blissomatic Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Stötpoker, heads-up? Störtskön metafor. Ett avbrott i alla superseriösa handhistories. Kul läsning Citera
DrBarry Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Jag hade alltså fluschdrag och hålstege och med lite tur chans på Johanna senare Jag tyckte hela texten var skitkul. Känns begåvat. För första gången nånsin ska jag använda en sån här: Citera
TjockisBagarn Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Jag hade alltså fluschdrag och hålstege och med lite tur chans på Johanna senare Jag tyckte hela texten var skitkul. Känns begåvat. För första gången nånsin ska jag använda en sån här: Citera
NeoSlayer Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Det här kan inte ens parre lösa. Skulle inte förvåna mig om det ÄR parre som skrivit... Citera
Ceritus Postad 30 Oktober , 2005 Rapport Postad 30 Oktober , 2005 Var en av dom längre opch roligast hand historys jag läst Citera
parre Postad 30 Oktober , 2005 Rapport Postad 30 Oktober , 2005 Det här kan inte ens parre lösa. Skulle inte förvåna mig om det ÄR parre som skrivit... Det är inte jag, men det var en riktigt bra text. Men Emma verkar vara jobbig och bitchig, så henne kan vi skita i - hon verkar -EV på alla sätt och viss, dessutom verkar hon inte visat något vidare intresse av att ligga med Hero. Hero har en väldigt enkel syn (i kortspelet) i detta läge, eftersom Hero då har enormt mycket möjligheter vad som än händer: 1) Joanna har Emma slagen och vinner. Oavsett kort så muckar hero snabbt sin hand och propsar Joannas spel. Detta ökar Heros chanser att få ligga med Joanna markant, och det kostar bara en femtiolapp. Klart värt det. 2) Emma har Joanna slagen. Då har Hero ett enkelt val, dra ut, håna Emma, säga till Joanna att hon bara hade otur och att han spelat likadant, smöra in sig på alla sätt och vis. Eventuellt "stejka" Joanna för att senare få staka henne. 3) Hero leder. Då är det bara för hero att avvakta vem av tjejerna som får bäst hand - är det Joanna så blixtmuckar Hero (se punkter 1 och 2 för vidare handlande), är det Emma se punkt två. 4) Emma vinner, hero missar klonken, Joanna torskar. Här ska då Hero trösta Joanna och håna Emma för hennes dåliga spel, oavsett vad hon har för kort. Hero ska framstå som en riddare på vit häst som obönhörligen hugger ner varulven i fårakläder som vinner denna pott. På detta sätt maximerar Hero sitt SexEV. Jag antar att SexEv är viktigare än PokerEV i denna hand, eftersom chansen att få ligga klart är värd femtio spänn... Spela bara din bästa stötpoker HU senare så är det lugnt! Citera
Recommended Posts