Gå till innehåll

DAGBOK: Gemenii fokuserar postflopp


Gemenii

Recommended Posts

  • Svars 290
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, jo nån hand blir det nog...Men med barn, och heltidsjobb kommer tiden vara den trånga sektorn....Sen hör det till saken att jag i princip aldrig varit anställd på ett "riktigt" jobb. Har haft eget företag sen jag gick ut gymnasiet (är 35 idag) så det kommer vara en stor omställning för mig. Men man vet aldrig, jag kanske tröttnar på mitt försök att vara knegare och kör eget igen. Och då blir det poker igen :)

 

/Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

 

 

Reparerar skadan ok genom att inte försöka beta bort fi.

***** Hand History for Game 2894196654 *****

$25 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 14, 15:56:03 EDT 2005

Table Table 36591 (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: tonyhawk559 ( $24.45 )

Seat 4: brunoeh15 ( $17.42 )

Seat 5: sidpiraya ( $24.35 )

Seat 6: Gemenii ( $30.90 )

Seat 1: Rolald10 ( $32.90 )

Seat 2: MRskabb ( $9.25 )

sidpiraya posts small blind [$0.10].

Gemenii posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to Gemenii [ Ac Ks ]

Rolald10 calls [$0.25].

MRskabb calls [$0.25].

tonyhawk559 raises [$1.50].

brunoeh15 folds.

sidpiraya folds.

>You have options at Table 36539 (6 max) Table!.

Gemenii raises [$2.75].

Rolald10 folds.

MRskabb folds.

>You have options at Table 36539 (6 max) Table!.

tonyhawk559 calls [$1.50].

** Dealing Flop ** [ Qd, Qs, 5c ]

>You have options at Table 36539 (6 max) Table!.

Gemenii bets [$3].

tonyhawk559 calls [$3].

** Dealing Turn ** [ 5s ]

Gemenii checks.

tonyhawk559 checks.

** Dealing River ** [ 5h ]

>You have options at Table 36539 (6 max) Table!.

Gemenii checks.

tonyhawk559 checks.

Gemenii shows [ Ac, Ks ] a full house, Fives full of queens.

tonyhawk559 shows [ Qc, Ah ] a full house, Queens full of fives.

tonyhawk559 wins $12 from the main pot with a full house, Queens full of fives.

 

/Gemenii

 

 

fan nu blev jag nyfiken på vad jag foldade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Nästan ett år sen sist. Time flies. Har börjat lira poker igen, framförallt på nätet men spelade onsdagsturneringen på Cosmopol igår. Åkte ut som 22:e spelare. Tyckte det var hyffsat. Jag har under några veckor satt in pengar och spelat lite, tagit ut pengar. Mest för att fördriva tid. Ligger nog $400 back kanske.

 

Jag har just läst genom min egen dagbok och kommer på att jag glömt massor vad jag lärde mig. Det är läskigt! Jag har funderat ett tag på att börja skriva igen. Framförallt för att det var väldigt lärorikt med feedback från er som läste dagboken. Dessutom gillar jag verkligen dokumentationen för mig själv. Det är lärorikt att läsa vad man gjort och bli överraskad att man lärt sig saker som man sen glömmer...Det som jag tyckte var mest íntressant var nog undersökningen jag gjorde innan / efter tiltar. Det måste jag kolla mer på.

 

Iallafall så har året innehållit fast jobb som suger. Längtar till egen firma igen. Om ingenting (drastiskt) händer kommer jag casha in bonusen i mars och sen dra. Har en del ideèr som jag vill testa. Som tidigare har jag familj och barn fortfarande så jag siktar på att lira en timme per/dag då jag inte känner att jag hinner mer. Men jag kommer att lägga upp mitt spel, mål och HH på ett annat sätt än tidigare. Jag kommer enbart att spela ett bord och börjar på 100$ (0.5/1). Mitt mål är framförallt att utveckla förmågan att läsa spelare. Jag känner inte att jag hinner detta med 2 eller 3 bord. Mina poster kommer vara mycket bättre och mer lättöverskådade och framförallt handla om hur jag läser bordet och fi.

 

Vad har hänt med rullen? Jo detta:

Satte in 500$ i veckan och nu är rullen på $440. Jag vet att det är snålt tilltaget...Då jag började min dagbok låg jag $1.8K back. Jag avslutade min rulle på ca +$700. Detta ger minus på $1100 totalt sett.

