Daxxar Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Tjenare alla pokerälskare, överviktiga, och folk som hamnat fel. Detta är mitt andra försök att skriva en dagbok, det första försöket blev inte alls bra och lades snabbt ner på grund av att jag gulade och tog en paus från pokern. Nu är jag tillbaka rundare, smartare och bättre. Lite om mig, jag är 18år och bor i en av Stockholms norra förorter. Jag har alltid varit en bra student fast det senaste året har jag börjat skolka mer och mer och lägga mindre och mindre tid på studier. Studierna är en sak som jag vill satsa mer på, men motivationen har helt försvunnit, vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Men jag kommer väl på något. Jag har alltid varit lite överviktig i hela mitt liv och gått upp lite i vikt den senaste tiden, därför ska jag försöka att gå ner i vikt genom att inte äta lika mycket snabbmat och att röra lite mer på mig. Jag är en 1.88 lång och väger 96kg. Det ger mig en BMI på 27.2 (det normala är mellan 20-25). För att nå en BMI på 25 så måste jag väga minst 88kg det är den vikten jag ska försöka nå. I denna dagbok ska jag först och främst redovisa intressanta händer och vinster/förluster. Men jag ska även dokumentera min viktnedgång i hopp om att det ska hjälpa mig att nå min målvikt på 88kg, kanske jag även kan motivera ni andra slashasar där ute att gå ner lite vikt så vore det en liten vinst för mig, dig och samhället. Jag ska även skriva om min närvaro i skolan, bara som en liten notis i något inlägg. Om detta hjälper vet jag inte, men kanske, kanske det kan få mig att börja gå till skolan oftare om jag ser hur ofta jag stannar hemma. Ni kan ju också skälla lite på mig, kan fungera det med. Detta är först och främst en pokerdagbok så det vore nog ett misstag att inte skriva lite om det. Jag har lirat poker i 2år nu. Det började riktigt bra och jag vann omkring 5-6000 på några månader, det fick dumma lilla 16årige jag att tro jag var bättre en de flesta proffsen. Men sen vände det och efter ett år låg jag back 1000kr. Då började jag undra vad jag gjorde för fel, jag började köpa pokerböcker, och läste sen om detta forum i pokerhandboken. Hamnade här och insåg hur dålig pokerspelare jag egentligen var. Borde väl ha tackat gud för att jag inte låg back 20.000kr och blivit av med ett antal fingrar efter att ha lånat pengar från skumma typer. Jag fortsatte läsa böcker och hänga på detta forum, satte in 200-300kr lite då och då som jag som jag för det mesta lyckades spela upp till 60-70$ sen vågade jag inte spela vidare utan tog ut det. Men nu har jag bestämt mig för att spela vidare. Jag började för 3-4 dagar sedan med att sätta in 200 som blev 25$. Dessa 25$ är nu uppe i 173$ tack vare skicklighet. Nej då, ska jag vara ärlig måste jag nog säga att jag har haft en hel del tur men jag tror nog även att jag är en vinnande spelare i längden. Detta får vi nog få reda på inom sinom tid. Hejhopp, glömde visst att nämna att jag för tillfället spelar på blindsen 0.10/0.20, spännande, eller hur? Bankrulle kravet jag tänker följa när väl kommer upp i de summorna är 30inköp. Alltså 600$ för 0.10/0.20 och för att gå upp till nästa nivå som är 0.25/0.50 så måste jag ha en bankrulle på minst 1500$. Optimist, javisst! Nu skrev jag förmodligen lite för mycket för de flesta, men när fingrarna börjar flyga över tangentbordet så är det svårt att sluta men om bara en enda orkade läsa igenom hela, så var det värt det. Bankrulle start: 173$ Vikt start: 96kg Frånvaroprocent från skolan: På tok för hög JAG SKA VINNA!
jaroiten Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 För att nå en BMI på 25 så måste jag väga minst 88kg det är den vikten jag ska försöka nå.Du säger att du väger 96kg, så vad är problemet?
gdaily Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Kul med en dagbok i tre dimensitoner! Jag hoppas du når i alla fall ett av dina delmål!
Hjort Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Lycka till! Ett tips angående träningen är att föra så mycket nördig statistik som det går. Det är sjukt kul att uppdatera excelark och se hur vikterna man kan lyfta ökar, osv. Då får man se sin highscore kontinuerligt öka, vilket är väldigt bra för motivationen.
