Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag spelade lite nyss och skulle behöva lite råd om hur jag spelade

den här handen.... hur rädd jag måste vara för flush/straightdrag...

hur jag kanske kunde fått mer betalt här.

Jag raisar väl för klent för att ev skydda mig mot drag ändå iofs men....

Kritik önskas

Game # 155377741 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Hyltebruk"

Game ended 2005-10-31 02:43:12 GMT+01:00

Players:

HERO (EUR 47,46 in seat 1)

budwart (EUR 15,55 in seat 2)

John-TP (EUR 28,90 in seat 3)

mjay (EUR 7,00 in seat 4)

nellie05 (EUR 18,70 in seat 5)

frippeosd (EUR 22,77 in seat 6)

Dealer: HERO

Small Blind: budwart (0,10)

Big Blind: John-TP (0,20)

HERO was dealt: 7d - 7h

mjay Call (0,20)

nellie05 Call (0,20)

frippeosd Call (0,20)

HERO Raise (0,60)

budwart Call (0,50)

John-TP Fold

mjay Call (0,40)

nellie05 Call (0,40)

frippeosd Call (0,40)

Flop 7s - Ad - Kd

budwart Check

mjay Check

nellie05 Check

frippeosd Bet (1,40)

HERO Raise (3,00)

budwart Fold

mjay Fold

nellie05 Fold

frippeosd Raise (3,20)

HERO Raise (5,00)

frippeosd Fold

HERO Payback (3,40)

HERO didn't show hand

HERO wins: EUR 11,80

Rake: EUR 0,60

Postad

Tycker inte du behöver reraisa till €5 på floppen när han betar ut.

Med tanke på att du har raisat preflop och han har visat intresse på den floppen lutar det ju åt att han lirar Ax, kanske t.o.m AK, sådär spontant. Det enda som egentligen hotar dig är AA/KK. Hade synat hans konstiga raise till €3,20 och sett ett kort till. Ge honom chansen att förlora lite extra på sitt A.

Att reraisa sådär tidigt tänder ju varningssignalerna. Fördelen med ditt set är ju att det är väl maskerat, så varför avslöja sig med att representera ett set såpass tidigt i potten?

Postad

Ne du har nog rätt ju mer jag ser på de så tycker jag att jag

kunde synat där efter 3,20 beten och sett vad som hände..

men jag har har fobi för ev flushdrag..

men det klart efter hans reraise kanske man kan tänka sig att

han har nåt annat typ Ax även fast dom hittar på vad som helst

på den här nivån.. :)

skulle väntat till turn iaf .... det går för fort ibland och man blir lite exalterad :)

Postad

Första tanken är att han sitter på färgdraget på grund av att han bettar ut före dig trots att han vet att du förmodligen kommer höja då du var preflopraisare. Resten av spelet talar iofs för att han har ett svagt A eftersom han med största sannolikhet inte lägger färdraget eller 2par för din sista reraise då han har för bra odds för de.

Men på dessa nivåer skulle de inte förvåna mig om han satt på kq eller nåt sånt. Tycker hursomhelt att de är rätt att reraisa igen. Dumt att ge honom gratiskort.

Postad

Jo men när jag har floppat set med ett färgdrag ute så

tänker jag ibland att jag kan ju ev även dra ut med

en kåk om han skulle sätta färgen.. då man

med stor sannolikhet får ganska ordentligt betalt också.

Kan man tänka så eller är det för riskabelt?

Postad

Jag hade betat mer preflop med 77. Du vill ju inte ha med dig så många och nu fick du ju med dig ett helt gäng. Att ingen innan dig har A el. K tycker iallafall jag är skumt. vad spelar dom för händer i tidig position egentligen? Det kostade ju iofs inte så mycket att få se floppen..... ;)

Postad

Klockrent exempel på varför minraisar är så grymt bra, för motståndaren. Du visar mycket styrka, men får inte in några ordentliga pengar i potten. Dessutom ger du fi chansen att ta billiga kort. Mycket dåligt spelat, tycker jag.