 

Men som sagt, mitt primära mål att att utveckla mitt spel med fokus på att läsa bordet. Bli bättre postflop. De svagheter jag framförallt har och som jag alltid haft är att koppla på autopiloten. Att inte tänka innan jag betar. Fingret klickar bara på. Detta måste jag sätta stopp för. Förhoppningsvis kan jag spela utan att bli uttråkad på en timmes spel. Det blir ungefär 80-100 händer.

 

Jag kommer att bifoga statistik från PT med VP$, preflopraise, aggressionsfaktor och went to showdown. Lite kommentarer hur jag uppfattar fi mm.

 

Jag hoppas att några av mina gamla läsare är kvar och att alla går en ljus vår tillmötes!

 

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inför fortsättningen tittat genom mina händer i PT. Har spelat 39 000 händer totalt.

 

Hur ser det ut? Jag har en uppfattning om vilka händer jag har problem med, dvs de händer jag förlorar pengar med. Tanken från och med nu är att förbättra mitt postfloppspel och därför måste jag undersöka vilka marginella händer jag spelar och framförallt, som jag klarar av att hantera postflopp. Det är faktiskt ointressant om rådet är att "spela alla SC i sen position" enligt vissa spelare om man inte klarar av det. Och jag gör inte det...Mitt mål är såklart att klara av att spela dessa typer av händer och ha ett positivt EV. Men innan jag klarar av det måste jag förbättra mitt postfloppspel. De SC som jag hittills har positivt EV är med AKs till 76s och 45s. Tror att jag håller mig till dessa enbart och inte utökar.

 

Samma sak med gappade SC. Jag trodde att 75s var stål. Men icke. Den enda gappade SC jag har kunnat spelat hittills med positivt EV är KJs (och AQs). Nu ska jag försöka att utöka till QTs.

 

Andra händer jag har problem med är AQs, AQ, AJs, AJ och KQ. Problemet ligger såklart i att det är bra händer, men jag har svårt att släppa dem. Åker på stora förluster.

 

För att återgå till SC så är de stora vinsterna stegar och färg. Och det är just detta de är till för! Kan tyckas simpelt men inte för mig. De största förlusterna jag har är när jag träffar tvåpar eller parar bordet. Dessutom synar jag för många höjningar med SC. Visst en del händer vinner jag men inte över tid. Nej, det måste vara slut med den typen av spel.

 

Avslutningsvis har jag funderat en del på olika typer av spelare. Hur jag ska gå tillväga för att läsa deras spel. Det är skillnad på starthänder om en tight spelare höjer i tidig position eller i sen. Detta innebär att jag måste spela olika typer av händer mot en sån spelare beroende på min position. Kan tyckas elementärt men jag har inte funderat så mycket på det tidigare...Exempel så synar jag (numera ...:) från och med idag) gärna en tidig höjning från en tight spelare om en spelare synar innan mig med SC på knappen för att om brädan kommer lågt är chansen låg att den tighta spelaren träffar. Dessutom har jag position. Hittlills har jag synat oavsett position och pottodds.

Motsvarande om en tight spelare höjer i mitten bör jag rereisa med ex AJs-ATs då sannolikheten är stor att han höjer med mellanpar eller typ KQ/QJs.

 

Ja, det var lite tankar. Kommentera gärna...

 

Ska omsätta teori i praktik imorrn..

 

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varsågoda..den första handen: Fi har 26/4,7/4/60

 

 

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $123.45

Hero: $99.59

CO: $110.95

Button: $66.55

SB: $142.43

BB: $44.76

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with :Jc::Jd:

UTG raises to $3, Hero raises to $9, 4 folds, UTG calls $6 (pot was $13.5).

 

Flop: :2d::3d::4h: ($19.5, 2 players)

UTG checks, Hero bets $15, UTG calls $15 (pot was $34.5).

 

Turn: :4d: ($49.5, 2 players)

UTG bets $22, Hero calls $22 (pot was $71.5).

