Gå till innehåll

DAGBOK: Gemenii fokuserar postflopp


Gemenii

Recommended Posts

Ska nu bekänna färg offentligt. Jag har spelat och studerat poker i exakt ett år. Min första insättning på Empire gjordes den 8 november 2004. Sen dess har losat ca 2k dollar.

 

För ca 3 månader sedan rensade jag laptopen på alla pokerklienter och lovade mig själv att aldrig spela igen. Jag kände mig så usel och misslyckad! Fast jag läst, spelat, testat och förändrat fick jag det inte att fungera. Lika bra att ta alla pokerförluster och glömma allt vad poker heter! Som de flesta började jag på limit bord men upptäckte NL. Mest pengar förlorade jag på short handed NL.

 

Ett par veckor efter beslutet hände det något....Jag läste om Harrington böckerna och gav mig FAN på att göra ett försök till. Då jag losat mina pengar på Empire öppnade jag konto på Martins poker, bet365 och William Hill. Satte in 100 Euro på Martin, 50 på 365 och 50 på William. Jag började lira (som vanligt) Short handed NL 0.25/0.5 och det kändes ok! Spelade med bättre lugn och större självförtroende. Gulade på William hill men det kändes ok och stängde ner det kontot. Losade 100 Euro på Martin men satte in 100 till och fortsatte spela.

 

Det gick rätt bra och för att testa mig själv om jag kunde plussa på Empire gjorde jag ett försök till på Empire...Satte in 100 $. Gulade direkt...Bestämde mig att cash game på Empire inte var för mig och satte in ytterligare 100 $ för att bara spela SnG (har ca 40% 1:a platser på SnG). Plussade ca 30$ och gjorde ett till försök på caschgame...

 

Idag har jag 250Euro på Martins, 150$ på bet365 och 280$ på Empire. Det vill säga plus ca 180$ (inkl -50$ från William Hill) . Men då räknar jag givetvis inte de initiala 2k $ som jag ligger minus!

 

Det var bakgrunden till dagboken och nu undrar en vän av ordning varför jag vill hänga ut mig på detta sätt? Anledningen till att jag startar denna dagbok är för att försöka hjälpa andra spelare som känner igen sig och förhoppningsvis utveckla mitt eget spel. Innan mitt beslut att lägga ner pokern hade jag ca 2000 händer i Pokertrackern och ca 30% plussade , ca 10 plus minus noll och resten förlorade pengar....Det ÄR svårt att tjäna pengar över tid. Då jag har erfarenhet av finansmarknaden kommer jag att föra resonemang hämtade från finansmarknaden för att poängtera likheter med pokerspel och förhoppningsvis kunna ta hjälp av den kunskapen.

 

Mitt mål är givetvis att redovisa vinst över tid och komma tillbaka på plusminus noll dvs plussa ca 1.8k$....Jag har ingen uppsatt tidsplan utan det får ta den tid det tar (om jag kommer dit över huvud taget...).

 

Välkomna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 290
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite tekniska detaljer;

 

Jag har som ni märkt ingen bankrulle (i klassisk mening) utan jag kommer att bygga på det kapital som jag har i dagsläget.

Jag kommer inte att redovisa kontona separat utan redovisar sammanslaget.

Jag kommer endast att spela short handed NL med början på 0.25/0.5. Jag spelar under namnet Gemenii på Empire, Martins poker och bet 365. På Empire kommer jag använda Pokertracker för att framförallt kartlägga mina motspelare under spelets gång.

 

Bankrulle 7 November

IB 550$

Resultat + $180

BR UB $730

 

/Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inom finansvärlden finns ett uttryck som heter volatilitet och det är enkelt uttryckt avvikelser från ett förväntat (medel) värde. Både min kandidat och magisteruppsats har handlat om detta och jag kommer att försöka minimera volatiliteten i min bankrulle med diverse metoder. För mig är det så att det är volatiliteten som är det jobbigaste och orsaken till tilt i många sammanhang. Om jag kan minimera dessa svängningar i min banrulle (som inte finns... ;) ) hoppas jag att undvika tilt och att jag kommer att spela bättre.

 

Det andra sättet för mig att undvika tilt är att jag analyserar potoddsen för att på så sätt legitimera mina betts och om jag "vet" att fi är på ett drag presenterar jag fel odds. Om nu fi får in sin hand kan jag luta mig tillbaka på att jag gjorde rätt och han fel.

/Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första HH`s. Inspirerad av Chandarians utomordentligt intressanta kommentarer till händerna tänkte jag kommentera mina på samma sätt. Upplever att läsaren kommer bättre in i händerna och kommentarerna från spelaren gör att förståelsen ökar.

 

Denna hand är egenntligen bara ett startskott för min strålande kommande framtid! Det är min största pott och tycker att den är ett gott sätt att börja min HH med!

 

Sundtrom99 har spelat ok medans mezzo är en fisk.

 

 

***** Hand History for Game 2870074285 *****

$50 NL Texas Hold'em - Thursday, November 03, 10:29:46 EDT 2005

Table Table 36744 (6 max) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: Sundstrom99 ( $83.03 )

Seat 6: shala8rana ( $24.30 )

Seat 3: Gemenii ( $97.45 )

Seat 5: StefanossiP ( $59.86 )

Seat 1: mezzokg ( $23.80 )

Seat 4: nikinv111 ( $37.50 )

nikinv111 posts small blind [$0.25].

StefanossiP posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Gemenii [ Ah Th ] <---Limpar in

shala8rana folds.

mezzokg calls [$0.50].

Sundstrom99 calls [$0.50].

Gemenii calls [$0.50].

nikinv111 folds.

StefanossiP checks.

** Dealing Flop ** [ Kc, Js, Qd ] <---WOHA! Ett litet monster!

StefanossiP checks.

mezzokg bets [$3]. <---Han betar ut... Jag var sugen på att höja....

Sundstrom99 calls [$3].

Gemenii calls [$3].

StefanossiP folds.

** Dealing Turn ** [ 2d ]

mezzokg bets [$4].

Sundstrom99 calls [$4].

Gemenii raises [$8]. <----Nu vill jag ha lite betalt och lägger en liten bet för att potoddsen ska vara för bra för att lägga sig.

mezzokg calls [$4].

Sundstrom99 calls [$4].

** Dealing River ** [ 4c ]

mezzokg checks.

Sundstrom99 checks.

Gemenii is all-In. <---Efter visad svaghet tar jag en rövare. Förhoppningsvis tror de att jag bara försöker bluffa.

mezzokg folds.

Sundstrom99 is all-In.

Sundstrom99 shows [ Jd, Kd ] two pairs, kings and jacks.

Gemenii shows [ Ah, Th ] a straight, ten to ace.

Gemenii wins $14.42 from side pot #1 with a straight, ten to ace.

Gemenii wins $175.31 from the main pot with a straight, ten to ace.

 

Tack för kaffet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då det finns ett antal luckor i mitt spel som jag ska försöka täta till under min tid här. Framförallt när man spelat ett tag och hjärna kopplar på autopiloten och fingret klickar på automatiskt. Jag glömmer att sätta fi på en hand, inte kolla oddsen och blir mer passiv spelare. Vet inte riktigt hur jag ska komma till rätta med det....Det är framförallt under dessa tillfällen jag förlorar pengar.

/Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För vekt spelat, dom visar hyffsad styrka och du tigger om att antingen få splitpott med en annan straight (när ett Aeller T kommer på turn/river eller bli utdragen av en kåk.)

 

Visst kanske du bara kan syna på floppen för att kanske få lite extra på turn när någon av dom betar hårdare för att dom tror att ni andra är på drag, men då kan du smacka på rejält. Får du syn är det större chans att du får bättre betalt på river, om du inte blir utdragen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plaing the players...

 

Idag blev det bara en timmes spel. plussade ett inköp på NL 0.1/0.25 dvs $25. Snacka om riggad hand...

 

Fi i denna hand (fireaces) såg nästan 80 % av alla kort...Snacka om loose. Han hade kört hårt i en timme när han springer på detta

 

***** Hand History for Game 2873554199 *****

$25 NL Texas Hold'em - Tuesday, November 08, 13:10:53 EDT 2005

Table Table 36605 (6 max) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: joossaan ( $2.45 )

Seat 2: mikeinct ( $9.35 )

Seat 3: lithe ( $19.48 )

Seat 4: Gemenii ( $22.70 )

Seat 5: cpapokerguy ( $21.90 )

Seat 6: fireaces05 ( $56.60 )

mikeinct posts small blind [$0.10].

lithe posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to Gemenii [ 6s 6d ]

Gemenii calls [$0.25].

fireaces05 raises [$0.75].

joossaan folds.

mikeinct calls [$0.65].

lithe folds.

Gemenii calls [$0.50].

** Dealing Flop ** [ Qs, 6c, 6h ]

mikeinct checks.

Gemenii checks. <---då jag vet att han kommer att beta är det bara att lugt sitta tillbaka och vänta..Eller det är inte mycket att göra med en sån hand...

fireaces05 bets [$2.40].

mikeinct is all-In.

pete2344: and again

pete2344: u got the right idae

Gemenii is all-In.

fireaces05 calls [$19.55].

** Dealing Turn ** [ 5d ]

** Dealing River ** [ Td ]

lithe: did you miss that last hand pete

fireaces05 shows [ Ks, Kh ] two pairs, kings and sixes.

pete2344: thats more like it

mikeinct doesn't show [ 9s, Ac ] a pair of sixes.

Gemenii shows [ 6s, 6d ] four of a kind, sixes.

Gemenii wins $26.10 from side pot #1 with four of a kind, sixes.

Gemenii wins $26.90 from the main pot with four of a kind, sixes.

 

 

Nästa hand hade jag stor hjälp av poker trackerns "Game time" som rullar när jag spelar på Empire.

 

***** Hand History for Game 2873527223 *****

$25 NL Texas Hold'em - Tuesday, November 08, 12:13:02 EDT 2005

Table Table 36605 (6 max) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: willritch402 ( $10.25 )

Seat 2: Shakey5Jake ( $7.99 )

Seat 3: lithe ( $25 )

Seat 5: sypergyran ( $23.85 )

Seat 6: piero25 ( $15.53 )

Seat 4: Gemenii ( $25.20 )

Gemenii posts small blind [$0.10].

piero25 posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to Gemenii [ 8d 8h ]

willritch402 folds.

Shakey5Jake folds.

>You have options at Table 36618 (6 max) Table!.

lithe raises [$0.50].

Gemenii calls [$0.40].

piero25 calls [$0.25].

** Dealing Flop ** [ 4s, 5s, 3d ]

>You have options at Table 36618 (6 max) Table!.

Gemenii bets [$1.50]. <---betar pott och får en känsla att jag ligger före

piero25 calls [$1.50].

lithe calls [$1.50].

** Dealing Turn ** [ 4c ]

Gemenii checks.

piero25 bets [$5]. <--Vid den här beten kollar jag PT och ser att piero är superloose med över 80 % preflopcalls. Dessutom vinnar han under 50% vid showdown. Det är bara att syna. I Eferhand skulla jag nog höjt...

>You have options at Table 36618 (6 max) Table!.

lithe folds.

Gemenii calls [$5].

** Dealing River ** [ 6d ]

Gemenii checks.

piero25 bets [$8]. < ---här var jag 75% säker att jag hade honom

Gemenii calls [$8].

piero25 shows [ Ts, 6c ] two pairs, sixes and fours.

Gemenii shows [ 8d, 8h ] two pairs, eights and fours.

Gemenii wins $30.40 from the main pot with two pairs, eights and fours.

 

Man skulle kunna argumentera att jag skulle vara mer aggresiv men då jag i dessa lägen vill hålla potten nere för jag är inte 100% säker på min sak. Detta är för att minska på variansen i rullen.

 

De senaste 10 dagarna har jag haft 8 sessioner på Empire och bet365(var bortrest i helgen) och har plussat på alla utom en. Det var idag då jag backade 3$. Känns bra.

 

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligen att du skulle reraisat preflop för sådana där små skithöjningar dom gjorde måste man visa att man höjer inte så lite. Sedan tycker jag du spelar 8orna ganska så aggressivt och bra. duktigt gjort.

Sen förstår jag inte varför du gick all in när du hade en efter dig med fyrtalet? Det bör ligga mer värde i att bara syna efter en viss betänketid så han "vet" att han leder med sin AA/KK eller vad han troligtvis kunde ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Statisk och dynamisk stop loss

 

Money management inom aktie, valuta och derivathandel är en av de viktigaste delarna för en framgångsrik metod. Money management innefattar mer än stop losser men det är det jag tänkte avhandla idag. Jag antar att det inte finns några transaktionskostnader med i exemplen.

 

Statisk stop loss

Om vi tar ett exempel inom aktiehandel så fungerar en statisk stop loss så att innan positionen tas bestäms två nivåer där förlust eller vinst realiseras. Låt oss säga att aktien köps in vid 100 och man tror på uppgång. Stop lossen sätts på nedsidan till 90 och om aktien noteras över 120 säljer man den och tar hem vinsten. Detta innebär att den "största risken" som tas är 10.

 

En lite mer förfinad variant är att använda trailing stop. Den fungerar så att när aktien uppnått den målkurs som sattes upp innan dvs 120 så flyttas stop lossen upp till b/e dvs 100. Nu kan positionen inte gå minus utan vi hamnar som sämst på ett +-0 resultat. Det fina med denna metod är man kan genomgå en rekyl dvs att aktien går ned, utan att man blir utstoppad. När aktien sedan trendar vidare flyttas stopen succesivt upp och förhoppningsvis uppnås en vinst.

 

Dynamisk stop loss

En dynamisk stop loss anpassar sig efter marknadsmiljön den agerar i. Om en position ska tas idag skattar man den framtida volatiliteten eller gör en kvaliciferad gissning vad den kommer att bli i framtiden genom att använda den historiska. På så sätt kommer man att sätta tighta stopar i en lågvolatilitetsmiljö (små svängningar) och vidare stopar i en marknad som påvisar en hög volatilitet. Man kan fortfarande tillämpa den statiska varianten med förutbestämda nivåer eller tillämpa trailing stop.

 

Stop loss i poker

Detta kan med fördel användas på bankrullen man har när man spelar poker. Dels kan man använda stop loss på hela rullen. Dvs om man har 100 så vill man inte att den ska sjunka mer än till 95. Om detta görs går man ner i nivå eller tar ett brejk. Det är i princip samma tankesätt som att räkna antal inköp.

 

Ett annat sätt är att applicera det på inköp. Låt oss säga att jag spelar 0.5/1 NL med ett fullt inköp på 100$. Jag sätter min statiska stop loss till 50$ dvs jag blir utstoppad från bordet om mitt inköp går ned till 50$. På uppsidad sätter jag mitt profit target på 200$. Om jag förvaltar mitt inköp och dubblar upp går jag från bordet.

 

Gaps

Problemet som man stöter på är gaps, som kan verka med och mot din position. Om man köper in en aktie för 100 och sätter stoppen på 90 är den största risken 10 skrev jag tidigare. Men tyvärr kan det inträffa att information släpps ut så att aktien hoppar eller gappar. Det finns ingen köpare på 90 utan de återfinns på 85. Aktien gappar över din stop. Detta gör att förlusten blev större än den vi kalkylerat med.

 

Gaps finns tyvärr i pokerns värld också...De kallas att ställa in. Om vår stop är på 50$ som i tidigare exempel och vi ställer in kan vi hamnar på 0 dvs vi får ett gap.

 

Vad göra åt detta? För att undvika gaps i poker kan vi spela limit. Detta kommer att garantera att gaps inte inträffar. Men vi som lirar NL finns problemet kvar. Ett sätt att undvika gaps är att inte ställa in förrän man uppnått dubbelt inköp. Det negatinva med den metoden är att man mister en av sina starkaste vapen i NL spel och det är inte bra. Jag har inte några bra svar utan hoppas på feedback från er!

 

/Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger ni om denna hand? Spelade jag tomtigt?

 

***** Hand History for Game 2874841198 *****

$50 NL Texas Hold'em - Thursday, November 10, 11:43:27 EDT 2005

Table Table 36618 (6 max) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: kchien ( $55.05 )

Seat 3: shiyos1979 ( $47.25 )

Seat 6: nilsoskariko ( $54.95 )

Seat 2: Gemenii ( $50.70 )

Seat 4: assodicuori ( $35.48 )

Seat 5: irish1104 ( $29.50 )

assodicuori posts small blind [$0.25].

irish1104 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Gemenii [ Qd Ac ]

nilsoskariko calls [$0.50].

kchien calls [$0.50].

