Jochen_b Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Satt o lirade lite och fick den här handen som jag inte riktigt vet varför jag spelade som jag gjorde. Skulle jag bara raisat på floppen och lagt mig vid omslag eller hur skulle jag spelat annars. Vet inte vad jag hoppas slå på rivern riktigt borde väl i alla fall släppt på turn men jag var i ett litet segerrus från tidigare händer. Game # 156484169 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Rundvik" Game ended 2005-11-01 17:56:37 GMT+01:00 Players: Konghof (EUR 9,13 in seat 1) verajon (EUR 8,44 in seat 2) HERO (EUR 21,27 in seat 3) callall9 (EUR 18,74 in seat 4) jimmi_skov (EUR 22,61 in seat 5) tussenisse (EUR 11,09 in seat 6) Dealer: jimmi_skov Small Blind: tussenisse (0,10) Big Blind: Konghof (0,20) HERO was dealt: Ks - Jc verajon Fold HERO Call (0,20) callall9 Call (0,20) jimmi_skov Fold tussenisse Fold Konghof Raise (0,20) HERO Call (0,20) callall9 Call (0,20) Flop Js - 8h - 6s Konghof Bet (1,00) HERO Call (1,00) callall9 Fold Turn Js - 8h - 6s - 3d Konghof Bet (2,00) HERO Call (2,00) River Js - 8h - 6s - 3d - 7h Konghof All-In (5,73) * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 du måste raisa på flop för att veta var du står. Sen att han försöker göra en magisk doyle-limpning är ju en annan historia. EDIT: det var visst en miniraise. AARRGH... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Reraisa floppen för att definera era händer. Reraisar du turn är du ändå committad. EDIT: Ändrade min analys en smula, jag skrev innan min hjärna fattade att han minireraisade. EDIT 2: Tog bort ett citat då det inte längre var grunden för det jag skrev efter att hjort editerat bort resultaten och vad jag skrev med dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Smacka på ordentligt när han minraisar preflopp. Alla andra har limpat så de har antagligen inget och höjaren har knappast en stor hand (snarare något i stil med ett suitat ess eller ett mellanpar) så det är hyffsat troligt att det antingen blir rundfold till dig eller att du hamnar HU mot någon som måste träffa för att orka spela vidare på floppen. Slår han om preflopp eller på floppen så är du så gott som garanterat näst intill död så då har du en lätt fold. Rensade bort resultat och ändrade rubrik till något vettigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Smacka på ordentligt när han minraisar preflopp. Alla andra har limpat så de har antagligen inget och höjaren har knappast en stor hand (snarare något i stil med ett suitat ess eller ett mellanpar) så det är hyffsat troligt att det antingen blir rundfold till dig eller att du hamnar HU mot någon som måste träffa för att orka spela vidare på floppen. Beror mycket på spelaren som alltid dock. Känns ungefär som det är 50/50 fördelning på spelarna på microlimit mellan de som miniraisar för att de har en svag hand och de som miniraisar med stål för att "lura in spelare i potten". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Beror mycket på spelaren som alltid dock. Känns ungefär som det är 50/50 fördelning på spelarna på microlimit mellan de som miniraisar för att de har en svag hand och de som miniraisar med stål för att "lura in spelare i potten". Ok, tror inte att jag sett det spelet särskilt ofta med AA-QQ men om du säger det så. Och om de nu har stål så är det ju bättre att få veta det nu innan man floppar ett skakigt TP i en flervägspott och får en massa jobbiga beslut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Beror mycket på spelaren som alltid dock. Känns ungefär som det är 50/50 fördelning på spelarna på microlimit mellan de som miniraisar för att de har en svag hand och de som miniraisar med stål för att "lura in spelare i potten". Ok, tror inte att jag sett det spelet särskilt ofta med AA-QQ men om du säger det så. Och om de nu har stål så är det ju bättre att få veta det nu innan man floppar ett skakigt TP i en flervägspott och får en massa jobbiga beslut. Jovisst, men om man sedan tidigare har spelaren markerad som en spelare av den stålminiraisande typen (typen av spelare som miniraisar och whinar när de blir utfloppade) så är det ju bara att ta en flopp och stacka honom men en fin träff. Inte en käft släpper ett överpar på micronivå. Jag kan iofs ha överdrivit min 50/50 uppskattning något. Men någonstans i grannskapet av 20-25% är tänkbart vid ett godtyckligt microbord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jochen_b Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2005 Smacka på ordentligt när han minraisar preflopp. Alla andra har limpat så de har antagligen inget och höjaren har knappast en stor hand (snarare något i stil med ett suitat ess eller ett mellanpar) så det är hyffsat troligt att det antingen blir rundfold till dig eller att du hamnar HU mot någon som måste träffa för att orka spela vidare på floppen. Slår han om preflopp eller på floppen så är du så gott som garanterat näst intill död så då har du en lätt fold. Rensade bort resultat och ändrade rubrik till något vettigt. Ja det är så jag givetvis skulle gjort..vet inte riktigt vad jag sysslade med. Men att nån måste träffa för att orka spela vidare efter floppen på den här nivån är ovanligt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Ja det är så jag givetvis skulle gjort..vet inte riktigt vad jag sysslade med. Men att nån måste träffa för attorka spela vidare efter floppen på den här nivån är ovanligt.. Om de inte stänger ned med mediokra häbder mot en stor limpreraise preflopp så är det en rätt dålig idé att göra en sådan med KJo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jochen_b Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2005 Ja det är så jag givetvis skulle gjort..vet inte riktigt vad jag sysslade med. Men att nån måste träffa för attorka spela vidare efter floppen på den här nivån är ovanligt.. Om de inte stänger ned med mediokra häbder mot en stor limpreraise preflopp så är det en rätt dålig idé att göra en sådan med KJo. Hur menar du.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Hur menar du.. Reraisen med KJo är en semibluff. Om motståndarna är synstationer så är det inte så bra att semibluffa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tirran Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Gå inte med i pre-flop där så slipper du problemet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts