozilla Firefox istället för Internet Explorer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
%f Postad 13 November , 2005 Rapport Share Postad 13 November , 2005 Underbart program Har dock lite problem med import till pokertracker...den hittar inget i filen, "The import was a success 1 file read", men inga händer importeras... någon som har samma problem? edit: I äldre version av pokertracker hittar den hh men importerar inte pga att dom är "play money". Mycket konstigt...eroz, du får det att funka? hur gör du när du importerar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 14 November , 2005 Rapport Share Postad 14 November , 2005 billnet, med den nya exe-filen som du skickade funkar allt mycke nice. Tack för hjälpen. Skulle man få presentera en lista med features som skulle vara önskvärda? (en del och mycket annat har du säkert tänkt på själv, men iaf) * Paus-knapp. * Kunna ändra tidsintervallen. * Kunna ändra antal händer som den requestar. * Ibland stjäl programmet fokus (eller om det är cashiern), ibland inte, går det att undvika? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
billnet Postad 14 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 14 November , 2005 Dåså, eftersom ballers problem avhjälptes, så har jag uppdaterat med en ny version, kanske kan även ni andra som haft problem få det att fungera nu. Ladda ner på hemsidan. Jag ska titta på de önskemål ni har framfört, det kommer uppdateringar allteftersom i mån av tid. Vad gäller Firefox så är det nog inte troligt att den kommer stödjas. Vet inte ens om det går att kommunicera med den på samma sätt som med IE. Kanske kan jag kolla på det i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baloobas Postad 16 November , 2005 Rapport Share Postad 16 November , 2005 Måste man använda konverterare för att filen ska funka till pokertracker? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 16 November , 2005 Rapport Share Postad 16 November , 2005 baloobas- Måste man använda konverterare för att filen ska funka till pokertracker? So far måste man det, men Pat kommer släppa version av PT som läser B2B händer inom kort, så då slipper du converterare och kan hutta den långt in i papperskorgen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wedo Postad 16 November , 2005 Rapport Share Postad 16 November , 2005 Vad är Word-Wrap? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 16 November , 2005 Rapport Share Postad 16 November , 2005 Vad är Word-Wrap? Radbrytning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
therussian Postad 20 November , 2005 Rapport Share Postad 20 November , 2005 Kanonprogram! En minimize to tray funktion hade varit grymt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LIF Postad 22 November , 2005 Rapport Share Postad 22 November , 2005 Är något som inte är som det ska, för resultatet som PT visar stämmer inte med det verkliga resultatet. Första handen jag spelade importerades av HHgetter även sista handen importerades. Men där emellan är det ett antal händer som inte importerats coh sparats. När jag gjorde en manuell importering så visade sig att av de 50 sista så var det 45 HH som importerats av HHgetter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
billnet Postad 22 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2005 Om du kör många bord samtidigt, är det möjligt att defaultinställningen på att ladda ner de senaste 10 händerna i gång i minuten inte riktigt räcker till, och därför missas några händer. Tidigare i tråden finns beskrivet hur du kan ändra till 20 händer per minut. Snart kommer en uppdatering där det går att ställa in hur många händer och hur ofta som de ska hämtas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wedo Postad 22 November , 2005 Rapport Share Postad 22 November , 2005 Det räcker inte ens med 20 händer per minut. Missar asmånga händer då jag spelar 4 bord. När jag testade att lira ett bord så stämde det dock på varje euroöre, eller vad det nu heter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LIF Postad 22 November , 2005 Rapport Share Postad 22 November , 2005 Jag har haft inställt så den hämtar 20 händer per minut. Men den måste missa många händer iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
billnet Postad 24 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2005 Har släppt en liten uppdatering. Finns på hemsidan. Nu går det själv välja antal händer som laddas ner och hur ofta. Och lite annat oxå. Om saker och ting fungerar konstigt så får ni hojta, antingen här eller via mail/pm. Jag hinner inte själv spela så mycket just nu, så jag kanske inte hittar alla buggar själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
p0k3rk1ng Postad 24 November , 2005 Rapport Share Postad 24 November , 2005 kan man lyssna på porten som programmet använder och tolka datan som kommer in istället för att öppna cashiern? eller är det fetkört? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
billnet Postad 24 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2005 kan man lyssna på porten som programmet använder och tolka datan som kommer in istället för att öppna cashiern? eller är det fetkört? Jag tror det är ganska kört den vägen, datat som skickas är ju krypterat. Jag lyckades inte få nån rätsida på det då jag försökte iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
billnet Postad 27 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 November , 2005 Problemet med saknade HHs är (förhoppningsvis) löst. Uppdatering finns för nedladdning. Det hade inget med antal händer som laddas ner att göra, utan var en ren bugg. Vore intressant att veta hur pass "stabilt" programmet är, så jag är tacksam om de som har problem verkligen säger till, så vet jag om jag kan gå vidare med nya funktioner eller om det krävs mer buggfixning. Nästa steg är annars att implementera nedladdning av turneringshänder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LIF Postad 27 November , 2005 Rapport Share Postad 27 November , 2005 Testade programmet nu efter den senaste uppdateringen. Och nu för första gången så verkar allt stämma. Tack för ett utmärkt program! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juan1904 Postad 29 November , 2005 Rapport Share Postad 29 November , 2005 Jag får fortfarande inte med alla händer. Är v 1.0.2144.35656 rätt version? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LIF Postad 29 November , 2005 Rapport Share Postad 29 November , 2005 Är nog fel version, jag har v.1.0.2157.20534 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Prizonic Postad 3 December , 2005 Rapport Share Postad 3 December , 2005 Exakt vilken fil är det man ska ladda hem när man får detta felmeddelandet? This setup requires the .NET Framework version 1.1.4322. Please install the .NET Framework and run this setup again... Jag har testat ladda hem en massa olika av de filerna på den sidan man blir länkad till, men inte fått det att fungera ändå. Sidan man kommer till är: LÄNK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MP Postad 3 December , 2005 Rapport Share Postad 3 December , 2005 Testade med bestpoker och det funkade fint att ta dom 10 senaste, men känns lite osäkert att behöva vara inloggad på cahsiern med ett program igång som läser och fixar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts