Gå till innehåll

DVD: "Vinn i Poker" av Johansson et al.


slovakien

Recommended Posts

Jag hittade ingen annan tråd om denna dvd så jag skriver det här (om det redan finns tråd om detta så rätta gärna mig).

 

Nu har den första DVDn på svenska om texas holdem släppts och jag undrar om någon sett denna/dessa och kan rekommendera att köpa den?

 

Det är tydligen Christer Johansson och Johnny Chan som gjort Dvd'erna och det är tre olika filmer.

 

Den första inriktar sig mot nybörjaren och den andra för den mer erfarne spelaren och den tredje tar dem upp enbart tävlingspoker.

 

Mer info finns här och här

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Surfade runt en dag och fick se reklam för Vinn i Poker-filmerna. Var för tillfället trött på att ligga och läsa böcker så tyckte att det skulle bli avkopplande med att kanske snappa upp tips framför tvn istället.

Så ett impulsköp blev det, hela paketet inhandlades.

 

Notera att detta bara är vad jag tyckte om filmerna, är inte ute efter att säga "att det var ett j*vla dåligt köp och att filmerna var värdelösa".

 

Men faktum är att det inte var några höjdarfilmer. Det var faktiskt lite skrattretande.

Någon kommenterade Howard Lederers filmer och de framstår verkligen som bra efter att ha sett Vinn i poker filmerna.

 

För det första är det nog inte C. Johansson rätt person att sätta framför kameran. I samtliga filmer framstår han som väldigt osäker, verkligen darrig i rösten och hakar upp sig.

Får även känslan att det hela kan gå lite snabbt för de som är nya till hold'em (Första skivan för nybörjare). Visst går han igenom väldigt grundligt, men när han kommer till odds etc. så kan det nog gå lite för snabbt för den nya.

 

Priset på skivorna är/var 179:- st eller alla för 399:- och att ta ett så hutlöst pris för dessa skivorna är skamligt.

En skiva varar mellan ~35-45 min. och det var i mina ögon en stor besvikelse.

 

En annan stor besvikelse är all reklam som berättar hur J. Chan är med i programmet och "lär en". (Faktiskt det som lockade mig mest till inköpet)

J. Chan är med så mycket som några sekunder i slutet av varje film.

Säger något i stil med att "nu är ni redo att ge er ut på pokerborden" and thats it ;/

 

Så i mina ögon kan man ha bra mycket mer nytta av sina pengar än att inhandla dessa skivorna.

 

(Kan komma med mer info om de två senare skivorna då jag snabbt tröttnade och inte kunde ta det seriöst efter första. Det gav verkligen känslan av ett skämt, något som bara skall säljas för att han vann WPT en gång)

 

Som sagt, skriver bara hur jag uppfattade "filmerna" och jag är numera mer säker på att om man vill lära sig något om poker är det böcker och erfarenhet som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...