Gemenii calls [$0.50]. <--Brukar sällan limpa utan höjer 70% av tiden, men ville mixa upp spelet....

shiyos1979 folds.

assodicuori raises [$0.75].

irish1104 calls [$0.50].

nilsoskariko calls [$0.50].

kchien calls [$0.50].

Gemenii calls [$0.50].

** Dealing Flop ** [ 4c, 6d, 7s ]

assodicuori checks.

irish1104 checks.

nilsoskariko checks.

kchien checks.

Gemenii bets [$5]. <--Betar flop för att se vart jag står

assodicuori folds.

irish1104 folds.

nilsoskariko calls [$5]. < --fi synar

kchien folds.

** Dealing Turn ** [ 2c ]

nilsoskariko checks.

Gemenii bets [$15]. < --Han synade på förra beten. Vill trycka bort honom

nilsoskariko calls [$15].

** Dealing River ** [ 8d ]

nilsoskariko bets [$15]. <- Han visar styrka.

Ska jag syna, höja eller lägga mig?

 

/Gemeni

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När röken skingrade sig så förlorade jag min största pott. Vet att jag spelade korkat...Är det nån som anser att jag spelade rätt?

 

***** Hand History for Game 2875582307 *****

$50 NL Texas Hold'em - Friday, November 11, 08:16:06 EDT 2005

Table Table 54836 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Gemenii ( $134.92 )

Seat 3: ApLAYBOYpIMP ( $146.95 ) <---Loose aggresive spelare

Seat 6: phyren ( $26.28 )

Seat 5: duckerr ( $51.25 )

Seat 1: mikevickshow ( $24.90 )

ApLAYBOYpIMP posts small blind [$0.25].

duckerr posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Gemenii [ Ac Ah ]

phyren calls [$0.50].

mikevickshow raises [$4].

Gemenii raises [$12].

myformpro has joined the table.

ApLAYBOYpIMP calls [$11.75].

duckerr folds.

phyren folds.

mikevickshow calls [$8].

** Dealing Flop ** [ Kd, Qd, 5s ]

ApLAYBOYpIMP bets [$15].

mikevickshow is all-In.

Gemenii is all-In.<---får hjärnsläpp och vill bara sätta dit honom utan att fundera på vad han kan ha för hålkort.

ApLAYBOYpIMP calls [$107.92].

** Dealing Turn ** [ Jc ]

** Dealing River ** [ 7s ]

ApLAYBOYpIMP shows [ Qs, Qc ] three of a kind, queens.

mikevickshow shows [ Tc, 9c ] a straight, nine to king.

Gemenii doesn't show [ Ac, Ah ] a pair of aces.

ApLAYBOYpIMP wins $220.04 from side pot #1 with three of a kind, queens.

mikevickshow wins $73.70 from the main pot with a straight, nine to king.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu spelat drygt 1400 händer och tittar lite på statistiken från Poker Tracker. Skulle vara kul att jämföra!

 

Vol. Put $ in pot 24%

Went to showdown 31%

Won at showdown 48% (Har legat på 60%, borde nog upp)

Preflop raise 9%

Agression factor 2.41

 

 

Angående starthänder så är mitt stora problem händerna AK och AQ! Jag har svår att släppa dem och jag synar ned.

 

Dessutom ska jag sluta spela small suited A. Oftast limpar jag och sen synar höjning. Förlorar pengar på dem..

 

Ligger back på höga kort, par och två par. Förlusterna kommer oftast av ett par idiothänder. Framförallt är det tvåpar som suger!

 

Vinnarna är triss, stegar och färg.

Pocker pairs är plus.

 

/Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrar lite i strategin. Har lirat de senaste dagarna på 0.1/0.25 NL (Inköp $25). Känns bättre med tanke på min rulle istället för ett bord på 0.25/0.5. Spelar alltid två bord samtidigt. Det känns som det ger lite mer slack och man kan gå back ett inköp utan att det känns jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev ett par timmar igår. Har ett par händer här som jag gärna skulle vilja ha feedback på..

 

 

Fegspelar jag här? Gillar inte brädan men jag kanske överdriver?