 

River: :As: ($93.5, 2 players)

UTG bets $50,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varsågoda..den första handen: Fi har 26/4,7/4/60

 

 

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $123.45

Hero: $99.59

CO: $110.95

Button: $66.55

SB: $142.43

BB: $44.76

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with :Jc::Jd:

UTG raises to $3, Hero raises to $9, 4 folds, UTG calls $6 (pot was $13.5).

 

Flop: :2d::3d::4h: ($19.5, 2 players)

UTG checks, Hero bets $15, UTG calls $15 (pot was $34.5).

 

Turn: :4d: ($49.5, 2 players)

UTG bets $22, Hero calls $22 (pot was $71.5).

 

River: :As: ($93.5, 2 players)

UTG bets $50,

 

as är Spader Ess, vet inte varför hand convertern inte fungerar på just ess....

 

En måhända förvirrad analys skulle kunna vara:

 

Jag förmodar att antingen 4 eller 4.7 står för preflopraise, så han verkar passiv preflop, hans syn av din reraise tyder nog på en bra hand, och när han sedan synar ditt bet på floppen så skulle jag tro att vi borde kunna sätta honom på AK (2 överkort, med hålstegedrag) 77-QQ, KdQd och KdJd. Förmodligen hade han slagit om antingen före floppen eller på floppen med AA och KK, men de händerna kan nog inte helt uteslutas

 

När han sedan betar ut på turn borde vi kunna precisera oss till AdKx, AxKd, KdJd eller KdQd. Det är märkligt spelat om han gör så här med 77-QQ, men det finns trotts allt en möjlighet, Fi kanske ville se så det inte kom överkort eller nåt i den stilen. AA, KK samt nån form av bluff med AK utan d är inte så sannolika men möjliga.

 

På rivern kommer förstås ett A, och Fi betar halvpot, så vi behöver vinna var fjärde gång. Problemet här är att vi bara slår en bluff, man kan aldrig bortse från den möjligheten. Kanske Fi har börjat förstå att hans par i hålet, typ 88, inte står och försöker köpa potten, eller han kanske synade med KJ på floppen för att försöka bluffa om en ruter dyker upp på turn. Tror dock inte att Fi bluffar så ofta här, och alla händer som "stämmer in" på hans betsekvens slår oss. Skulle nog folda trotts hyffsade potodds, såtillvida inte min read på Fi verkligen tyder på att han är en bluffgubbe.

 

Tycker personligen att du spelar rätt preflopp-turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har ni för analyser på denna spelade hand? Jag har spelat ca 20 händer och ett generellt mkt aggressivt bord med raise och reraisar. MP i detta fall har stats: 22/16/n/a/30 dvs Vp$IP på 22 %, preflopraise 16%, aggressionsfaktor n/a (i.e. not a number, han är hyperaggro), och went to showdown på 30 %.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) internettexasholdem.com

 

MP ($98.50)

CO ($248.75)

Button ($145.30)

SB ($109.20)

BB ($127.70)

Hero ($98)

 

Preflop: Hero is UTG with :Jc::Ac:. SB posts a blind of $0.50.

Hero raises to $4, MP calls $4, 4 folds.

 

Han synar enbart min min raise i position så hans hand borde inte vara AA,KK, QQ, JJ, 1010 (tycker han borde raisa mig såfall).

 

Flop: ($9.50) :5s::Jd::9s:(2 players)

Hero bets $5, MP raises to $15, Hero calls $10.

 

När han checkraisar mig känns det som han ligger på ett drag..Eller triss

 

Turn: ($39.50) :Qs:(2 players)

Hero checks, MP checks.

 

Om han hade färgen borde han värdebeta, samma sak om han sitter på Q (J), eller top pair, eller?

 

River: ($39.50) :4s:(2 players)

Hero checks, MP bets $20, Hero calls $20.

 

Final Pot: $79.50

 

Spelade jag fiskigt?

 

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En måhända förvirrad analys skulle kunna vara:

 

Jag förmodar att antingen 4 eller 4.7 står för preflopraise, så han verkar passiv preflop, hans syn av din reraise tyder nog på en bra hand, och när han sedan synar ditt bet på floppen så skulle jag tro att vi borde kunna sätta honom på AK (2 överkort, med hålstegedrag) 77-QQ, KdQd och KdJd. Förmodligen hade han slagit om antingen före floppen eller på floppen med AA och KK, men de händerna kan nog inte helt uteslutas

 

När han sedan betar ut på turn borde vi kunna precisera oss till AdKx, AxKd, KdJd eller KdQd. Det är märkligt spelat om han gör så här med 77-QQ, men det finns trotts allt en möjlighet, Fi kanske ville se så det inte kom överkort eller nåt i den stilen. AA, KK samt nån form av bluff med AK utan d är inte så sannolika men möjliga.

