Gå till innehåll

Att presentera handhistorik med filmklipp?

Recommended Posts

Postad

Hej på er!

http://web.comhem.se/~u23503545/AQo.html

Jag tillhör dem som tycker att Pokerhandanalys är ett av de intressantaste delarna av forumet. Här kan man lära sig mycket. Vidare tycker jag att det är väldigt segt att läsa en handhistorik i det formatet det presenteras här.

Jag försöker därför vara lite nyskapande, och har därför gjort ett filmklipp av min hand. På klippet kommenterar jag med hjälp av en mikrofon hur jag tänker, samt ger er lite information om både mig och fienden.

Kommentera gärna vad du hade gjort i samma situation.

Men framförallt vill jag att du kommeterar vad du tycker om detta sättet att presentera en hand. Vad var bra, vad kunne jag gjort bättre osv. Eller finns det något liknade sätt att göra detta på som är bättre?

Om detta får något genomslag så skulle jag ge följande förslag:

Att i fortsättningen döpa en liknade tråd i Pokerhandanalys till:

NLT - MOV - Hur spela mit set i kungar

FLT - MOV - Ska jag lägga mina pocket rockets?

osv...

Dvs skriva "MOV" för att det ska vara tydligt att det är ett filmklipp.

Till min hjälp har jag haft:

PokerTracker (för att spela upp handen)

Camtasia Studio 3 (för att filma vad som händer på skärmen)

Här har ni handen/filmklippet:

http://web.comhem.se/~u23503545/AQo.html

:D

* RP och flytt till Poker OT- QoS *

Postad

Jag tycker det är oerhört intressant att titta på handhistorik med hjälp av film. Däremot tror jag inte att så många kommer orka göra en film och sedan ha någonstans att lägga upp den. För dom som orkar KEEP ON, jag kommer kolla alla..

Den specifika handen du visade:

Jag tror att han har ett tvåpar. Limpar in, alltså har han inte en hand som KQ AQ. Kanske har han ett färgdrag.

Jag tycker som du själv säger att du skulle ha satt press på honom på floppen. Sen din höjning som du säger är stor tycker jag inte är så stor :)

Postad

Mycket bra sätt att lägga upp en HH på, även om, som sagt, jag tror väldigt få kommer haka på. Mitt headset är sönder så har t.ex. ingen mic, och ni lär inte förstå skånskan ändå :)

Jag kan ju inte säga så mycket om spelet, enda som slår mig är möjligheten att han slöspelar AA preflop, något som är ganska notoriskt beteende hos sämre spelare tycker jag.

EDIT: Länk till JoakimGs sida?

Postad

Möjligt att limpa in PF med sitt pockerpair i fyror, försöker bluffa poten @ flop som den semiaggressiva spelare du säger att han är efter floppen.. sedan träffar han set på turn? Är ju möjligt att han har 2pair med.. men jag tror inte att skulle spelat någon hand han kunnat få 2pair med om man jämför PF spel mot communitycards

Postad

Får hålla med om att det var ett riktigt bra sätt att lägga upp en hand. Svårt o säga vad han kan sitta på. Räcker ju med tvåpar för o ha dig slagen..får väl ha en rätt bra read på han för o kunna syna där.

Postad
jag hade blixtsynat vunnit handen när han visar upp QJ lr QK

självklar call mot en maniac =)

du tror inte han hade PF-raisat med QJ/QK då? Min första tanke var att han hade exakt dom två händerna.

Postad

Prosharks har som ovan skrev en väldigt trevlig läsbar hh som spelar upp spelet.

Fixa ljudet bara, lite eko-långt-bort känsla. Annars trevligt.

Eftersom ingen lägger upp händer de inte torskar med så antar jag att du också torskade den här handen. Så fold. ;)

Men om han är som du säger en aggressiv maniac så ligger all in bra till. (Även om det var fel här)

Postad

Tack för responsen.

Jag är medveten om att ljudet är något dåligt. Kommer troligtvis att i fortsättningen lägga upp några fler.

Har en fråga till Qos:

Är det OK att skapa en HH-tråd i Pokerhandanlys, som är baserat på ett filmklipp?

Utgången på handen kommer imorgon.

Forsätt gärna kommentera.

Postad

Kul med lite omväxling bland alla HH:s. Keep up the good work. :D

Mycket knivig situation för övrigt, väldigt readberoende. Precis som du själv säger så blir ju situationen väldigt jobbig i och med att du inte höjde på floppen, han kan ju ha lite allt möjligt. Träffad Ax?