Sactodian Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Lite OT, men är det någon som har ett träningsexcelark, typ som ballers pokerark?
gdaily Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Vill att du använder måttet (konstant*bankrulle)/(frånvarodagar*vikt). Tappar du i bankrulle så måste du tappa i vikt också, för att du skall "ligga jämt". En skolkad dag påverkar ekvationen extra mycket...
questan Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 hoppas du lyckas me att kombinera träning o poker! själv har man avinstallerat klienterna...ner till 85kg innan de blir mer lirande för mig (95kg nu).
Djens Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Intressant, jag e själv både poker o träningsgalning från tid till tid samt har en tendens att tröstäta när jag blir tokbadbeatad . GL HF!
Daxxar Postad 5 November , 2005 Författare Rapport Postad 5 November , 2005 Oj, vilken respons man fick. Trodde inte ens att folk skulle orka läsa igenom. Får tacka alla som önskat mig lycka till! En första pokeruppdateringen kommer förmodligen ikväll. Angående vikten så vägde jag mig imorse (har märkt att man väger minst på morgonen) är man desperat eller vad? Vågen stannade då på 96.6kg. Är nog bättre om jag väger mig en gång i veckan i stället. Så från och med nu så uppdaterar jag vikten varje lördag då det blir motiverande då man verkligen ser att man går ner i vikt, om jag nu kommer göra det. En ny regel är att jag ska äta max 4 mackor om dagen. Då mackorna jag äter är rena kaloriebomben. Tidigare kunde jag äta upp till 8-10st om dagen. Vill att du använder måttet (konstant*bankrulle)/(frånvarodagar*vikt). Tappar du i bankrulle så måste du tappa i vikt också, för att du skall "ligga jämt". En skolkad dag påverkar ekvationen extra mycket... Hahaha, jo du låter väldigt bra det. Synd bara att jag förmodligen kommer sabba den siffran med frånvarodagar. Men jag får verkligen försöka. Matten var aldig min starka sida, men jag förstår din ekvation. Det jag inte riktigt förstår är konstanten, ska det bara vara en siffra eller någon speciell siffra?
questan Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 skippa ljust bröd...finns lite grövre som e helt ok att käka! Jäkligt segt att bara äta nyttigt...så minst 1dag per vecka kan du käka kebab,godis o sånt du gillar! Jag körde det aug-okt förra året...onyttigt fre-sön...träning mån-tors o lite nyttigare käk. gick ifrån 86-74. fast då sprang jag över 10km varje pass...så satsa på att komma upp till 10km så kan du nästan äta vad du vill!! fast kör inte för hårt ibörjan...då kan du få problem me benhinnorna. för mig funkar inte löpning nu...måste sitta på motionscykeln istället
juttis Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Jag vet att det är ganska omysigt på vintern men morgonpromenader på typ 45 min innan frukost med en stor kopp varmt kaffe (alt. koffeintabletter) i magen gör susen. Unna dig en pulsmätare och en mp3-spelare också. Go crazy! Lycka till med pokern dessutom.
aglo Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Alltså 600$ för 0.10/0.20 och för att gå upp till nästa nivå som är 0.25/0.50 så måste jag ha en bankrulle på minst 1500$. Optimist, javisst! Ett ord: bonushora! Det är ett perfekt sätt att bygga BR på. Det kanske går lite segt eftersom du spelar NL$20, men om du spelar hyffsat bra kommer du nog se att bankrullen växer snabbare än du kunnat ana. GL!