 

På rivern kommer förstås ett A, och Fi betar halvpot, så vi behöver vinna var fjärde gång. Problemet här är att vi bara slår en bluff, man kan aldrig bortse från den möjligheten. Kanske Fi har börjat förstå att hans par i hålet, typ 88, inte står och försöker köpa potten, eller han kanske synade med KJ på floppen för att försöka bluffa om en ruter dyker upp på turn. Tror dock inte att Fi bluffar så ofta här, och alla händer som "stämmer in" på hans betsekvens slår oss. Skulle nog folda trotts hyffsade potodds, såtillvida inte min read på Fi verkligen tyder på att han är en bluffgubbe.

 

Tycker personligen att du spelar rätt preflopp-turn.

 

En mycket bra analys! Önskar jag hade haft den insikten när jag spelade handen. Jag skulle givetvis lagt mig på hans riverbet. Jag synade dock och han har QQ.

 

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har spelat mellan 1-4 timmar varje dag sen sist. Tycker att det faktiskt är kul att spela ett bord och verkligen fokusera på spelarna. Innan gårdagens långa pass tyckte jag att min varians har varit lägre än när jag spelade fler bord. Men igår hade jag ett tappat inköp med KK mot AA. Den handen tillsammans med denna hand:

 

Fi stats är: 55/16/1.93

Han spelar marginella händer superhårt och spelar i princip allt

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $1 BB (6 handed)

 

SB ($219.40)

BB ($211)

Hero ($101.20)

MP ($102.80)

CO ($135.60)

Button ($98.50)

 

Preflop: Hero is UTG with :Ks:, :Ad:. SB posts a blind of $0.50.

Hero raises to $4, 4 folds, BB calls $3.

 

Flop: ($8.50) :Td:, :Qh:, :8d:(2 players)

BB checks, Hero bets $4, BB raises to $14, Hero calls $10.

 

Turn: ($36.50) :Js:(2 players)

BB bets $19, Hero raises to $38, BB calls $19.

 

River: ($112.50) :8s:(2 players)

BB calls $210 (All-In), Hero calls $101.20 (All-In).

 

Final Pot: $423.70

 

Han visar upp Q8 och jag losar. Är det någon som tycker jag spelar handen fel?

 

 

Men sen började jag klättra uppåt. Då kommer denna hand:

 

Samma Fi, stats: 55/16/1.93

 

Både jag och Fi har DJUPA stackar!

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (5 handed)

 

Button ($124.70)

SB ($392.93)

Hero ($534.96)

UTG ($79.11)

MP ($100.35)

 

Preflop: Hero is BB with :5s:, :8s:. SB posts a blind of $0.50.

UTG calls $1, MP raises to $2, 1 fold, SB (poster) calls $1.50, Hero calls $1, UTG calls $1.

 

Flop: ($8) :Qd:, :3s:, :Ac:(4 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks, MP checks.

 

Turn: ($8) :2s:(4 players)

SB bets $5, Hero calls $5, UTG folds, MP calls $5.

 

River: ($23) :4c:(3 players)

SB bets $12, Hero raises to $24, MP folds, SB calls $392.43 (All-In), Hero folds.

 

Final Pot: $451.43

 

Kunda jag ha hittat en syn? Jag fegade ut då hans stack var i princip som min. Sitter han på 56?

 

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gått genom och analyserat mina händer sedan 1/1 2007. Drygt 1800 händer på $100 nivån.

 

Det finns ett antal luckor ....(hehe såklart)

 

Mitt problem att jag bara sätter på autopiloten tycker jag nästan har försvunnit. Visst det kan hända om jag är i en stor pott och bara "vet/vill" att min hand ska vara den bästa och att det går undan utan att jag stannar upp och tänker. Detta sker framförallt på riverna där jag synar onödigt stora betar med en förlorande hand.

