Gå till innehåll

NL - Hur spela mot folk som synar med skit

illi

Recommended Posts

Jag har vid flera tillfällen nu förlorat stort åt olika spelare som synar höjda potter preflop med vad som helst och hoppas att dom träffar nåt. Min KK har förlorat mot Q8 och AK mot T7 tex. Jag blir sjukt irriterad och försöker spela hårt när jag väl har nåt men eftersom man aldrig kan se vad dom kan tänkas ha är det helt omöjligt att inte förlora när dom träffar. Träffar dom inte ligger dom ju bara.

I mina ögon verkar det här som helt värdelöst spel. I längden måste de ju förlora på det, eller? Men från mina bord är det ju jag som gått som förloraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, förtydligande. Det handlar alltså inte om bluff, utan att jag har tex AK, floppen kommer KT4. Jag bettar den andre synar med T7 sätter tvåpar på turnen. Det är då jag förlorar mina pengar.

Beta mycket när du har edge (han har väl... 5 outs, vilket blir ungefär 20% chans att dra ut dig) och ta det som en man när du blir utdragen.

Länk till kommentar

När sanningen kommer fram så har du antagligen en hel del att jobba med.. ex tilten..

Ja, jag tror nog att jag är för dålig cashspelare generellt. Spelar i huvudsak turneringar. Men cashet brukar gå bra vanligtvis, även om jag inte kör så mycket. Fast inte mot dessa spelare.

Länk till kommentar

Har liknande problem på lägre nivåer faktiskt. Det e inte kul o råka ut för en kille som ex synar en 3 dollars preflopp höjning med 45 offsuit och sen trycker all in på dig på en raggad flopp o då sitter du där med ett riktigt tufft beslut- om du ex har aa kk...pockets..

Sen läggar man sig och dem visar upp skit kort, väldigt svårt o de inte kul o riskera ett helt inköp.

Man vinner i längden, men det är jävligt frusterande.

Länk till kommentar

När sanningen kommer fram så har du antagligen en hel del att jobba med.. ex tilten..

Ja, jag tror nog att jag är för dålig cashspelare generellt. Spelar i huvudsak turneringar. Men cashet brukar gå bra vanligtvis, även om jag inte kör så mycket. Fast inte mot dessa spelare.

" Men cashet brukar gå bra vanligtvis, även om jag inte kör så mycket. Fast inte mot dessa spelare" Du har för litet underlag.

Länk till kommentar

Kanske är intressant att veta hur mycket du betar preflop med de händer du tänker spela? Du kanske får med dig skithänder för att du betar för lite helt enkelt? Jag spelar $0.1-0.2 och behöver ofta beta 15-20*BB för att bli av med skräpet. Antar att det räcker med minder på högre nivåer.

Det blir ju grymt mycket och kan ju inte vara ofta du får action, 20BB på 0.1/0.2 blir ju 4 dollar, om du får 1-2 syn så ligger potten på 8 alt 12 dollar, om du bettar floppen så måste du ställa på turn allt dom ställa om dom vill raisa dig, låter lite mycket jakpot juhe.

Säger inte att du gör nå fel tycker dock att det e lite konstigt att det går runt, skulle du kunna förklara lite mer hur du gör eftersom jag oxå har problem med folk som synar med skit.

Vilka händer för du med dig när du bettar 15-20 BB ?

Får du med A4s KQo eller bara höga PP och AK/AQ?

Länk till kommentar

Kanske är intressant att veta hur mycket du betar preflop med de händer du tänker spela? Du kanske får med dig skithänder för att du betar för lite helt enkelt? Jag spelar $0.1-0.2 och behöver ofta beta 15-20*BB för att bli av med skräpet. Antar att det räcker med minder på högre nivåer.

Det blir ju grymt mycket och kan ju inte vara ofta du får action, 20BB på 0.1/0.2 blir ju 4 dollar, om du får 1-2 syn så ligger potten på 8 alt 12 dollar, om du bettar floppen så måste du ställa på turn allt dom ställa om dom vill raisa dig, låter lite mycket jakpot juhe.

Säger inte att du gör nå fel tycker dock att det e lite konstigt att det går runt, skulle du kunna förklara lite mer hur du gör eftersom jag oxå har problem med folk som synar med skit.

Vilka händer för du med dig när du bettar 15-20 BB ?

Får du med A4s KQo eller bara höga PP och AK/AQ?

FÖRLÅT! 10*BB ska det stå! Sorry! :oops:

Fick stryk (all-in) av en skithand senast idag:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=18129&highlight=

Folk på micro är inte så noga med position och bra starhänder tydligen. Men, det är bara att pröjsa, i längden vinner man över dom! :D

Länk till kommentar

Jag vet precis vad du menar för sorts motståndare, men det är ju bara att köra ditt vanliga lir och inte tilta så går det bra. Om du tiltar så är nog deras stil ganska effektiv mot dig faktiskt, så arbeta på det :)

Spelade mot en sådan så sent som igår HU. Och det var ju givetvis omöjligt att sätta honom på någon hand alls eftersom han synade allting. Men det är ju bara att valuebetta mycket, bluffa aldrig (Precis som Hjort sa) och folda om du någon gång får spel emot dig. Min erfarenhet mot dessa spelare är dock att de aldrig spelar emot än om de inte har någon grymt stark hand.

Nu vet jag inte om jag spelade korrekt, men varje gång jag missade floppen mot denna spelare så checkade jag ner till river. Min fi checkade också ner till river trots träff alltså.

Det var ju mycket lönsamt, ända tills jag träffade hyggligt starka händer samtidigt som han träffade starkare händer. Då flög ju pengarna, och sen sprang fi iväg...

Men som sagt, arbeta på din tilt, ditt spel och håll ett stabilt spel som går ut på ABC poker mot dessa spelare. Så enkelt är det!

Länk till kommentar

Mitt tiltbeteende i dessa situationer består i två delar. Dels bettar jag hårdare på bra kort och träffade bra kort. Och dels synar jag deras raise lite för lätt eftersom jag tänker att dom kan ju inte ha träffat hårt igen.

Det här är dock en annan typ av spelare än den vanliga calling stationen, i det att de medvetet synar en höjd pott med skit för att dom vet att om dom råkar träffa kan de ta hem mycket pengar. Ungefär samma personer kan ju hålla på och limpa med bra kort typ för att trappa. Dom måste ju ha fått smak på det nån gång när det funkat och tänker att dom kommit på ett jävligt smart sätt att spela poker.

Och som sagt mot tex mig i vissa situationer funkar det ju.

Enklare att spela på högre nivåer...

Länk till kommentar

Det kan ju vara så att du sprungit på en bra spelare. En av mina vanligaste notes är "överspelar toppar", märker jag det hos en av mina motståndare tar jag gärna en "idiotsyn" preflop om stackarna är djupa(45o är väl kanske o ta i..) o hoppas kunna få in degen med nån fin flopp.

Funkar ganska bra, men det är som sagt ganska readbetonat. Mitt tips är att lägga sig nån gång ibland när de spelar tillbaka mot dig.

Framför allt har jag märkt stora svårigheter hos folk o lägga överpar när floppen är av typen 6-6-9 (jag har tex 67s). Verkar som folk resonerar något i stil med "han kan bara inte ha en sexa, det ligger ju två på bordet".

Så hitta folden ibland, alternativt spela på nån sajt där stackarna är grunda så det blir lite mer turneringskänsla över det hela.

Länk till kommentar