HeadLess- Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Postad 31 Oktober , 2005 Hänger väl även jag på dagbokstrenden. Kommer posta en bred blanding av händer. Mesta dels Holdem NL €1/2 men kommer även komma inslag av dels högre nivåer och en del PLO. Dags att presentera personen bakom skärmen, Jag heter Johan, fd hockeyspelare, jackvegas proffs och snowboardåkare. 19 jordsnurr som det så fräckt heter i diverse kontaktannonser. En förkärlek för att som har med pengar och sprit att göra. Bankrullen just nu är enligt den gyllene regeln som pokerspelare följer hårdare än lagen för liten för den nivån jag spelar på just nu. men jag trivs och vinner där så det får kvitta. Kommer redovisa resultat efter varje session. Har väl som mål att tjäna såpass bra på pokern så jag kan flytta till Vegas och leva livet med allt det innebär. Fina flickor, Dyr sprit och ett sjuhelsikes spelande:D Det var väl det som var relativt, gör er redo för en färd in i en sjuk värld av utdragningar och skottning. 30/10 +500 31/10 +226 * Lite RP - QoS *
HeadLess- Postad 31 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2005 Börjar direkt med en fin liten HH. Den här handen utspelades sig på ett galet €1/2 bord inatt. Fi är en så lös spelare så både lirarerik, swede och gus skulle känna sig tighta. I den aktuella handen är jag dock säker på att jag har han slagen. Players: Suryoyo (EUR 492,80 in seat 1) Donna2 (EUR 226,30 in seat 2) billya (EUR 910,25 in seat 3) PHIL_IVY99 (EUR 303,95 in seat 4) kallinho (EUR 66,00 in seat 5) UpNComing (EUR 1 226,65 in seat 6) Dealer: kallinho Small Blind: UpNComing (1,00) Big Blind: Suryoyo (2,00) UpNComing was dealt: Qd - Ah Donna2 Fold billya Raise (11,00) PHIL_IVY99 Fold kallinho Fold UpNComing Raise (50,00) Suryoyo Fold billya Call (40,00) AQ på det här bordet kan jämföras med AA och hans höjning säger ingenting, så jag smäller på en reraise. Kan ju notera att du kunde raisa 10xbb och få 4 syn här. Flop Ts - 2d - 8c UpNComing Bet (150,00) billya Call (150,00) Missar floppen helt med bettar ut ändå för att se var jag står, och när han bara synar så sätter jag han på ett drag eventuellt T med en weak kicker Turn Ts - 2d - 8c - Ad UpNComing Bet (250,00) billya Call (250,00) KLONK! där kommer kortet som ska ta hem den här potten åt mig. Men får något akuthjärnsläpp tillföljd av glädjeruset när jag ska betta. River Ts - 2d - 8c - Ad - 3d UpNComing Bet (500,00) billya All-In (459,25) UpNComing Payback (40,75) Inte så mycket att orda om, tror fortfarande jag leder för 3an kan väl inte hjälpt han på något sätt. Eller? UpNComing shows: Qd - Ah (a pair of aces) billya shows: Jd - Td (a flush, ace high) billya wins: EUR 1 819,50 (with a flush, ace high) Rake: EUR 3,00 Här någonstanns inser jag att han faktiskt har mig slagen trots att han hade en av dom händer jag förrutspådde, men ingenstanns i min lilla ibland intet fungerande hjärna fanns det att han hade hittat r-r färgen. Efter några svordommar lite tårar och en hel del självömkan lämnar jag bordet för att ägna min tid åt någon film.
