Mullansson Postad 21 September , 2004 Rapport Postad 21 September , 2004 Skulle gärna vilja ha lite feedback på följande hand. Först och främst är det mitt spel på Turn som jag själv ställer mig lite frågande till. Borde jag gjort något annorlunda? Överskattar jag mitt tvåpar på floppen? Game # 011,250,923 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Falkenberg" Game ended Tuesday 2004-Sep-21 7:31:28 PM GMT Players: Stocken (EUR 33.00 in seat 1) jonasjol (EUR 30.50 in seat 2) Mullansson (EUR 54.25 in seat 3) Ellion (EUR 32.25 in seat 4) Fyrans (EUR 54.00 in seat 5) Ckembar (EUR 8.00 in seat 7) krutrok (EUR 13.50 in seat 8) Dealer: Stocken Small Blind: jonasjol (0.25) Big Blind: Mullansson (0.50) Big + Small Blind: krutrok (0.75) Mullansson was dealt: Kc - 7d Ellion Call (0.50) Fyrans Call (0.50) Ckembar Fold krutrok Check Stocken Call (0.50) jonasjol Call (0.25) Mullansson Check Flop Kh - Jd - 7h jonasjol Check Mullansson Check Ellion Bet (0.50) Fyrans Call (0.50) krutrok Call (0.50) Stocken Call (0.50) jonasjol Call (0.50) Mullansson Raise (3.00) Ellion Fold Fyrans Call (2.50) krutrok Fold Stocken Fold jonasjol Fold Turn Kh - Jd - 7h - 2s Mullansson Bet (4.00) Fyrans Call (4.00) River Kh - Jd - 7h - 2s - 6h Mullansson Check Fyrans Bet (12.00) Mullansson Fold Fyrans Payback (12.00) Fyrans didn't show hand Fyrans wins: EUR 18.50 Rake: EUR 0.75 Citera
finnish_fox Postad 21 September , 2004 Rapport Postad 21 September , 2004 Jag kan bara berätta hur jag hade spelat och det är som följer. Satsa högre. Gärna pott. 4$ i en pott på $10.5(?) på turn är en för liten satsning. Du borde nog raisat mer på floppen också, ett potbet där med. Citera
Stahl Postad 21 September , 2004 Rapport Postad 21 September , 2004 Fyrans lär inte haft ett skit. Citera
Mullansson Postad 21 September , 2004 Författare Rapport Postad 21 September , 2004 Fyrans lär inte haft ett skit. Nä, jag känner att jag la upp ganska perfekt för honom att bluffa på rivern. Kände ändå att en call var omöjlig då den 3:e låg på bordet, och det är ju trots allt en hel del andra händer som slår mitt tvåpar om han nu inte satt med färgen. Ser inte riktigt varför han följde med annars, KQ möjligtvis (AK hade han nog höjt före eller på floppen), men då känns ändå hans riverbet lite märkligt. Satsa högre. Gärna pott. 4$ i en pott på $10.5(?) på turn är en för liten satsning. Du borde nog raisat mer på floppen också, ett potbet där med. Ja, jag håller med om att $4-betten blir liksom varken eller. Hur hade du gjort på rivern då, om han följt med? Citera
fek02cth Postad 21 September , 2004 Rapport Postad 21 September , 2004 Du bjöd ju in honom i handen.. För det första: du skulle inte ha spelat handen över huvud taget, K7o är inte en bra hand. För det andra: Betta pott på flopen så att motståndarna inte drar till färg eller stege, eller iaf inte får odds till det, en call här är katastrof. För det tredje, när en snäll tvåa kommer på turn, betta pott igen! Var inte rädd för att slänga in markerna. Hade du gjort det hade du i nio falla av tio inte behövt oroa dig över färgen på river. Citera
Mullansson Postad 21 September , 2004 Författare Rapport Postad 21 September , 2004 För det första:du skulle inte ha spelat handen över huvud taget, K7o är inte en bra hand. Hehe. Nä nu var det ju faktiskt så att jag satt i BB och fick floppen gratis. Annars hade jag givetvis inte lirat den. För det andra:Betta pott på flopen så att motståndarna inte drar till färg eller stege, eller iaf inte får odds till det, en call här är katastrof. ?? Jag callar ju inte. Om du menar checken så är jag helt säker på att det kommer ett bet av en spelare in senare pos. Denna raisar jag ju sedemera! Dock lite klen raise kanske. För det tredje, när en snäll tvåa kommer på turn, betta pott igen! Var inte rädd för att slänga in markerna. Håller med, här skulle jag betat tuffare. Dock är jag lite orolig över ett set eller KJ, så jag antar att det är därför jag håller igen. Citera