 

** Game ID 581622553 starting - 2005-11-17 23:23:26

** Emmerich [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- muafc sitting in seat 1 with $68.11 [Dealer]

- BigGip sitting in seat 2 with $64.83

- theguzz sitting in seat 3 with $20.94 [sitting out]

- will180 sitting in seat 4 with $49.00

- KMK sitting in seat 5 with $28.50

- Gemenii sitting in seat 6 with $49.25

 

BigGip posted the small blind - $0.25

will180 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Gemenii: 9 of Diamonds, 9 of Spades

KMK folded

Gemenii raised - $2.00 <--Standardraise

muafc folded

BigGip called - $2.00

will180 folded

 

** Dealing the flop: 8 of Diamonds, 9 of Clubs, Queen of Spades

BigGip checked

Gemenii bet - $2.00

BigGip raised - $5.00

Gemenii raised - $17.00 <--Sätter fi på KQ, AQ eller QJ. Sittar han på QJ har han visserligen bara 4 outs till stegen men jag fegar ..

BigGip folded

Gemenii mucks:

Gemenii wins $25.80 from the main pot

 

 

 

 

End of game 581622553

 

 

Ingen storpott men hur skulle jag bete mig här?

 

** Game ID 581605706 starting - 2005-11-17 23:09:54

** Elk [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- frato sitting in seat 2 with $11.95

- huhuhuhuhu sitting in seat 3 with $56.82

- phishemp sitting in seat 4 with $48.50

- Tiiina sitting in seat 5 with $25.25 [Dealer]

- Gemenii sitting in seat 6 with $56.50

 

Gemenii posted the small blind - $0.25

frato posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Gemenii: 8 of Spades, 10 of Spades

huhuhuhuhu folded

phishemp folded

Tiiina folded

Gemenii called - $0.50

frato checked

 

** Dealing the flop: Jack of Clubs, 9 of Clubs, 3 of Spades

Gemenii checked

frato bet - $0.50

Gemenii called - $0.50 <---skulle väl betat här..

 

** Dealing the turn: Queen of Clubs

Gemenii checked

frato bet - $1.00

Gemenii called - $1.00

 

** Dealing the river: 5 of Clubs

Gemenii checked

frato bet - $1.50

Gemenii called - $1.50

frato shows: 6 of Clubs, 9 of Spades

Gemenii mucks: 8 of Spades, 10 of Spades

frato wins $6.65 from the main pot

 

End of game 581605706

 

Iallafall plussade jag typ $10 under sessionen men det viktigaste var att jag tog bra beslut (förutom några händer :)) ...Det känns som om jag börjar få grepp om mig själv och spela bra poker. Tidigare har jag nästan varit rädd för mig själv, att jag kan göra idiotmoves "av mig själv" och förlora. Vet inte om ni känner igen er.

/Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade $200 efter några härliga bad beats...

 

 

** Game ID 583728467 starting - 2005-11-19 20:07:51

** Dunkirk [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- martpoker sitting in seat 1 with $26.90 [Dealer]

- sir_arnie sitting in seat 2 with $23.15

- Gemenii sitting in seat 3 with $41.00

- brock1 sitting in seat 4 with $36.72

- Chimm sitting in seat 5 with $5.00 [sitting out]

 

sir_arnie posted the small blind - $0.25

Gemenii posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Gemenii: 2 of Hearts, 4 of Hearts

brock1 called - $0.50

martpoker folded

sir_arnie called - $0.50

Gemenii checked

 

** Dealing the flop: 2 of Diamonds, 8 of Hearts, 8 of Diamonds

sir_arnie checked

Gemenii bet - $2.00

brock1 folded

sir_arnie called - $2.00

 

** Dealing the turn: 5 of Spades

sir_arnie checked

Gemenii checked

 

** Dealing the river: 2 of Spades<---Kåk

sir_arnie bet - $3.50

Gemenii raised - $30.00

sir_arnie went all-in - $17.40

sir_arnie shows: 8 of Spades, 5 of Clubs

sir_arnie wins $45.30 from the main pot <---En högre kåk

 

End of game 583728467

 

 

** Game ID 583723503 starting - 2005-11-19 20:05:01

** Dushanbe [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Gemenii sitting in seat 1 with $90.40

- Bajsarne sitting in seat 2 with $37.30 [Dealer]

- RedDem sitting in seat 3 with $34.65

- Shade3599 sitting in seat 4 with $49.50

- hoomer sitting in seat 5 with $69.10

- LuckyPig sitting in seat 6 with $40.05

 

RedDem posted the small blind - $0.25

Shade3599 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Gemenii: 7 of Spades, 7 of Clubs

hoomer called - $0.50

LuckyPig folded

Gemenii called - $0.50

Bajsarne folded

RedDem raised - $1.00

Shade3599 folded

hoomer called - $1.00

Gemenii called - $1.00

 

** Dealing the flop: 4 of Spades, 3 of Clubs, 7 of Hearts

RedDem checked

hoomer bet - $2.50

Gemenii raised - $5.00 <----ville börja mjölka...

