Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har svårt att hitta intressanta händer. Men här är en fin runner runner :)

Hans bet på floppen var ju inte avskräckande speciellt då han är extremt loose (dessutom har jag svårt att lägga AK med två överpar), 10 på turn ökar mina outs och jag tror att jag kommer vinna om det kommer en QKA. Vet dock inte riktigt om detta var en korrekt call då jag har lite svårt att räkna potodds och sånt utan pokeroffice, som inte fungerar till Tain. Dock tror ajg inte det nu i efterhand.

KLOOONK, damen satt perfekt i det där läget och när han bettade 4.60$ var det bara att köra in degen. Förmodligen spelade jag inte denna hand korrekt men det lönade sig den här gången iaf.

EDIT: Dom första sakerna som min bet på 80cent ska vara lite längre ner, verkar vara ytterliggare en bugg i tain (kolla time stamp).

2.1.jpg

2.2.jpg

2.3.jpg

• Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Har endast lirat SH idag, och det gick bättre än vad det gjort de tidigare dagarna. Jag fick bra betalt när jag väl fick något och korten var på min sida idag. Får se om det blir någon mer poker ikväll, isåfall kommer det en kvällsuppdatering.

4/11 173$

5/11 168$ -5$

6/11 175$ 7$

7/11 230$ 55$

En sak till, jag stannade hem från skolan idag. MEN jag anser att det var av goda grunder. Kunde inte sova förrän klockan 5 på morgonen, då kroppen var "inställd" för lov och sen vaknade jag runt 12, skulle jag stressa iväg till skolan då skulle jag nog endast ha hunnit på en lektion. Men lite småångest över att man stannade hemma från den lektionen har man ju. Var trots allt en lektion jag missat rätt ofta. :?

Postad

Satte mig ner på två st 6sh bord. Hann endast spela 10händer sen kraschade Tain, ovanligt. På dom 10 händerna hann jag torska ett inköp på ena bordet som jag sen vann tillbaka på det andra bordet handen efter. gick nog minus -20cent :(

Nu blir det ingen mer poker för idag, Tain lär ju inte fungera förrän tidigast om en timma och jag börjar bli trött. Är ledig från skolan imorgon så jag kan vara hemma lira poker utan ångest :)

Postad

AK-handen är ju rent utsagt skitdåligt spelad!

Helt okej raise preflop, är väl standard.

På floppen totalmissar du. Tror du att fi försöker fula till sig potten, reraisa kraftigt. Det rekommenderar jag dock inte, för i de flesta fall får du SYN.

Men, syna är korrekt, du har odds till överkorten.

På turn blir allt fel. Du har knappast odds att syna ett överbet med A-hög och en hålstege, mot en fi som visar styrka nog att ha ditt eventuella rivrade överpar slaget, så allt annat än blixtfold där är korkat.

Och på rivern...tja...well klonked :)

Postad

Jag misstänkte att jag gjorde fel på turn. Men vad ska man säga, ibland gör tvärtemot vad man vet är rätt :)

Hade tur denna gång (skönt med en läxa som inte kostade en något).

Postad

Har endast kunna lira 1timma idag då Tain envisas med att bugga och vara allmänt konstigt. Uppdaterade mina drivrutiner till mitt graffekort och allt buggade sig. var tvungen att hitta den gammla versionen igen för att få det att fungera. Inte alls kul.. :(

Men den sessionen jag spelat började riktigt bra plussade direkt ett inköp men efter någon timma åkte jag på en runner runner färg mot mitt två par och mitt öde var bestämt. Trots det slutade jag på plussidan :D

4/11 173$

5/11 168$ -5$

6/11 175$ 7$

7/11 230$ 55$

8/11 243$ 13$

Inga intressanta händer idag tyvärr. Vad för sorts händer vill ni se?

En kvällsuppdatering kan göra ifall jag lirar någon kvällsession.

Postad

Jag skulle gärna vilja se rätt vanliga händer, fasst som DU är lite osäker på. Det skulle vara kul, då kan många fler få sitt sagt och samtidigt få väldigt viktiga tips. Det behövs absolut inte showdowns :)

GL btw!

