Gå till innehåll

Spelare skriver in falska uppgifter om sig själv!

Recommended Posts

Postad

Postar detta under heypoker då Johan är här frekvent o alltid kommer med bra svar. Dock så berör min fråga givetvis hela B2B nätverket och inte riktat direkt till heypoker.

Jag spelar endast 5 Card Draw och antalet spelare där på 1/2 borden och uppåt är inte många till antalet. Faktum är att flera, som jag själv, spelar med flera olika nick vilket är helt ok. Det som stör mig är att folk skriver inte in sin riktiga hemstad (ni vet den som syns i klienten om man låter musen vara över den personens namn).

Jag kan ta följande exempel: Jag pratade med en som jag trodde var svensk (stod ÖREBRO som hemstad) och under samtalet visade det sig att han har 4-5 olika nick och på dessa har han olika hemstäder registrerade. Som hemstad har han alltså en svensk stad, på ett annat nick har han kiev, på en annan en rysk stad etc....

Sedan visar det sig på samma sätt att nästan hälften av spelarna på 1/2 5CD och över gör på samma sätt! Och jag lär väl knappast veta om alla som gör på detta sättet.

DEtta är egentligen ingen större grej men eftersom det är nätpoker vi spelar så är all info man kan få viktig. Och som det är nu när man inte kan lita på infon så är det bättre att ta bort den!

Långt detta blev men min poäng är att i 5 Card Draw där det inte finns så många spelare är det viktigt att på något sätt kunna identifiera motspelarna och detta har jag använt mig att kolla varifrån de är (spelarna från kiev är crazy players...). Men när det står att de är från Göteborg så har man inte minsta misstanke om att det är XXXX (som är superaggro) med et tnytt nick.

Ta antigen bort denan info från klienten eller gör på något sätt att uppgifterna verifieras och stämmer!

Postad

Jag tycker att det är lite lågt att regga flera olika konton.

Det finns till exempel en väl utbredd uppfattning bland bonusjagare att man kan regga hela sin släkt för att få ut maximalt antal bonusar.

Visst funkar det, men då utnyttjar man sitens goda vilja - vilket även det anses av många som helt OK eftersom alla pokersiter tydligen gör sin personal till miljardärer (jag lovar att säga till när det händer mig, ni är alla välkomna på festen...).

I ditt fall verkar det som att spelarna har gjort det för att kunna spela under olika stilar eller för att förvirra motståndarna.

Trist att det händer och jag tror att om vi kommer på någon som sätter det i system så stänger vi av spelaren.

Hellre förlora en omoralisk spelare än offra tio ärliga.

Jag vet inte om det var så mycket till svar på din fråga, men jag fortsätter gärna att utveckla resonemanget här i tråden.

Mvh Johan

Postad

Det är nog inte så många som reggar hela släkten på ett skin. Snara som så att man har ett konto på varje skin i B2B, vilket B2B (till skillnad från Prima) uppmuntrar (på prima måste man ha samma nick annars stängs båda kontona ner).

Postad
Jag tycker att det är lite lågt att regga flera olika konton.

attans vilket snabbt svar... DU måst eha bra OB-ersättning :)

Med flera konton menar jag givetvis hos olika sajter som tillhör B2B nätet, ej att ha flera olika konton hos tex Heypoker.

Trist att det händer och jag tror att om vi kommer på någon som sätter det i system så stänger vi av spelaren.

Hellre förlora en omoralisk spelare än offra tio ärliga.

Nu lär ju inte dessa grabbar vara reggade på heypoker (eller är ni stora i Ukraina?) Om så vore fallet så har jag väl en 10-15st nick som jag vet är "falska". Intresserad? hehe

Tillägg: Visst skriver dem ju in falska hemstäder för att förvirra oss motståndare.