HeadLess- Postad 31 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2005 1 inlägg hann man med innan man klantade till det
HeadLess- Postad 31 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2005 2 Timmar senare fortfarande halvtiltat placerar jag min stora röv på 5/10 där jag hittat några dåliga shortstack. Köper in mig för ett halvtinköp och har spelat någon hand när den här handen inträffar. Players: kogo9 (EUR 1 643,70 in seat 1) ahmedinho (EUR 264,25 in seat 2) ElinL (EUR 1 767,00 in seat 3) Syndrome (EUR 1 377,25 in seat 4) pattan01 (EUR 1 307,85 in seat 5) UpNComing (EUR 542,00 in seat 6) Dealer: pattan01 Small Blind: UpNComing (5,00) Big Blind: kogo9 (10,00) UpNComing was dealt: 8d - Jd ahmedinho Call (10,00) ElinL Fold Syndrome Fold pattan01 Fold UpNComing Call (5,00) kogo9 Check Inget att orda om, J8s i sb, klart jag ska ha en flop. Flop 4c - 2d - Qd UpNComing Check kogo9 Check ahmedinho Bet (10,00) UpNComing Call (10,00) kogo9 Raise (80,00) ahmedinho Call (70,00) UpNComing Call (70,00) Jaha det är ser fint ut, tänker checksyna för en eventuell c-r på turn. Men vad händer? redan här får man se en check-raise. Aja jag tar glatt synen. Turn 4c - 2d - Qd - Jh UpNComing Check kogo9 All-In (1 553,70) ahmedinho All-In (174,25) UpNComing All-In (452,00) kogo9 Payback (1 101,70) Träffar min kneckt, men vid det här laget är det så tydligt att jag sitter på färgdraget så en blind senil pensionär hade sett det. Och med så mycket action tar jag synen med gråten i halsen. River 4c - 2d - Qd - Jh - 8c Jaha ingen färg, men kanske kan mitt r-r 2par räcka till iaf sidopotten. men döm om min förvåning när jag får se dom andra händerna. UpNComing shows: 8d - Jd (two pairs, jacks and eights) kogo9 shows: 4h - 2c (two pairs, fours and deuces) UpNComing wins: EUR 555,50 side pot (with two pairs, jacks and eights) ahmedinho shows: 6d - Td (high card queen) UpNComing wins: EUR 789,75 main pot (with two pairs, jacks and eights) Rake: EUR 3,00 Hutlös rake men jag vann iaf potten på något mysteriskt sätt. Vinner sedan några hundra till mot ahmedinho när jag hittar AA och han upptäcker KK. Sammanfattningsvis så har det varit en dag med stora svängar där jag som värst var ner 800€ men slutade på plus 500€ vilket kunde ha blivit mer om jag vunnit första handen. Men bättre + än - så nu blir det till att stämma träff med den beryktade John Blund. Så återkommer jag imorgon med flera spännande händer. 30/10 +€500
ampixo Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Postad 31 Oktober , 2005 AQ-handen känns näust intill bara idiotisk i min mening. Ni har sjujäkla djupa stackar. Är han så looseaggro som du säger så får du garanterat mycket mycket bättre chanser att plocka hans pengar.
HeadLess- Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Postad 1 November , 2005 AQ-handen känns näust intill bara idiotisk i min mening. Ni har sjujäkla djupa stackar. Är han så looseaggro som du säger så får du garanterat mycket mycket bättre chanser att plocka hans pengar. Jo, spelade den inte så bra. Planen var att försöka köpa potten på floppen och om han synade check-folda turn. men där träffade jag som bekant esset samtidigt som han plockade upp färgdraget. och där var jag säker på att jag hade han slagen. Men men en dyrköpt erfarenhet rikare.
HeadLess- Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Postad 1 November , 2005 Idag spelade jag inte så många intressanta händer men hittade en specifik mot Liggat i PLO. Players: UpNComing (EUR 333,80 in seat 1) CCDR (EUR 990,00 in seat 2) olburk (EUR 368,00 in seat 3) skyyvodka (EUR 437,00 in seat 4) cojone (EUR 897,20 in seat 5) moilanen (EUR 521,50 in seat 6) Dealer: skyyvodka Small Blind: cojone (1,00) Big Blind: moilanen (2,00) UpNComing was dealt: 4s - 6c - 7s - 5d UpNComing Call (2,00) CCDR Fold olburk Fold skyyvodka Call (2,00) cojone Call (1,00) moilanen Check Flop 8d - Qs - Ah cojone Check moilanen Check UpNComing Check skyyvodka Check Turn 8d - Qs - Ah - 5c cojone Check moilanen Check UpNComing Bet (8,00) skyyvodka Call (8,00) cojone Call (8,00) moilanen Fold River 8d - Qs - Ah - 5c - 9s cojone Check UpNComing Bet (32,00) skyyvodka Raise (128,00) cojone Fold UpNComing Call (96,00) skyyvodka shows: 5s - Ac - Tc - 9c (two pairs, aces and nines) UpNComing shows: 4s - 6c - 7s - 5d (a straight, nine high) UpNComing wins: EUR 285,00 (with a straight, nine high) Rake: EUR 3,00 Den här handen tycker jag inte att jag spelade fel, där den hand som slår mig är JT och om liggat skulle haft JT i nån kombination som skulle vara värd att spelas på turn så är den jag kommer på 89TJ och den hade han reraisat med på turn redan. så när liggat reraisar på river sätter jag han på set/2par/iskall bluff. men här påstår han att han representerade just JT och att jag inte skulle bettat ut på river. en möjlig kombination till han skulle mot allförmodan kunna haft är KJTx men med den handen hade han nog smällt upp preflop. så vad har ni att säga? geni eller idiot?
Recommended Posts