Stig_Wallby Postad 27 Oktober , 2005 Rapport Postad 27 Oktober , 2005 Tänkte höra här om det finns några semi-hackers här man kan fråga ut! Det är nämligen så att jag laddade ner en film för inte så länge sedan (ej copywright om nån undrar ). Filen fungerade dock inte så jag bestämde mig för att kasta bort den dårå. Problemet är bara det, att jag kan inte ta bort den! Så fort jag klickar på filen (alltså bara markerar) så börjar datorn gå riktigt riktigt segt och det tar runt en 15 sekunder för den att reagera på något alls igen. Om jag försöker ta bort filen får jag upp en error grej efter 15 sekunder eller så, där det står att det inte går att ta bort filen för att den används av ett annat program. Så jag startade upp datorn i felsäkert läge och försökta ta bort den, men tydligen är det fortfarande ett program som vill använda filmen...? Så jag kör en Windows återställning, men filmen bestämmer sig för att haka på. Formattering, är det enda hoppet tro? Känns ju löjligt för en jäkla film liksom! Citera
vetgirig Postad 27 Oktober , 2005 Rapport Postad 27 Oktober , 2005 Säkert att det är en film ? Låter som ett virus. Citera
jordglob Postad 27 Oktober , 2005 Rapport Postad 27 Oktober , 2005 Jag har varit med om liknande, jag valde att låga filen vara ifred tills nästa gång jag formaterade. Citera
Nidot Postad 27 Oktober , 2005 Rapport Postad 27 Oktober , 2005 Har du linux kan du ju tanka spelet där man skjuter sönder sina filer och förstörs samtidigt från hårddisken Annars finns det väll en "force-remover" nånstans Citera
hexecutor Postad 27 Oktober , 2005 Rapport Postad 27 Oktober , 2005 vad är det för filändelse? filnamn.*** ? prova att ta bort den från kommandopromten start -> kör -> cmd -> enter bläddra fram till mappen och skriv del "filnamn" Citera
Suppe Postad 27 Oktober , 2005 Rapport Postad 27 Oktober , 2005 Ladda hem Avi Fix for XP så borde det ordna sig. Citera
The Grand Bark Postad 27 Oktober , 2005 Rapport Postad 27 Oktober , 2005 Haft det problemet några ggr, löste det genom att flytta allt i den mappen den låg i, förutom strulfilen då, till annat ställe (tar tid, man får ha tålamod), sedan raderade jag hela mappen med avifilen i. Citera
Swede Postad 27 Oktober , 2005 Rapport Postad 27 Oktober , 2005 Ladda hem Avi Fix for XP så borde det ordna sig. detta funkar, har själv kört avi fix ett antal gr. AVI FIX Citera
Stig_Wallby Postad 27 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2005 Haft det problemet några ggr, löste det genom att flytta allt i den mappen den låg i, förutom strulfilen då, till annat ställe (tar tid, man får ha tålamod), sedan raderade jag hela mappen med avifilen i. Aah härligt, det där fungerade kanon! Man får tacka! Har inte provat de andra råden, men uppskatar verkligen hjälpen! Det var en .avi fil förresten. Citera
Henkeman Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Problemet härstammar nog från att Explorer vill visa en färhandsgranskning av avi-filer, vilket då inte är så bra när man vill ta bort den eftersom den används då och inte kan tas bort. Har själv aldrig haft problemet då jag avskyr Explorer utan kör med Servant Salamander eller liknande ersättning... Citera
Doc Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Förhandsgranskningen var nog problemet. Man kan alltid radera filer med MS-Dos/console prompt (om inte filen är låst vill säga) Citera
The Grand Bark Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Problemet undvikes bäst med att låta bli att tanka ner obskyra och skabrösa filmer. Citera
coreycurse Postad 30 Oktober , 2005 Rapport Postad 30 Oktober , 2005 Ctrl+Alt+Del avsluta processen Explorer.EXE "Kör..." cmd Cd *....* sökvägen till mappen Del *.....* namnet på filen Klart Starta sedan upp Explorer.EXE igen via "Kör...." Citera
pata Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 Annars brukar det fungera bra att skriva over filen med notepad. Da blir filen ca 1kb stor och ar inga problem att radera. MVH - Pata Citera
Recommended Posts