TeddyKGB Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 Hejsan undrar lite hur ni skulle göra och vad som är rätt eller fel i denna pott: Turnering med två bord kvar, ca 16-17 pers. ITM är 4 platser. Blinds: 200/400. Jag sitter på knappen och har ca 30k UTG höjer till 1400 han är chipleader vid bordet med ca 55k. Han verkar vara en bluffare men har visat upp moster vid varje showdown. Jag synar med J9 off. Floppen är: Q3T Han checkar Jag checkar Turn: 5 Han checkar Jag bettar 2400 Han slår om till 6000 Jag blixtsynar River: 9 Han bettar 15000 Vad ska jag göra? Ska jag tro att min 9:a är bra där? Hur skulle ni ha spelat handen? Jag valde att syna där. Utgången berättar jag senare. Citera
LAB Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 Fold. Hans check på floppen kan ju betyda att han träffat ett monster oxå, Han reraisar din semibluff på turn vilket stärker dom misstankarna och ditt tredjepar på rivern är för klent för att riskera halva stacken med. Släng och vänta på bättre läge. Hur hittade du synen med J9 off när utg bettar 4bb? Det betyder oftast minst AK.. Citera
supah Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Klar fold. Har han inte aa, kk så borde han ha iaf ha aq alt kq. Visst kan han bluffa men jag skulle lagt mig. Citera
parre Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Den klart viktigaste frågan: Hur har han tidigare agerat i lägen där han höjt preflop i position och synaren checkat till honom? Detta är, tror jag i alla fall, den absolut viktigaste delen i pusselbitet som ska avgöra huruvida du ska syna eller passa. Citera
Daxxar Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 UTG höjer till 1400 han är chipleader vid bordet med ca 55k. Han verkar vara en bluffare men har visat upp moster vid varje showdown. Hehe, har han visat upp sin moster vid varje showdown? Ledsen kunde inte hålla mig Citera
Recommended Posts