Daxxar Postad 5 November , 2005 Författare Rapport Postad 5 November , 2005 Ajajaj, detta började inte bra. Jag har precis satt mig ner vid två bord för att avnjuta några timmars poker. Redan efter 10 händer så har jag fått QQ två gånger och fått två all-in preflop emot mig. Båda gångerna callade jag och båda gångerna så fick jag se AA i handen på ”fienden”. Detta ledde till -30$, tilt och ett extremt grinigt humör och klockan var inte ens 11.00, kul… Vad anser ni om detta egentligen? Var det rätt av mig att calla deras all-in, ena hade 14$ andra hade 17$. Är det fel att tro att de flesta som går all-in preflop på denna låga nivå har sämre händer än KK och AA? Hursomhelst så tiltade jag och var ett tag nere på 100$ alltså -70$ för dagen. Men med lite bättre spel under kvällen och en fin bonus på 15$ så lyckades jag spela upp mig till 145$ alltså ett dagsresultat på -27$. Jag får hoppas på att dagen börjar bättre imorgon och att jag har får lite mera tur med korten. Eftersom forumet låg nere så skrev jag detta i word för att jag senare skulle kunna kopiera texten. Så jag spelade lite till efter att jag skrev detta och på första handen får jag QQ. Ni kanske redan nu vet vad som kommer hända? Jag höjer 5x BB och han gör en miniraise. Jag callar med tanke på det som hänt tidigare. Floppen är låga kort, regnbåge. Jag raisar 5$ han går all in och jag callar. Självklart sitter han på AA. Hur ofta ska detta hända på en dag? Torskat totalt 50$ på det detta nu vilket nästan är 1/3 av min rulle. Hursomhelst så började jag tilta igen och spelade ett 0.50/1 blindsbord!!! FYSKÄMS! På första handen får AJs och går all-in med 30$ två callar, ena med AA andra med QQ. Floppade två JJ och trissen satt. Alltså en vunnen pot på 91$. Jag hade oförskämt mycket tur och jag antar det var pokerguden som ville ge mig en till chans. Summering: Spelade så dåligt så att det inte var sant. Har inte varit med om värre tilt tidigare. Jag riktigt besviken på mig själv och hoppas att det ska bättre imorgon. Sen blev det inte bättre att folk la sig mot i 95% fallen då jag hade något. 4/11 173$ 5/11 168$ -5$ En sak till, någon som vet om det finns något verktyg som fixar HH åt en på Tain-nätverket? Går ju inte att kopiera deras HH och sen klistra in, blir ju helt fel då.
Ceritus Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Trevligt att läsa en dagbok med lite olika mål och inte bara pokern som ämne. Måste säga att jag känner igen mig otroligt bra i din presentation, läkigt måste jag säga. Skulle jag inte vara i mina sinnes fulla bruk skulle jag trott någon dreb med mig Kommer absolut förlja denna dagbok. Lycka till med både vikt, bankrulle och studierna
Daxxar Postad 6 November , 2005 Författare Rapport Postad 6 November , 2005 Trevligt att läsa en dagbok med lite olika mål och inte bara pokern som ämne. Måste säga att jag känner igen mig otroligt bra i din presentation, läkigt måste jag säga. Skulle jag inte vara i mina sinnes fulla bruk skulle jag trott någon dreb med mig Kommer absolut förlja denna dagbok. Lycka till med både vikt, bankrulle och studierna Hehe, jag tror det kan finns en del personer som är som oss Jag ska försöka posta en HH från Tain nätverket. Ska kopiera och klistra lite och försöka göra en mall för kommande HH. Resultat kommer nog snart ska ni se Pokern idag har gått sådär, det började med att man torskade ett inköp när mina JJ mötte QQ. Har verkligen svårt med att lägga höga PP när det inte ligger något överkort på bordet. Tiltade sen bort ytterliggare 30$, fast det har gått lite bättre nu eftermiddag och jag ligger för tillfället back 6$ vilket är helt okej med tanke på att jag tiltade IGEN! Måste lära mig att inte tilta. En "test" handhistory kommer snart.
Daxxar Postad 6 November , 2005 Författare Rapport Postad 6 November , 2005 edit: Blev visst två meddelanden, men varför syns in bilderna nedan? Jag kan bara se dem efter att de hamnat i cachen..
Daxxar Postad 6 November , 2005 Författare Rapport Postad 6 November , 2005 Det var extremt svårt att klistra och klistra. Men vad tycker ni om att jag tar bilder av det? Fungerar detta? Mitt nick är --svensken-- Eller kommer sidan att laddas för segt? Ge gärna tips!
jaroiten Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Varför mesbettar du postflop? Du ger ju odds för att bli utdragen av en högre kåk... och spelar du JJ som en draghand med ditt call preflop?