Postad
(spelarna från kiev är crazy players...). Men när det står att de är från Göteborg så har man inte minsta misstanke om att det är XXXX (som är superaggro) med et tnytt nick.

men hallå, sitter du verkligen och sållar ut folk beroende på vart dom kommer ifrån? :shock:

tycker snarare det är viktigare å hålla reda på folk så att dom inte spelar ihop

tror inte att en enda sida håller reda på var deras spelare egentligen kommer ifrån, dom bryr sig lika mycket som vi bryr oss om färgen på vår avföring när vi går på muggen :lol:

Postad

Vi bryr oss om vart spelarna kommer från.

Det är galet dumt att skicka en iPod Nano till Kiev bara för att upptäcka att personen egentligen bor i Korpilombolo :)

Vårt adressregister måste därför vara rätt.

Mvh Johan

Postad
Vi bryr oss om vart spelarna kommer från.

Det är galet dumt att skicka en iPod Nano till Kiev bara för att upptäcka att personen egentligen bor i Korpilombolo :)

Vårt adressregister måste därför vara rätt.

Mvh Johan

glömde faktiskt nämna att ni antagligen är den enda sidan, förlåt :D

blev å andra sidan gul på eran sida för några dagar sen. så förlåt e lite mycke å säga :evil:

Postad

lol!!

du borde ta å maila ut en sån här guide så man kan komma runt riggningen, som en karta över ett minfält.

apropå ordet riggning, kan jag tänka mig att det kommer från latinska "betobetus inkompetatus" eller nåt

fan jag klagar ganska mycke, men jag tror att klagomål har bättre effekt än beröm :D

tror att jag måste öppna en klagotråd där man kan klaga över allt å allting, ja gillar å klaga. eller finns det redan en sån?

Postad

Folk som skriver att de kommer från "Heven" eller "Your mom", är det svårt att förstå att de har fakeat adressen?

Tyvärr går det väll inte direkt att kolla sånt eftersom ni inte har hela världens adresser, hursomhelst borde väll spelarna säga till om de ser något liknande. Så Heypoker eller liknande sida kan kolla upp det.

Postad

har inte läst hela tråden men....

För att det står något ord i "Staden" där personen i fråga bor, så behöver inte det betyda att det är en fejk användare... Folk tar ofta ut via Neteller osv, och då behövs det inte skrivas in någon adress... Fast jag hoppar att det slår tillbaks på dem som kör flera användare någon dag... Normalt så skall dem som blir upptäckt och spelar på samma IP ett flerttal gånger från olika konton bli bannade/varnade... Jag och en kompis blev bannad när vi lanade och lirade en massa poker (ej på samma bord), så vi fick lov att skicka in ID till 24... :P Så jag tror inte folk tjänar på det i längden....

Postad

Läs hela mitt inlägg så framgår det att jag syftar på att personer har skrivit in olien annan hemstad än sin egen för att förvilla andra. Detta spelar roll i ett spel som 5CD där antalet spelare är så pass få (kanske max 40st olika personer som lirar dessa nivåer ) och man lätt vill göra sig "oigenkännlig".

Visst det är inget brott att skriva in fel hemstad men jag anser att denna info borde tas bort då den stjälper mer än hjälper!

Postad
Visst det är inget brott att skriva in fel hemstad men jag anser att denna info borde tas bort då den stjälper mer än hjälper!

Men snälla nån. Du säger själv att du inte litar på informationen. Varför då ens bry sig?

Jag spelar ibland under ett kvinnligt nick och har en bild på en mycket normal kvinna på de sajter som stöder det. Fuskar jag då? Om det är någon full idiot som går på det (ja, visst är det så) så drar jag nytta av det, men inte sjutton är det fusk. Är man normalbegåvad så bedömer man sina motspelare efter hur de spelar och inte efter var de bor, har för nick eller vilken avatar de visar.

Jag ber om ursäkt om jag låter som en äcklig översittare, men du verkar vara stöpt i det socialdemokratiska idealsamhället, där man inte ska behöva tänka själv (det jobbet gör ju staten åt undermänniskorna). Jag ber dig dock att försöka inse att man måste använda sin egen hjärna och utföra en viss tankeverksamhet om man ska bli en vinnande pokerspelare. Du vinner ingenting om du tror att andra människor ska ge dig pengar helt gratis, för något sådant kommer aldrig att ske.