 

Sen har jag problem med AQ. Både suited och off. Riktigt svårt att spela dessa. Par ligger jag back på, inte mycket men dock. Men om jag plockar bort handen som jag skrev ovan med KK mot AA så är jag plus.

 

SC ligger jag plus på, riktigt roligt då jag spelar dessa annorlunda mot förut. Mer konservativt än tidigare. Nu vill jag spela dem i flervägspotter och synar aldrig HU mot en raise med dessa händer.

 

Sen är blindsen förlorare. Jag vinner en del men då jag träffar har jag svårt att släppa. Ska försöka att bortse att de är blinds och spela på mina villkor. Dvs att jag ska spela dessa händer som vanligt, inte bara se en billig flop då jag tydligen har svårt för att plussa dessa .

 

Så sammanfattningsvis:

 

AQ-försök att vända trenden. Inte syna om jag träffat/inte vara så aggro med handen.

 

River-inte syna stora betar med förlorande händer.

 

Blinds-spela bara "vanliga" händer.

 

Smallball-försök hålla potte nere med marginella händer. Se däremot till att få betalt när jag har nötterna.

 

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte summera lite tankar...

 

Har nu spelat sedan starten på denna dagbok 8600 händer varav 5768 händer på $NL25. Totalt närmare 70 timmars spel och plussat $57 på $NL25 nivån. Härlig timpenning!

 

 

Som jag skrivit tidigare har jag haft stora problem med stora betar. Dvs att jag synar stora betar mot mig alternativt att jag ställer in vid fel tillfällen. Ibörjan fokuserade jag dessutom på preflopspelet för mycket och inte på det viktigare post flop. De erfarenheter jag bygger vidare på är dessa (detta är mina slutsatser och stämmer säkert inte för alla);

 

Så kallade starthands "Monster".

AKs, AK, AQs, AK, AA, KK. Jag blir så kär i dessa händer att jag spelar som en kratta och inte analyserar korrekt. Det är bra starthänder (de bästa) MEN om man inte spelar smart kommer man förlora mycket pengar. Oftast vinnar jag små potter och förlorar stora. Inte bra kombination.

Att lära; Driv inte händerna för långt. Glöm egot och folda. Det är vad det låter- en START hand.

 

Stora potter/betar

Detta gör stora hack i min rulle. Det är lätt att tänka "Jag ställer in och låter någon annan bestämma (läs: Slumpen / min motståndare). Våga att spela hela handen och ta ansvar!

Att lära; Om jag inte har nötterna SKA jag inte beta/calla stora betar. Skydda ditt kapital genom att minimera risken för stora förluster.

 

Big Blind

Denna position är bedräglig då man får ett gratisspel och gör allt för att kombinera en spelbar hand på floppen. Glöm det. Ställ frågan; Är denna hand stark nog för en raise? Om svaret är nej överväg om den ska spelas överhuvud taget. Om jag checkar för gratis spel måste floppen vara PERFEKT.

Att lära; Inte vara kreativ och tro att min hand är bäst.

 

Small Blind

Denna position är annu sämre än BB och handen måste vara annu starkare än i BB. Blöder bort pengar.

Att lära. Om handen inte är stark nog för att höja. Fold.

 

Axs

Ska inte spelas om jag inte befinner mig i BB. Jag vill ha minst två sätt att vinna min hand på. Korten ska helst innehålla höga värden, suited och connection. Om hålkorten bara har en typ av fördel tex suited ger jag mina motståndare en fördel och det vill jag inte ge dom.

Att lära; Dom ser läckra ut men suger. Släng dom!

 

/Gemenii

 

Hittade den här posten som jag har skrivit tidigare angående luckor. Jag känner att de problemoråden jag har kvar sen dess är blindsspelet och AQ. Det är lite märkligt för jag spelade mycket HU ett tag och gjorde bra ifrån mig. Men jag spelar för passivt i blindsen. Och framförallt där det är fler spelare i potten. Jaja, bättring!

 

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, spelade mot samma fi igår igen (han som ställde in när jag hade stege). Han spelar alá Gus Hansen (den här spelaren är dansk också). Han vinner mycket pengar på postflopspelet. När han klonkar eller floppar 2 par är det extremt svårt att veta vilka kort han spelar då han spelar alla händer superhårt med stora betar.