RedDem folded

hoomer called - $5.00

 

** Dealing the turn: 9 of Spades

hoomer bet - $6.00

Gemenii raised - $84.00

hoomer went all-in - $57.10

hoomer shows: 9 of Hearts, 9 of Clubs<---Loosar till en högre triss

 

** Dealing the river: Jack of Clubs

hoomer wins $136.70 from the main pot

 

End of game 583723503

 

 

 

 

** Game ID 583736414 starting - 2005-11-19 20:13:00

** Dunkirk [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- martpoker sitting in seat 1 with $31.20

- sir_arnie sitting in seat 2 with $37.77 [Dealer]

- Gemenii sitting in seat 3 with $18.05

- brock1 sitting in seat 4 with $29.32

- Chimm sitting in seat 5 with $14.23

- LuckyPig sitting in seat 6 with $48.75

 

Gemenii posted the small blind - $0.25

brock1 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Gemenii: 9 of Diamonds, 6 of Diamonds

Chimm raised - $1.00

LuckyPig called - $1.00

martpoker folded

sir_arnie folded

Gemenii called - $1.00

brock1 raised - $1.50

Chimm called - $1.50

LuckyPig called - $1.50

Gemenii called - $1.50

 

** Dealing the flop: 6 of Spades, 2 of Spades, 9 of Spades<---floppar två par

Gemenii bet - $0.50

brock1 raised - $1.00

Chimm folded

LuckyPig called - $1.00

Gemenii raised - $1.50

brock1 raised - $2.00

LuckyPig folded

Gemenii went all-in - $15.30

brock1 called - $16.80

brock1 shows: 10 of Hearts, 10 of Clubs

 

** Dealing the turn: 8 of Hearts

 

** Dealing the river: 7 of Hearts

brock1 wins $38.60 from the main pot <---han får in stegfan!

 

End of game 583736414

 

Allt detta började med en tomtesyn från min sida

 

 

** Game ID 583706075 starting - 2005-11-19 19:51:08

** Dunkirk [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- lanse sitting in seat 2 with $11.15 [Dealer]

- Gemenii sitting in seat 3 with $47.60

- Shade3599 sitting in seat 4 with $74.62

- pine_voyager sitting in seat 5 with $42.82

- Bajselof sitting in seat 6 with $69.15

 

Gemenii posted the small blind - $0.25

Shade3599 posted the big blind - $0.50

pine_voyager posted to play - $0.50

Bajselof posted to play - $0.50

** Dealing card to Gemenii: Jack of Diamonds, 10 of Clubs

pine_voyager checked

Bajselof checked

lanse called - $0.50

Gemenii called - $0.50

Shade3599 checked

 

** Dealing the flop: 7 of Spades, 6 of Hearts, 10 of Diamonds

Gemenii bet - $3.00

Shade3599 folded

pine_voyager called - $3.00

Bajselof raised - $9.00

lanse called - $9.00

Gemenii raised - $47.00

pine_voyager folded

Bajselof went all-in - $60.15

lanse went all-in - $1.65

Gemenii went all-in - $0.35

lanse shows: 8 of Hearts, 9 of Hearts

Bajselof shows: 7 of Hearts, 10 of Spades

 

** Dealing the turn: 7 of Diamonds

 

** Dealing the river: King of Spades

Bajselof wins $35.82 from the main pot

Bajselof wins $109.10 from side pot 1

 

End of game 583706075

 

 

 

Från och med nu ska jag fan inte låta någon komma med gratis i mina händer. Antingen lägger jag mig eller så höjer jag! Inget j-vla limp spel. I sista handen hade säker bajsnissen lagt sig med sina skitkort vid en höjning eller vad tror ni?

 

 

 

Bankrullen är nere för räkning!

 

Bankrulle start 7 November

$550

 

19 November

BR $510 Resultat -$40

 

 

/Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...