Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla spelgalna!

Detta är säkert bara en tråd i mängden, men tänkte be om lite tips då jag är är en ren nybörjare inom området. Började med att göra en mängd gratis-omgångar på pacific poker men har nu övergått till partypoker, och man kan väl säga att det inte går direkt bra. Satte in 50$ och började med att få upp summan till över 60$, men nu är jag nere på närmare 15$...

Om man vill försöka att gå plus på online-poker -hur ska man gå till väga? Hur ska man tänka osv? Testar nu även att köra med "poker office" men kan inte utläsa så mycket mer än en väldigt massa olika siffror :roll:

Jag är rätt seriös och skulle verkligen vilja bli bättre men man måste ju börja i något hörn. Man kanske ska satsa på att läsa böcker om poker osv?

Tacksam för hjälpsamma svar, som räddar mig innan potten når noll :lol:

* RP och flytt till THe - QoS *

Postad

Äsh, håll inte på o slänga runt dina 15$. 3 inköp på NL5, låt det bära eller brista. Går det inte bra, så bör du tänka efter om du är en vinnande spelare och om du har lust att spela mer. Btw har väl inte prima lägre än NL10?

Postad
Äsh, håll inte på o slänga runt dina 15$. 3 inköp på NL5, låt det bära eller brista. Går det inte bra, så bör du tänka efter om du är en vinnande spelare och om du har lust att spela mer. Btw har väl inte prima lägre än NL10?

Har ingen primaklient installerad men har för mig sist jag höll på och visade en polare att det fanns 0,01/0,02 dvs. inköp på max $2 eller min $0,4. Är dock inte 100 på detta men det är ju bara att kolla upp.

Btw. att veta om man är en vinnande spelare kräver nog ett antal inköp så det är ju ganska svårt att veta innan man har hållit på ett tag.

Postad

Givetvis kommer jag använda dessa 15$ på partypoker och låta det bära eller brista, värre än så är det inte. Men skulle som sagt vilja lära mig tankesättet lite för att kunna spela så safe som möjligt, och därmed kunna spela så bra som möjligt.