Gå till innehåll

NLT - Trn, slänga AJ mot raise UTG

Recommended Posts

Postad

Konstig fråga. Jag slänger AJ där även om UTG foldar, såvida det inte är shorthanded. AK spelar jag men AQ dumpar jag också. AJ ska man spela i position i ohöjda potter, då försöker man sno blinds eller limpar bakom med den.

Postad

Fullt bord och utan read talar nog för en fold.

Eftersom det är så otroligt populärt att raisa i tidigt position med SC's nuförtiden så händer att jag reraisar med AJ / AQ också, ger om inte annat massor med mer info än en syn, dock knappast tänkbart vid fullbord.

AQ har jag aldrig lagt i en ohöjd pot så långt jag kan minnas, men vi spelar alla olika :grin:

Postad

AJ/AQ är i mina ögon de sämsta händerna du kan reraisa en spelare som höjt UTG vid ett fullbord. Sen vet jag inte om det är så fruktansvärt vanligt att höja UTG med låga SC i en turnering när blindsen stigit lite.

Postad
Fullt bord och utan read talar nog för en fold.

Eftersom det är så otroligt populärt att raisa i tidigt position med SC's nuförtiden så händer att jag reraisar med AJ / AQ också, ger om inte annat massor med mer info än en syn, dock knappast tänkbart vid fullbord.

AQ har jag aldrig lagt i en ohöjd pot så långt jag kan minnas, men vi spelar alla olika :grin:

Menade att jag lägger AQ mot en höjning.

Postad

Bra, då gjorde jag rätt. Vann turneringen gjorde jag med.

Konstig fråga säger ni, då har jag nog en del läckor att täta. Alltid plussat, men det har vart lite svajigt på senaste.