Daxxar Postad 6 November , 2005 Författare Rapport Postad 6 November , 2005 Varför mesbettar du postflop? Du ger ju odds för att bli utdragen av en högre kåk... och spelar du JJ som en draghand med ditt call preflop? Hehe jadu, folk har lätt att lägga sig för högre bettar och tänkte att jag får en raise emot mig ifall någon sitter på ett A. Sen när två callade tänkte jag att någon av dom förhoppningsvis slowspelar ett A. sen när mitt 80cents bet blev callat var jag nästan säker. Då tryckte jag in med 5$ och hoppades på raise vilket jag fick. Det lönade sig iaf. Fast jag brukar inte messpela såhär, men handen jag fick var ju närmare oslagbar. Så varför inte? Angående bilderna, var du tvungen att se på dom genom ett annat fönster eller såg du dom direkt i forumet?
Daxxar Postad 6 November , 2005 Författare Rapport Postad 6 November , 2005 Kvällsessions gick helt okej, jag lyckades plussade även om det gick mycket långsamt. Hittade ingen intressant hand, det gick väldigt segt överlag och vinsterna var mycket små. Och småbuggarna på Tain-nätverket gjorde det inte roligare. 4/11 173$ 5/11 168$ -5$ 6/11 175$ 7$ Det går väldigt långsamt just nu. Men det börjar väl flyta på bättre snart hoppas jag!
Dark2 Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Ett tips om tränningen är att cykla i skogen kanks eär svårt för dig. Men jag tycker det är skit tråkigt att gå i skogen så jag tog ut min cykel och cyklade en vända i skogen riktigt kul. Kankse är bättre att gå. Men bättre att göra något än inget. Och tränning ska ju vara kul.
Daxxar Postad 7 November , 2005 Författare Rapport Postad 7 November , 2005 Ingen som kan säga något om bilderna? Behöver veta vad jag ska göra för att få dom att visas i forumet. Eller kanske det är en begränsad storlek på bildern, någon som vet något? Ett tips om tränningen är att cykla i skogen kanks eär svårt för dig. Men jag tycker det är skit tråkigt att gå i skogen så jag tog ut min cykel och cyklade en vända i skogen riktigt kul. Kankse är bättre att gå. Men bättre att göra något än inget. Och tränning ska ju vara kul. Jadu, cykla (cyckla?) (hjärnsläpp) är faktiskt roligare än att gå. Så det gör jag redan mycket, fast träning kan ju aldrig vara bättre än t.ex poker fast man kan ju alltid göra det mindre jobbigt
Pichi Postad 7 November , 2005 Rapport Postad 7 November , 2005 Ska inte du vara i skolan nu?? Kanske ledigt? Angående bilderna så kan jag inte se dem. Andra kanske kan? Men fortsätt skriv dagbok denna var ju spännande!!!!!
Daxxar Postad 7 November , 2005 Författare Rapport Postad 7 November , 2005 Hahahaha, det började inte bra. Jag hade VERKLIGEN tänkt att dra till skolan men somnade inte förrän klockan 5. Vaknade runt 12 och ansåg att det inte var någon ide att gå till skolan då jag bara skulle hinna dit till en lektion. Man får ju lite ångest över att man stannar hemma trots att man lovat man ska försöka satsa på skolan. Imorgon är jag iaf ledig så jag får ta nya tag på onsdag! Angående bilderna så ska jag pröva en annan host och får se om det löser problemet. EDIT: Nu kan jag se bilderna med den nya hosten, kan ni andra gör det? Isåfall är det bra om jag göra sådär när jag ska posta HH eller kommer sidan att laddas för segt?
banzai3030 Postad 7 November , 2005 Rapport Postad 7 November , 2005 Ett delikat problem, med Tains jobbiga HH's. För mig funkar det iaf bra med bilden, och sidan laddar snabbt, men det du skulle kunna göra är att sudda bort (med t ex Paint ) Vad motståndaren har för hålkort så man inte vet det redan från början, utan åtminstone får se det först vid showdown. Ang skolan så vet jag precis hur det känns, var väldigt frånvarande på gymnasiet typ halva tvåan och halva trean. Ryckte upp mig nån gång under vårterminen i trean och var knappt frånvarande en dag, men lyckades inte rädda alla betyg. De ämnen jag tyckte om och var bra på hade jag givetvis bra betyg i, men det hjälper inte så mkt när man har ett par ämnen med IG och inte får riktigt slutbetyg. Lyckligtvis kan man ju ta igen betyg senare, men skönast är ju att slippa göra det, så kör hårt med skolan
Recommended Posts