spiritedaway Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Hej! Min första post här. Man, 20 år, singel, arbetslös, ingen gymnasieutbildning, flummare osv.. Jag har en sådan livssituation att jag behöver pengar. Jag går och dräller hemma hos farsan för tillfället, utan jobb och pengar. Jag bor på en liten ö i Norges ishav med ca 2000 invånare och arbetsbrist. Dessutom är min norska lite rostig. Hur som helst så tänkte jag satsa på det här med poker. Har spelat i ett år drygt mot amatörer, inget seriöst. Talang vill jag inte kalla mej. Satte in pengar på internetpoker ett par ggr som jag ganska snabbt spelade bort. Men nu ska jag satsa och tjäna lite pengar tänkte jag. Mitt första mål är att gå plus. Skulle jag göra 5000 kr den första månaden hade jag varit riktigt nöjd. Jag har två småbröder (2 & 4 år), katt och en hund som jag hänger med. Och pappa och hans flickvän, som gärna ser att jag ställer upp lite extra i hushållet eftersom jag inte gör något om dagarna. Ibland händer det att ungarna slår av strömmen till datorn eller rycker ut internetkontakten. Och det hjälper inte att säga till dom, det noteras knappt. Med dessa småtuffa odds är jag en av de tusentals arbetslösa ungdomar som inte har ett riktigt liv och tror de kan triumfera på internetpoker (det gäller att ha lite självdistans i såna här tuffa situationer ). Så, här är min plan för att uppnå mitt första mål: 1. Studera ett par böcker. Jag valde "Harrington on Poker (del 1 & 2). Det kan vara lite småtufft att läsa i allt skrik och stök som är omkring mej så hittills har jag bara hunnit ca 100 sidor i första boken. 2. Satsa dynghårt på ergonomi kring datorn: Jag har beställt ergonomiprylar för 5000 kr! Jag tror att mycket handlar om att klara hålla sig fokuserad och alert. 3: Liten startsumma: Resten av mina pengar till pokerkontot. (ca $150) 4. Min taktik: Spela billiga no-limit turneringar. Det ska va grejjen. Varför tror jag att jag kommer klara det här? Jag tror jag kan överlista många. Jag är duktig på schack och datorspel. En nörd, helt enkelt. Jag skriver resultaten så fort jag spelat. Försvinner alla pengar med en gång så lägger jag ner den här idén och skaffar ett jobb. Så småningom. Kommentera gärna och önska mig lycka till! Mvh spiritedaway
Djens Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 jag tycker du ska ta en titt på: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=17782 Själv tycker jag mer du ska ta tag i livet och fixa ett jobb, finns det inga där du bor så flytta eller nåt. Nätpoker är inte bara liv o lust.
spiritedaway Postad 5 November , 2005 Författare Rapport Postad 5 November , 2005 Tack för synpunkten och länken! För upplysnings skull är jag utbildad säljare och har jobb i syden. Men att kunna leva på slarv och samtidigt tjäna en hacka är grymt. I januari eller februari planerar jag att åka till Thailand där jag ska jobba som säljare och tänkte även utbilda mig till Shiatsumassör (kursen kostar en del). Jag har planer förutom pokern, men just nu sitter jag pank på världens ände. Att ha poker som ett intresse och extrainkomst är något jag tror starkt på. Men absolut inte för alla. Mvh spiritedlost
Djens Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Okej, låter som du har lite självdistans, och som lite god extrainkomst och nåt att göra på dagarna äre tokbra. Spelar du små turrar på B2B stöter du säkert på mig, "spank_me" jag har inga direkta pengar därinne så jag spelar mest €20 SnGs...
Recommended Posts