Postad

Mindre krångel kan jag tro, men mindre fisk? Finns ju hur många dåliga spelare som helst nu på expekt. De flesta "plussarna" lämnade kanske var tillräckligt smart för att lämna expekt vid flytten? ;)

Hursomhelst så spelade jag en kvällsessions, denna hand fick jag ganska tidigt. Tyckte jag spelade den helt rätt, var inte mycket jag kunde göra.

3.1.jpg

3.2.jpg

3.3.jpg

Efter det så blev jag lite småsur och övervägde att avbryta sessionen direkt. Men jag tänkte äsch. Jag lirar till 20.30 och det får gå som de går.

Som tur var stannade jag och jag lyckades till slut vinna tillbaka pengarna och plussa lite med.

EDIT: Ojdå glömde sudda ut vilka kort han fick. Aja, ni överlever väl denna gång :)

Uppdaterad:

4/11 173$

5/11 168$ -5$

6/11 175$ 7$

7/11 230$ 55$

8/11 251$ 21$

Postad

Spelade precis en fyratimmars session som slutade på plus omkring 15$. Hade lite otur i del potter och spelade inte alls så bra som jag ville. Här är ett exempel där jag tycker jag kunde spela lite aggressivare speciellt vid floppen. Men jag var för rädd mot att möta en bättre kicker, vilket jag ofta är.

EDIT: Om ni tycker en del saker verkar skumma så är en bugga i Tain som gör att en "actions" hamnar på fel stället. Det är bara att kolla time stamp om ni är osäkra.

4.1.jpg

4.2.jpg

4.3.jpg

4.4.jpg

Han hade A2, yippe! :roll:

Postad

Usch, sista handen jag spelade som förstörde hela sessionen för mig.

6.1.jpg

6.2.jpg

6.3.jpg

6.4.jpg

Det var nog lite frustration som fick mig att gå all-in i slutet. Ville inte lägga en bra hand mot han igen. Tvärr så var det inte det rätta beslutet.

Skäms... :cry:

Postad
Spelade precis en fyratimmars session som slutade på plus omkring 15$.

När slutade du skolan idag då? :lol: kl 10?

Haha, har endast en lektion på onsdagar. Vad de nu gör för skillnad när jag ändå stannade hemma från den. Ingen bra start på detta :?

Postad
Spelade precis en fyratimmars session som slutade på plus omkring 15$.

När slutade du skolan idag då? :lol: kl 10?

Haha, har endast en lektion på onsdagar. Vad de nu gör för skillnad när jag ändå stannade hemma från den. Ingen bra start på detta :?

Får man fråga vad du har för betyg i genomsnitt?

Postad

Hmm. Får väl säga G+ eller VG-. Har 2st MVG, 4VG och typ 6-7G och ett IG (matte C).

Fast på den tiden var frånvaron 25% nu är den högre :(. Saknar motivation. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att få tillbaks motivationen att vilja ha höga betyg. I 9an hade jag 275poäng (9MVG, 8VG, 2G) då var jag 100% motiverad och frånvaroprocenten kan inte varit högre än 2-3%.

Hur fan ska man göra egentligen... :? Går ju inte en dag utan att jag vill hoppa av skolan och börja jobba.

Postad
Hmm. Får väl säga G+ eller VG-. Har 2st MVG, 4VG och typ 6-7G och ett IG (matte C).

Fast på den tiden var frånvaron 25% nu är den högre :(. Saknar motivation. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att få tillbaks motivationen att vilja ha höga betyg. I 9an hade jag 275poäng (9MVG, 8VG, 2G) då var jag 100% motiverad och frånvaroprocenten kan inte varit högre än 2-3%.

Hur fan ska man göra egentligen... :? Går ju inte en dag utan att jag vill hoppa av skolan och börja jobba.

Intresant må jag då säga.. Ta dig själv gör en kopia så har du mig... Dock så hade jag bara 1 G i 9:an o det var i musik.

Jag lider av samma problem som dig. Gå ej till skolan o känner likadant som dig. Har ungefär samma betyg som du har nu med. Dock IG i Geografi. Och bara ett MVG. :twisted:8-)

Postad

Jag brottas lite med samma problem som dig med. Vikten skolan och Pokern?