fek02cth Postad 21 September , 2004 Rapport Postad 21 September , 2004 haha, note to self: försök inte berätta för andra hur man spelar poker halv två på natten en tisdag. Såg inte att du var BB, och nu ser jag att du inte synade på flopen. Dock skulle du betat högre på flopen och som sagt mer på river. Citera
jackbalsam Postad 22 September , 2004 Rapport Postad 22 September , 2004 Håller med, här skulle jag betat tuffare. Dock är jag lite orolig över ett set eller KJ, så jag antar att det är därför jag håller igen. Han callar en $4 bet i en $10 pot han kan lika gärna ha 82, K5, A4, 73, AJ.... Ja, du förstår poängen. Hur som helst, att sakta ner är inte lösningen när du tror du är orolig för att du kan vara är slagen, det ger bara fler händer chansen dra ut dig. Om du verkligen tror att du är slagen kanske check är ett bättre alternativ än att betta så lite, men i den här handen måste jag hålla med Stahl. Fyrans lär inte haft ett skit. Citera
Papa Kubo Postad 22 September , 2004 Rapport Postad 22 September , 2004 Jag tycker händelseutvecklingen mycket väl pekar på att Fyrans kan ha ett flushdrag. Citera
Mullansson Postad 22 September , 2004 Författare Rapport Postad 22 September , 2004 Han callar en $4 bet i en $10 pot han kan lika gärna ha 82, K5, A4, 73, AJ.... Ja, du förstår poängen. Wink Hur som helst, att sakta ner är inte lösningen när du tror du är orolig för att du kan vara är slagen, det ger bara fler händer chansen dra ut dig. Om du verkligen tror att du är slagen kanske check är ett bättre alternativ än att betta så lite Nä, på turn känns det fortfarande som jag har bästa handen iofs, och mitt bet där är helt klart för mesigt. Men...Om jag då hade betat pott istället, vad skulle jag då gjort på river om han lik förbaskat hängt med dit? men i den här handen måste jag hålla med Stahl.Stahl skrev: Fyrans lär inte haft ett skit. Jodå, visst satte han väl färgen på river. Jag tvingar i alla fall mig själv att tro det. Citera
jackbalsam Postad 22 September , 2004 Rapport Postad 22 September , 2004 Men...Om jag då hade betat pott istället, vad skulle jag då gjort på river om han lik förbaskat hängt med dit? Envisas han med att syna när han har oddsen så är det väl bara att tacka och ta emot. Om du sen tror att du är slagen på river är det väl bara lägga sig. Hur som helst så tjänar du på att han synar pottbet med färgdrag i långa loppet. Citera
Indiscreet Postad 24 September , 2004 Rapport Postad 24 September , 2004 Han kan mycket väl ha satt flush på river, men jag skulle ha synat. Det räcker att det finns en tredjedels chans att vinna för att syn skall löna sig. Jag gillar inte heller checken på river. Du mer eller mindre tvingar hnm att ta potten, vare sig han har hjärter eller ej. Check hade varit ok om du var övertygad om att han INTE hade flushen, eftersom den då kunde ha provocerat fram en bluff. Men nu fruktar du verkligen flushen och då är det frågan om du inte borde ha betat typ 10 själv. Har han par eller sämre tvåpar synar han ch du tjänar en tia extra. Har han flushen raisar han och du kan lugnt lägga dig. Du har då sparat 2$ jämfört med att syna hans riverbet och titta in i en flush. För övrigt ogillar jag din checkraise. Skulle gissa att du har lirat en del limit, där checkraise är ett bra vapen för att isolera en motståndare. Prblemet med CR i NL är att den ger din mtståndare onödigt mycket info. Betar du rakt ut (och rejält, typ 1,5 ggr pot) så kan du ha vad som helst. CR hjälper honom att eliminera en draghand och sannlikt också top pair med bra kicker. Du berättar i princip för honom att du har triss eller tvåpar. För övrigt är det förstås som andra redan har påpekat: din turnbet är på tok för låg. Har han flushdrag skall han betala för det. Och NL är ett spel där man samlar på infrmation. När han synar 4$ får du i princip inte veta någnting alls. Citera
Rob Postad 28 September , 2004 Rapport Postad 28 September , 2004 Själv skulle jag nog ha överbetat potten på floppen, i just rädsla för färgen. Om han synar med färgdrag är det ju du som tjänar på det. 2par med 2 hjärter på bordet känns inte som en hand man kan slowplaya utan att bita naglarna av sig i nervositet. Så mina cent är väl att gå ut agressivare redan på floppen. Citera
Recommended Posts