Gå till innehåll

Kan man sjunka lägre?

whosyourdaddy

Recommended Posts

Hallåj, här kommer en eventuellt upprörande tråd...

Har en kompis, som för ungefär två veckor sen tog sitt liv.

Han livnärde sig på sin poker, brukade ta ut ungefär i runda slängar 60 000:- /månad..

Han var alltid generös, bjöd oss vänner på det mesta, och var så sjukt snäll så att man ibland fick dåligt samvete för allt han gjorde för en.

Och vad det verkar som, så har ingen av hans anhöriga kunnat/vetat om speciellt mycket om hans pokerspelande.

Och nu till det värsta, satt och grindade lite 0.20/0.40 på prima imorses, och tänkte specca lite högre stakes under tiden jag spelade, satte mig ner vid 25/50 (too hot) bordet på prima. Efter ungefär 1,5 timmar så ser jag helt plötsligt min kompis nick sätta sig ner med fullt inköp (!) Jag började spamma i chatten om vad personen sysslade med, utan något svar.

Han tömde inköp på inköp, med vad det verkade som skithänder, hade jag inte vetat bättre hade jag trott det varit en fylleslaskande miljadär. Killen borde om så varit fallet ta ut pengarna, vad som helst. Nu har han säkert gjort sig av med 100 000:- av min f.d väns pengar!!!

Vad jag misstänker så är det en av våra gemensamma vänner som använder sig av våran avlidnes väns konto, vilket är det lägsta jag skulle kunna komma på. Visar noll respekt. Har hört av mig till hans tjej han hade innan han tog livet av sig, och till hans bror, men dom verkar inte ha orken att ta upp det.

Jag tror nämligen det handlar om hyffsat mycket pengar som han har på sitt pokerkonto, och jag tycker inte det är mer än rätt att hans familj ska få det, inte någon jävla låg människa som spelar bort skiten. Ska jag vända mig till prima och berätta hur det ligger till? Eller vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vad sjukt om det är som du säger. Riktigt jävla respektlöst mot din kompis. Pengarna bör tillfalla hans mamma och pappa i första hand och inte någon idiot som spelar bort dom från hans konto. Frågan är hur han har kommit in på det, låter långsökt att han kunde lösenordet? Troligare att din kompis har loggat in på en dator, använt automatisk sparning av lösenordet och sen har den där idioten utnyttjat det och använt samma dator. Kontakta prima och säg som det är, dom kan troligen spärra det tills att ägaren av kontot skickar in pass eller identitetsbevis, vilket inte kommer hända. Sedan finns det väl register där man kan se att han är avliden. Kontakta prima så dom stänger kontot sen kan man nog gå igenom någon sorts procedur så att pengarna tillfaller familjen, se det som din hjälp till familjen och framförallt att du visar enorm respekt för din avlidne vän.

Länk till kommentar

Fy fan va lågt. Sorgligt att höra.

Ring prima. Börja stortjuta efter moderatorer om du ser han på nåt bord igen. Vet inte om det fungerar, men det är i alla fall något.

Vilken jävla idiot... låter helt sjukt

men varför snackar du inte med honom också/istället?

Han vet förmodligen inte vem det är.

Länk till kommentar

Meddela familjen om situationen. Tycker även en polisanmälan är på sin plats. Datum och tid registreras för varje hand som spelas och förhoppningsvis även IP vid inloggningstillfället, som då eventuellt kan spåras till datorn som satte igång programvaran. Jag vet inte hur sånt fungerar, men det borde vara möjligt att få fast personen i fråga. Efterforska och hör dig för om vem som kan ligga bakom detta av dina vänner. (Eller dina f.d. vänner)...

Länk till kommentar

Klart du ska anmäla det till Prima, NU! Be sedan familjen scanna och maila ett dödsbevis till Prima, det fixar begravningsbyrån på nolltid. Är han själv reggad på kontot så borde det väl spärras direkt i väntan på utredning, och kontot avslutas och pengarna sätts tillbaka till det bankkonto som var kopplat till pokerkontot.

Steg två är ju såklart att ta reda på vem "kompisen" är, av juridiska skäl kan jag inte uttrycka vad jag gjort om det varit jag som var drabbad, men du kanske kan klura ut det själv, hur som helst så skulle han ha svårt att använda ett tangentbord i framtiden, i alla fall med fingrarna, grrr :evil:

Lycka till, men vänta INTE en dag till!

Länk till kommentar