Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Denna hand utspelar sig på 0.50-1, 10 manna. Jag vet att jag bettar för lite. Men vill gärna ha synpunkter på hur mycket man ska betta? Om det finns någon som helst chans att han lägger ned sitt färgdrag?

Jag är hjälten. Sitter med Kd,Jh

hjälte posted small blind ($0.50)

> BwanaMkali posted big blind ($1)

> Game # 113,047,684 starting.

> Dealing Hole Cards

> 2gaddar folded

> leser2 called for $1

> stifmeister called for $1

> knuten folded

> K_W_M folded

> striker2000 folded

> MrXrayMan folded

> Big_Col folded

> hjälten called for $0.50

> BwanaMkali checked

FLOPPEN: Kh Jc 10c

> hjälten bet for $3

> BwanaMkali called for $3

> leser2 folded

> stifmeister called for $3

TURN: 4h

> hjälten bet for $4

> BwanaMkali called for $4

> stifmeister called for $4

RIVER: 7c

Här fattar ju tom jag att en fått färg. Vet egentligen inte varför jag bettar. Mer för att verkligen kolla till 100%. Är det allra bästa här att ge upp handen, checka och sedan folda?

> goalan bet for $4

> stifmeister raised for $8

> hjälten called for $4

> stifmeister shows a Flush, Hearts

(A©J©10©9©7©)

Varför jag calla? Bara för att jag skulle kunna skriva in handen direkt här och redovisa hans kort :lol:

Postad

Flopp, beta pott och var jäkligt misstänksam när du får syn på två ställen.

Turn så har inget drag fått hjälp så kräma på ordentligt igen och fundera väldigt noga på vad du gör om du får omslag.

River, antagligen check-folda mot ett stort bet eller kanske bet-folda. Men beta inte litet två gator i rad det uppmuntrar bluff sjukt mycket. När någon mini-raisar så är det ju en lätt och självklar syn när du betat så lite som du gjorde.

Postad

Jag tycker det är fel att tänka "Om det finns någon som helst chans att han lägger ned sitt färgdrag?".

Se till att betta så att han inte har odds att syna. Synar han ändå så är det ju bara bra för dig eftersom du vinner på det i längden.

Om du däremot känner att du verkligen inte vill bli utdragen så kan du ju betta drygt 1.5 ggr pott. I de flesta fall så foldar han, men om han ändå synar är det ju en guldgruva för dig.

Postad
Om du däremot känner att du verkligen inte vill bli utdragen så kan du ju betta drygt 1.5 ggr pott. I de flesta fall så foldar han, men om han ändå synar är det ju en guldgruva för dig.

Problemet med det är att motståndarna ibland inte drar till färg, de har redan stege eller triss. Plus att ens framtid i no-limit inte är särskilt ljus om man fokuserar på att vinna potter snarare än att maxa värdet på sina händer.