Antingen slöspelar du på ordentligt eller så betar du ordentligt. Genom att hålla på och miniraisa får du både nackdelen med slöspel (får in lite pengar i potten+risk att bli utdragen) och nackdelen med snabbt spel (du avslöjar din styrka). På den nivån, med så många spelare i potten och en så dragvänlig flop, hade jag spelat snabbt redan på floppen.

Postad

Känns ju inte som att han sitter på färgdraget när han trebettar floppem utan att ställa in. Så jag skulle inte vara rädd för just färgen. Jag skulle syna hans trebet för att sen höja hans förmodade turnbet, nästan oberoende kort. Orkar inte kolla stackdjup men han borde ju knappast vara långt ifrån potcommited nog för att inte orka folda sitt A för en all-in.

Sen om du nu ska höja alls preflop så måste du ju dega in mer. Nu fick du ju 3 med dig vilket gör handen i stort sett ospelbar om man inte floppar set.

Postad

Tack för all respons

BIG LESS du får mig att skämmas :oops:

men det är ju väldigt sant de du säger när jag ser

på det nu i efterhand.

Men det är ändå nån form av rädsla att han

foldar sitt ev svaga A om jag bettar för hårt

min re-re raise har väl iofs samma effekt...

jag får tänka till lite

Postad
Jag hade betat mer preflop med 77

Det är absolut inte fel att spela mindre par mot många motståndare. Jag hade limpat.

Ja du har rätt i att det kan finnas en poäng i att limpa in, beror på om man vill hålla en aggresiv profil, position m.m. Om man betar mer prflop är det ju lättare att representera en träff, speciellt i bra position. Om han inte träffat setet hade han med den lilla preflop-beten varit körd! Hade han betat mer innan floppen och sen missat hade han kunnat beta ut ändå för att se vart han stod. Dock behöver ju en sån bet vara tillräckligt stor för att att inte ge odds att syna med drag osv.

Postad
Om man betar mer prflop är det ju lättare att representera en träff, speciellt i bra position. Om han inte träffat setet hade han med den lilla preflop-beten varit körd!

Just därför bör man peta in så lite pengar som möjligt pre flop, för att ta betalt ordentligt när man träffar. Missar man har det bara kostat en BB.

Är rätt säker på att det är bästa sättet att spela små par på dessa nivåer. Överskatta inte värdet av att kunna representera en träff på 0.10/0.20.

Postad
Om man betar mer prflop är det ju lättare att representera en träff, speciellt i bra position. Om han inte träffat setet hade han med den lilla preflop-beten varit körd!

Just därför bör man peta in så lite pengar som möjligt pre flop, för att ta betalt ordentligt när man träffar. Missar man har det bara kostat en BB.

Är rätt säker på att det är bästa sättet att spela små par på dessa nivåer. Överskatta inte värdet av att kunna representera en träff på 0.10/0.20.

Ne det kan vara livsfarligt att försöka köpa potter på den här nivån

folk gör helt otroliga syner ibland så att bluffa är farligt.

Även fast man givetvis gör det ändå för att det går men man får

passa sig

Postad

Känns iofs som minireraisar är ungefär som att skriva att man har ett set i chatten på dessa nivåer från (för nivån) solida spelare, och skriker "ge mig gratiskort till mitt drag" från mindre solida spelare.

Potta skiten och förvånas av hur ofta du får syn av en draghand utan odds istället.

Postad

Om man foldar typ 80% preflop och har suttit vid bordet ett tag borde folk fatta/tro att man spelar stabila kort. Men, jag vet, folk har en tendens att syna med en näve skit! :D

Postad
Om man foldar typ 80% preflop och har suttit vid bordet ett tag borde folk fatta/tro att man spelar stabila kort. Men, jag vet, folk har en tendens att syna med en näve skit! :D

Har inte sagt att han ska folda 77. Det vore vansinne.

Postad

Har inte sagt att han ska folda 77. Det vore vansinne.

Nej! Självklart ska han inte folda! Frågan är ju bara om han ska beta ordentligt före floppen för att slippa limpare eller om han själv ska vara en! :D