 

Jag hade ingen bra session igår, spelade dåligt. Loosade ett inköp med QQ mot AA, ett där jag satt och sov, hade stege, reraisade på turn och förlorade mot en högre. Det är någonting jag behöver förbättra, inte sova...men att inte reraisa på turn utan nötterna. Om jag får syn sker det enbart med händer som slår mig.

 

Sen vann jag ett inköp med triss på denna hand: Fi (alà Gus) höjer på knappen 3xBB, jag sitter i blinden och synar och en syn till från tidig position.

 

Floppen kommer 426. Han floppar tvåpar med 46s och vi pushar.

 

Sen losade jag ett inköp till mot samma fi. Alltsomallt, dåligt spel men lärde mig en del (hoppas jag).

 

Rullen har legat mellan $750 ned till $350. Nu ligger den på $550, dvs plus $50.

 

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en knapp timme nu på kvällen. Spelade bra/fick bra kort och plussade upp ett inköp. Det är så lätt att plussa när det fungerar. Har ni funderat på när ni vinner, hur ni spelar? Vad är det som skiljer mot när ni förlorar? Förlorar ni pga "dåligs kort", tilt eller vad?

 

Jag förlorar när jag spelar marginella händer och spelar dom för hårt. När jag inte spelar en hand på "mina" villor.

 

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med det där sista du sa när man inte spelar en hand "på ens vilkor" exakt så känner ja fan också

 

Vad gör man åt det? Jag försöker att inte spela händer i blinden "gratis". Det är lätt att man ser en flopp och träffar halvbra , sen åker man med handen och förlorat allt från lite till stort.

 

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argh! Sitter och lirar nu och jag åker ideligen dit på att jag limpar och träffar överpar och nån nisse träffat tvåparet och jag synar ned. Fan!

 

En ny regel:

Om jag limpar med Axs, SC eller liknande hoppas jag på att träffa färg eller stege. Då ska jag inte spela dessa händer hårt om jag träffar ett par, dvs spela handen som om den vore någonting annat! Om jag träffar tvåparet ledar jag troligen och kan spela handen hårdare.

 

Så får det bli!

 

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade bra igår. Gjorde några riktigt bra läggningar när jag hade top paret men läste fi perfekt då jag förstod att han hade triss eller tvåparet. Han hade triss. Dessutom var jag mindre benägen att syna riverbet mot en loose aggro spelare. Jag drogs inte med av hans spel så det kändes mycket bra.

 

Det är framförallt när jag impar med SC som jag står inför dessa typer av svåra händer. Jag höjer ibland pre med SC fär att mixa men oftast vill jag limpa. Jag vet att många gillar att höja dessa men det är en smaksak.

 

Jag la ned lite tid att kolla på hur ofta jag satt med typ AXs, SC och fi höjde pre (som jag muckade). Jag hade oftast hamnad HU mot fi i dessa lägen och då jag fick se floppen hade jag inte träffat. Jag har som sagt kollat mina SC och ligger plus på dessa. Är det någon som kan kolla sina SC i PT och jämföra? Skulle vara kul.

 

I kassan blev det dock ett halvt inköp minus men det spelar mindre roll då jag tyckte mitt spel var bra. Om jag spelar bra kommer stålarna.

 

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en hand. Feeedback!

 

Fi har20/13/1.5.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed)

 

BB ($186.30)

Hero ($97)

MP ($0)

CO ($111.05)

Button ($135.85)

SB ($67.55)

 

Preflop: Hero is UTG with :Th:, :Kh:. SB posts a blind of $0.50.

Hero calls $1, 3 folds, BB checks.

 

Limpar med svag hand. Normalt spelar jag inte denna hand i tidig men "kände " för det.

 

Flop: ($2.50) :Ks:, :4c:, :Ts:(3 players)

BB bets $2, Hero raises to $4, BB calls $2.

 

Turn: ($10.50) :Qc:(3 players)

BB checks, Hero bets $5, BB calls $5.

 

River: ($20.50) :Jh:; (3 players)

BB bets $17.

 

Final Pot: $37.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade mkt bra ikväll. Mycket smallball, inga syner med SC då någon raisat pre, spelade få drag utan ganska mycket ABC poker där jag försökte spela spelarna. Siktade in mig på värdespelare och försökte komma HU. Funkade bra och rullen fick sig ett kliv uppåt.

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...