Jag skulle nog ha höjt lite mer på turn för att sätta större press på fi, i förhållande till potten är den inte särskilt stor.

För mig lutar det nog åt syn.

Postad

Snyggt! Man får ju med bra info och får en bra känsla för händelseförloppet.

Skadar iofs inte att kompletera med att copy-pasta HH:n i tråden också så slipper man ha siffrorna i huvudet.

Appropå själva handen så känns det ju mycket rimligt att smacka på på floppen med tanke på de sjukt många drag fi kan ha.

På turn gör du ju inte direkt ett kraftigt bet när du minraisar och om han är tokaggro (vilket jag har för mig att du sa) efter floppen så borde han ju kunna ha händer du slår här. En syn kan ju inte vara så fel, största faran känns ju som att han klonkat fyran eller har något märkligt tvåpar.

Däremot så skulle jag nog fundera lite på att trycka all-in på turn istället för att minraisa, om du gör minraisar i den här situationen med många händer så öppnar du dels för att han kan värdebeta dig med sina tunga händer och dels för att han kan semibluffa dig med dragen.

Är det OK att skapa en HH-tråd i Pokerhandanlys, som är baserat på ett filmklipp?

Japp.

Postad

Bara en fråga:

Om han trycker all-in på turn överbettar han ju potten väldigt mycket. Ger inte det fi alla möjligheter i världen att spela handen helt korrekt, dvs folda alla händer som ligger efter och syna med alla som slår honom?

Jag håller med om att han bör raisa turn något kraftigare, kanske till 65 ungefär. Om fi trots en sådan raise har guts att komma over the top med något drag eller annan hand som inte slår AQ spelar han ju rätt vansinnigt (iofs. var väl readen här att fi var aggro), men isåfall kan man, om man trots sådant spel från fi tror man ligger före, syna den betten och därmed få in fis pengar i potten samtidigt som fi gör ett misstag. Trycker man däremot all-in kan ju fi omöjligt SYNA med ett drag och man låter då fi göra det korrekta, dvs folda och bara syna med händer som slår en.

Postad

Jag undrar bara vad du tänker med par i QQ mot eventuella trisshänder eller tvåpar mfl men mest milking trisshänder. Hur tänkte du angående dom möjligheterna. Då är du råslagen både gul och blå!! OK vad hade han nu då?? Jag tycker det var djärvt med tanke på trissarna som slagit dig men jag vet inte hur han spelat innan.

Jäkla sjysst att lägga in länken.

LYCKA TILL

Postad

Väldigt trevligt och nyskapande sätt att presentera en HH på. :D

Tycker faktiskt inte det känns som ett drag av något slag här även om han är tokaggro med tanke på att han betar ut på flop och vill nog gärna att du höjer med ditt "överpar".Tror även att han bara hade synat din turn raise vid ett ev. drag.

Nä,Q9 känns som mest troligt följt av Qx i sista hand 66. :)

Fold!

Jag är vek,jag vet! :)

Postad

Tycker det var ett rätt underhållande sätt att få en hand presenterad på.

Jag skulle nog ha lagt mig mot hans omslag förmodligen, fast det beror en del på hur galen han egentligen är. Vissa spelare måste man ju syna ner där. Så beroendes på hur tok-aggro FI är.

Han verkar ju hyffsat angelägen om att få in pengar i potten och semibluffa allin med drag är väl ingenting så många spelare gör på turn.

Postad
Om han trycker all-in på turn överbettar han ju potten väldigt mycket. Ger inte det fi alla möjligheter i världen att spela handen helt korrekt, dvs folda alla händer som ligger efter och syna med alla som slår honom?

Jo då, det var bara något jag tänkte på. Jag tänker bara om man rent generellt vill ha omslag från semibluffar från turn när man höjer här. Alltså även när man inte har AQ. Är han tokaggro så kanske man vill det.

Postad

vek är dumt o va, foldar man så kan man inte vinna potten :)

den handen hade jag faktiskt inte en tanke på att han kunde haft, men om han haft set hade han nog försökt mjölka ur dig mer (mini-raisa tilblaka på turn) o inte tryckt all-in

Postad
den handen hade jag faktiskt inte en tanke på att han kunde haft, men om han haft set hade han nog försökt mjölka ur dig mer (mini-raisa tilblaka på turn) o inte tryckt all-in

Finns det väl ingen anledning att tro?