Mår du lite psykiskt dåligt över att du blivit slöare och inte kan ta tag i saker med?

Postad

Läskigt att ens liv liknar en annans så mycket :).

Jo, det gör man! JAG VILL JU SÅ GÄRNA GÅ... på kvällen tänker jag alltid ska gå ska gå ska gå ska gå! Sen ringer klockan på morgonen och man stänger av den. Sen vaknar man 11 och tänker vad i helvete håller jag på med. Ännu värre är ju att morsan inte vet om hur mycket jag är borta... Hon vet att jag är borta lite men inte så mycket som jag verkligen och det är inte direkt roligt att ljuga...

Jag får hoppas för din och min skull att det blir bättre snart för oss båda! :)

En sak som skiljer oss såg jag nu. Jag har lirat poker lite längre än dig och istället för att plussa 10k under den tiden så ligger jag nog på +- 0 kanske plus 1-2k efter nu då min 25$ är uppe i 270$ :P

Postad
Läskigt att ens liv liknar en annans så mycket :).

Jo, det gör man! JAG VILL JU SÅ GÄRNA GÅ... på kvällen tänker jag alltid ska gå ska gå ska gå ska gå! Sen ringer klockan på morgonen och man stänger av den. Sen vaknar man 11 och tänker vad i helvete håller jag på med. Ännu värre är ju att morsan inte vet om hur mycket jag är borta... Hon vet att jag är borta lite men inte så mycket som jag verkligen och det är inte direkt roligt att ljuga...

Jag får hoppas för din och min skull att det blir bättre snart för oss båda! :)

En sak som skiljer oss såg jag nu. Jag har lirat poker lite längre än dig och istället för att plussa 10k under den tiden så ligger jag nog på +- 0 kanske plus 1-2k efter nu då min 25$ är uppe i 270$ :P

Jo samma här. Ingen här hemma som vet när jag skolkar eftersom att ansvaret ligger mest på mig själv. Ljuger gör jag med då och då, som sagt inte speciellt kul.

Jag tror att vi båda kommer lyckas med våra mål. :D Har den känslan.

Om inte annat så får vi hjälpa varandra. ;)

Lycka till, jag ska bevaka din dagbok och försöka skälla lite på dig när du inte är i skolan. ;)

På den punkten är vi också lite olika jag skolkar typ endast bara 2 lektioner i veckan tror jag. Oväsentliga som psykologi :D

Postad

Jaha, endast 2lektioner i veckan. Det är väl inte så himla farligt, nu vet jag dock inte hur många du har i veckan men det låter inte så farligt :)

Gör så :)

Postad
Jaha, endast 2lektioner i veckan. Det är väl inte så himla farligt, nu vet jag dock inte hur många du har i veckan men det låter inte så farligt :)

Gör så :)

Jag har 14 i veckan:P det blir väl lite över 10 procent=)

Postad

BAH!! Värsta tilten usch! Torskade 30$ på mindre än 15min! :evil:

Det får vara nog för idag! Jag som var uppe i 300$ ett tag, har nu endast 243$. Jaja nog tjatat om det, får ta ny tag imorgon!

4/11 173$

5/11 168$ -5$

6/11 175$ 7$

7/11 230$ 55$

8/11 251$ 21$

9/11 193$ -58$ UTTAG 50$

Det positiva med detta är att jag inte tiltade och gick upp i nivå som tidigare!

EDIT: Dyraste kepsen någonsin, fick den smarta iden att sätta in 50$ på empire poker och ta ut direkt för att få en gratis keps. Självklart visar det sig att jag måste lira 50rakes hands Hann lira 4raked hands innan tilten var ett faktum. En keps för 400kr tackar! :D

Får ta ut 50$ från rullen då de andra 50$ kom direkt från studiebidraget.

Ajajaja får sova bort besvikelsen! :(

Postad

VAD GÖR JAG!?!?

Trots att jag inte ska spela mera så går jag in sätter mig ner och spelar och spelar bort 100$ då jag inte kan hålla mig på rätt nivå... Jag cashade ut resten och fryser dagboken till nästa försök.

När detta nu lär bli?

Satan vad besviken jag är på mig själv! :?

• Skapa nytt...